Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a450

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a450

    nieuwe a450: body, sensor, fps, enz. van a550, maar vast LCD-scherm en zonder live view. Alweer een extra optie voor wie een uitstekende middenklasser wil.

    Aangezien dit nu heel onverwacht opduikt, hoop ik dat er nu snel ook een a750 komt .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony a450

    Mee eens, de A700 kan zich nog steeds aardig redden tov de concurrentie, maar een klapbaar scherm (à la A550), snelle autofocus (kwestie van toch wat concurrentie te veroorzaken tov de 7D en D300S - Stijn zei in het A550/500 topic dat de AF 30 % sneller zou zijn, hoop dat het waar is), AF micro-adjustment, qua frames per seconde iets zoals de A550...dat gecombineerd met de HDR-mode, hmm...

    Wat ik me afvraag; is de huidige A700 eigenlijk weathersealed ?
    Sony heeft denk ik drie echte grote gelegenheden om nieuwe camera's voor te stellen:

    - 7-11/01: CES, Las Vegas
    - 21-23/02 PMA, Las Vegas.
    - September: Photokina, Keulen.

    Langs de ene kant een goede zet en een meer dan capabele camera, die A450, maar eigenlijk een A550 met het scherm van de A500 (en dus van de vroegere A300/350). Dus langs de andere kant vreet hij een stuk van 'de markt' van de A500/550 af.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a450

      voor mij een interessante camera! geen allerlei live-view en andere overbodige stuff erop, maar een 'gewone' camera, met nog steeds plenty mogelijkheden! (ik was al bang, dat ik alerlei **** zou moeten kopen, die ik zelf niet noodzakelijk acht..maar die wel de prijs opdrijft..)

      ik hoop van harte, dat de fabrikanten wat minder gadgets op hun cam's gaan installeren, maar meer gaan voor eenvoudigere interface, gebruiksgemak, en knoppologie die op de tast te vinden is, zonder door allerlei menuutjes te moeten scrollen, waardoor je meer tijd overhoudt om je te kunnen concentreren op de pic, die je wilt maken..

      simplicity rules!!

      ik wacht rustig af....

      Comment


      • #4
        Re: Sony a450

        Was een leuke upgrade geweest t.o.v. mijn A200 (maar heb nu al de A550).
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Sony a450

          voor mij geen upgrade alleszins... het zou me alleen vooruithelpen in snelheid en ruiseigenschappen, als ik het goed begrijp.

          maar ik ben mijn a300 nog niet beu. misschien later een a550 tweedehands.
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #6
            Re: Sony a450

            leuke vervanger voor mn A200 denk ik... mss tch nog enkele maandjes sparen...
            Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

            Comment


            • #7
              Re: Sony a450

              De a200 is anders op zich niet mis en ik denk dat je op een goedkopere manier al aan heel wat verbetering kan geraken Tom:
              Even voor een paar euro je 18-70 vervangen door de nieuwere 18-55.
              Of a450 en 18-55 erbij is natuurlijk nog plezanter .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony a450

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                De a200 is anders op zich niet mis en ik denk dat je op een goedkopere manier al aan heel wat verbetering kan geraken Tom:
                Even voor een paar euro je 18-70 vervangen door de nieuwere 18-55.
                Of a450 en 18-55 erbij is natuurlijk nog plezanter .
                ik heb opzich ook helemaal geen klagen over mijn A200, maar persoonlijk zou ik de ruis graag wat minder zien op hoge iso's.

                de 18-70 ligt al enkele maanden in de kast, de 18-55 gebruik ik nu.
                zelfs ik merk duidelijk de verschillen.
                en da voor slechts 45euro.

                de vervanging zal ook ni voor een van de komende weken of maanden zijn, maar de A450 en A500 zijn toch leuke toestellen!
                Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a450

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                  de 18-70 ligt al enkele maanden in de kast, de 18-55 gebruik ik nu. zelfs ik merk duidelijk de verschillen. en da voor slechts 45euro.
                  is er echt zo een groot verschil met de 18-70. Sinds ik de 18-250 tamron van K2 heb overgekocht komt die niet meer van de body. Maar als de 18-55 meer scherpte geeft.....
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a450

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    is er echt zo een groot verschil met de 18-70. Sinds ik de 18-250 tamron van K2 heb overgekocht komt die niet meer van de body. Maar als de 18-55 meer scherpte geeft.....
                    de 18-55 geeft veel meet scherpte dan de 18-70. (zo vind ik t toch)
                    maar de 18-250 van Tamron geeft in mijn ogen toch ook een voordeel.
                    het zoombereik want da mis ik wel met de 18-55
                    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a450

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                      de 18-55 geeft veel meet scherpte dan de 18-70. (zo vind ik t toch)
                      maar de 18-250 van Tamron geeft in mijn ogen toch ook een voordeel.
                      het zoombereik want da mis ik wel met de 18-55
                      waar en hoe geeft die 18-55 meer scherpte dan?

                      meer scherpte is een relatief begrip.. de 18-70 is op F/8 hartstikke scherp (en dan heb ik het nu even over alleen scherpte ipv andere zaken)..

                      de meeste lenzen geschikt voor digitale slr's presteren op hun best tussen f/8 en f/9..

                      ik ben benieuwd waar die 18-55 dan echt zichtbaar scherper is, en dan bedoel ik niet op pixelniveau, maar op afdruk van pak em beet 40x50 of zo..

                      ik zie dus uit naar voorbeeldjes en vergelijkingen..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a450

                        Voor diegenen die willen kiezen voor SDHC of memorystick pro duo in deze camera...en toevallig 32gb zoeken :

                        bij konijn:

                        Sandisk SDHC 32gb 30mb/sec : 223euro
                        Sandisk memorystick pro duo 32gb 30mb/sec : 153 euro

                        Bij redcoon zien we respectievelijk 188euro vs. 160 euro...

                        Ironisch om dit soort prijsevolutie te zien op't moment dat sony op hun camera's en videocamera's (waar dit soort geheugen natuurlijk van pas komt) de keuze aan de consument laat

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a450

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                          Was een leuke upgrade geweest t.o.v. mijn A200 (maar heb nu al de A550).
                          Heb je daar dan spijt van ?
                          Is die Live view overbodig ?
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a450

                            Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                            Heb je daar dan spijt van ?
                            Is die Live view overbodig ?
                            Als ik vanop statief werk vind ik live-view erg handig, maar ik zou ook zonder kunnen .
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a450

                              Hey

                              Ik zou graag de overstap van een compact naar een DSLR maken en had mijn oog al enigzins op een a450 laten vallen. Ik zou het toestel willen gebruiken voor sport fotografie maar ook voor natuur en dergelijke. Is de a450 hiervoor een goede keuze en wat houd live view eigenlijk in (is mss wel een domme vraag) en heb je dat veel nodig?

                              Comment

                              Working...
                              X