Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van canon 50D naar 1DMarkIII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overstap van canon 50D naar 1DMarkIII

Hallo iedereen,

Eerst en vooral aan iedere BD'er een gelukkig nieuwjaar.

Ik zou overstappen van een canon 50D naar de 1DMarkIII maar is dit de moeite enzo ja,waarom

Mijn fotografie is bijna uitsluitend vogelfotografie van kleine tot grote vogels.

Alvast bedankt.

Mvg,

Peter

Re: Overstap van canon 50D naar 1DMarkIII

Oorspronkelijk geplaatst door Solo Rider Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Eerst en vooral aan iedere BD'er een gelukkig nieuwjaar.

Ik zou overstappen van een canon 50D naar de 1DMarkIII maar is dit de moeite enzo ja,waarom

Mijn fotografie is bijna uitsluitend vogelfotografie van kleine tot grote vogels.

Alvast bedankt.

Mvg,

Peter
    eerst en vooral; waarom wil je naar de 1DmkIII ipv 50D??
    Wat denk je bij de 1DmkIII te vinden dat je bij de 50D niet hebt?

ik zou eerder naar de 7D overstappen...
    redenen:
    grotere cropfactor-->voordeel voor tele
    meer pixels-->meer cropmogelijkheden

beide redenen net omdàt je vogelfotografie beoefent
    5DmkIII en wat glas

Comment

Een 400mm f:5.6 wordt op een 50D (of 7D) een 640mm (equiv 35mm), op een 1D maar een 520
      Je moet daar een 500mm hebben om aan 650mm te komen (wat een minimum is voor vogels)

Als je natuurlijk het geld (en de spieren) hebt voor een 500mm f:4 krijg je wel een 650mm f:4 of met extender een 910mm f:5.6 , beeldstabilisatie en nog betere beeldkwaliteit dan met een 400mm f:5.6

De kost van de overstap zit in de lens en niet in de body
      Last edited by palombian; 4 januari 2010, 14:31. Reden: of 7D

Comment

Beste,

Ik zou overstappen naar de 1DMarkIII om hoger in ISO te kunnen gaan en omdat hij beter zou zijn met de focus waar de 50D soms last geeft als er niet genoeg licht is
        En heb vernomen dat de 7D ook niet zo schitterend is op hoge ISO.
        Mijn 50D is op 640 ISO het maximum dat ik mag gaan.

Ik heb inderdaad de canon 400mm f5.6 maar op de 50D & 7D kun je niet automatisch focussen met een 1.4 extender ertussen.

Als ik de raad nu opvolgt moet ik mijn topic veranderen en een keuze maken voor de overstap van 50D naar de 7D of 1DMarkIII

Laat maar horen wie reeds ervaring heeft met beide toestellen en hoe of waarom de éne of andere beter is voor mij

Alvast bedankt

Mvg,

Peter

Comment

Weinig reactie's ?????

Laat me gerust maar iets weten van hoe of wat want éénmaal gekocht kan ik toch moeilijk terugkeren

Is gewoon omdat ik teveel twijfel en dat ik op safe wil spelen en hoe meer ik hoor hoe beter dat ik mijn keuze kan maken

Grtz

Peter

Comment

Wat mij betreft is er in canon gamma geen betere 'vogel' body dan 1D mark III (met mark IV heb ik nog geen ervaring).

- kwaliteit 1.3 sensor is beter dan elke 1.6 sensor tot nu toe (heb naast 1D mark III, 5D mark II, 40d en 50d heb ik gehad, 7d getest). Mijn persoonlijke mening is dat individuele pixel 1D mark III beste is in canon range op dit ogenblik.
            - grote klare zoeker, erg handig bij "vogelen"
            - snelheid en accuraatheid van autofocus (autocus tot F8 dus 400 met extender focust nog)
            - aantal beelden per seconde

Naast alle andere voordelen verbonden aan professionele body

Met komst mark IV komen er waarschijnlijk interessante tweedehandse mark III's te koop.
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Ik ben overgeschakeld van een 40D naar een 1D mark III (héél mooie 2e hands kunnen kopen).
              Mijn hoofdredenen waren vooral snelheid (voor sport), de sensor (kwaliteit & iso) en de ingebouwde grip.
              Ook de mogelijkheid om meer dan 3 bracketing opnames te maken (voor hdr's) vond ik een pré.

Ik moet zeggen dat mijn 2 lenzen nu een aangenamer bereik hebben.
              En ja, de sensor is een hele vooruitgang tegenover m'n 40D.
              Evenveel megapixels, maar toch erg verschillend ..

Bovendien, en dat vind ik een verademing, is de ingebouwde grip héérlijk !
              Ik vond het echt sukkelen met die opzetgrips van een xxD body. Dat sluit nooit schoon aan, of dat zit dan wat los.

Voor vogeltjes lijkt mij de keuze 1DIII - 7D wel meer iets voor jou. Laatstgenoemde is de snelste cropcam (heb je wel nodig denk ik voor een wegvliegend object ), en heeft ook wat meer megapixels (niet noodzakelijk, maar je kan al is wat croppen als je lens niet genoeg mm's heeft). Maar kies je toch voor een 2e hands 1D3, zal je je dat nooit beklagen. (wel goed opletten van wie je'm koopt, sommige profs gaan echt niet netjes om met hun materiaal ).
              Last edited by xbake; 7 januari 2010, 15:29.

Comment

ga hier eens je licht opsteken, zit ongetwijfeld interessant materiaal tussen:
                With the announcement of the Mk IV and the thus far rave reviews of it, I am expecting to see a lot of Mk III's coming on to the used market. My question is addressed primarily to people who have both 7D's and Mk III's...but of course anyone else with an opinion (I know there are a few of you...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                  Wat mij betreft is er in canon gamma geen betere 'vogel' body dan 1D mark III (met mark IV heb ik nog geen ervaring).

- kwaliteit 1.3 sensor is beter dan elke 1.6 sensor tot nu toe (heb naast 1D mark III, 5D mark II, 40d en 50d heb ik gehad, 7d getest). Mijn persoonlijke mening is dat individuele pixel 1D mark III beste is in canon range op dit ogenblik.
                  - grote klare zoeker, erg handig bij "vogelen"
                  - snelheid en accuraatheid van autofocus (autocus tot F8 dus 400 met extender focust nog)
                  - aantal beelden per seconde

Naast alle andere voordelen verbonden aan professionele body

Met komst mark IV komen er waarschijnlijk interessante tweedehandse mark III's te koop.
                  Ik volg hier 100% , de 7D is niet slecht maar de 1D3 is gewoon nog steeds beter ( eigen ervaring ) , wacht gewoon tot de 1D4 er is en je koopt een 1D3 voor een (spreekwoordelijk) prikje
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Ik volg hier 100% , de 7D is niet slecht maar de 1D3 is gewoon nog steeds beter ( eigen ervaring ) , wacht gewoon tot de 1D4 er is en je koopt een 1D3 voor een (spreekwoordelijk) prikje
                    Ik heb er straks ondermeer eentje te koop van zodra de IV verkrijgbaar is. Mocht je interesse hebben... Verkeerd in prima staat ondanks vrij intensief doch hobbymatig gebruik (+/- 50.000 kliks)

Comment

Ik zou me niet laten meetrekken door de "pixelwar". De 1D MkIII heeft "maar" 10 Mpix, maar ik vind het juist voordeel, want als je de vogels nog voor de zonsopgang wilt fotograferen dan heb je er meer profijt van grote pixels van de 1D. AF zou bij beide modellen vergelijkbaar moeten zijn, 7D is nieuwer en je kunt er mee filmen en bijv externe flitsers besturen, maar 1D kan beter tegen vocht of regen. 7D heeft volgens mij te veel pixels, je hebt er niets aan als je kunt "croppen" maar de foto's veel ruis hebben.
                      Mijn website
                      Een van de beste en meest proffesionele site's over lenzen:http://www.lenstip.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wavewarriorwilly Bekijk bericht
                        Ik heb er straks ondermeer eentje te koop van zodra de IV verkrijgbaar is. Mocht je interesse hebben... Verkeerd in prima staat ondanks vrij intensief doch hobbymatig gebruik (+/- 50.000 kliks)
                        Ik heb er al eentje zenne, en da's genoeg
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb

Het word zeker en vast de 1DMarkIII
                          Eerst nog een beetje sparen en dan uitkijken naar een intersante tweedehands

Alvast bedankt iedereen voor de reacties

Mvg

Peter

Comment

Ik heb me gisteren een goeie koop gedaan van een tweedehands 1d3, en ik had ook een 50D, de iso bij de 1d3 is gewoonweg een orgasme als je van een 50D komt. Ik kan niet wachten om zaalsport te gaan trekken, jammergenoeg vanavond afgelast .

De focus : man man man, dat ding heeft pas focussnelheid.

De framerate : gewoon mega om op volle framerate te trekken en nadien te zien dat je foto's wel scherp zijn.

Kortom, met een 1D3 zal je zeker tevreden zijn.
                            Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Working...
                            X