Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D menu probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D menu probleem

    Hallo
    Probleem met Canon 40D van pas 2 jaar oud.
    Ik gebruik zelden of nooit de instellingen op de achterkant van de 40D.
    de foto's worden geladen met de pc en daar ook van het kaartje gewist.
    Alles werkt perfect, maar als ik op de menu knop druk, dan heeft het scherm kuren.

    bv. ik wil iets instellen, zeg maar het 5 de icoon, (toestel na 4 min. uitschakelen,) en druk dan op de midden knop, gebeurt er niets, of hij wacht even en springt dan op iets anders..(net alsof het menu in de war is)
    Concreet kan ik dus eigenlijk bijna niets meer behoorlijk instellen met het menu.
    Zoals de kaart formateren, ik heb zeker 10 x geprobeerd voor het lukte.
    In heb al eens de fabrieksinstellingen teruggezet, en batterij eruit, maar geen hulp.
    Mijn vraag.
    Is er iemand die weet wat er mis gaat.
    Is natuurlijk geen onoverkomelijk probleem, want alles om foto's te maken werkt verder perfect.
    Maar een AEB instellen gaat nu wel lang duren.
    De Camera heeft wel een tijd stilgelegen wegens ziekte, maar dit kan toch niet de oorzaak zijn dacht ik.
    Last edited by timon; 6 maart 2010, 10:40. Reden: aangepast
    Imac en Canon... de max

  • #2
    Re: Canon 40D menu probleem

    Het lijkt mij iets van een contacten probleem.
    Heeft het toestel een tijd in een vochtige ruimte gelegen?

    gr.ron.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D menu probleem

      In de living in een kast, lekker droog..ben verder zeer voorzichtig met mijn materiaal.
      Is al een week of twee dat het mij opviel, maar kan ook al langer, want heb het menu zelden nodig.
      Zal wel uitdraaien op een 5DII, tegen mij zin want is verder een zeer goed toestel, maar wil af en toe wel eens een HDR foto maken..
      Verkopen zit er al ook niet meer in, wat doe je daar dan mee..
      Imac en Canon... de max

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D menu probleem

        eventueel de firmware eens herinstalleren ?

        Lijkt me een heel raar probleem, er kan natuurlijk altijd iets met de printplaten intern mislopen, maar door gewoon in de kast te liggen in de living denk ik niet dat er iets kan mislopen.

        Ik heb wel altijd gelezen dat als je de camera lang niet gebruikt best de batterij verwijderd, maar ik denk dat dat eigenlijk meer voor de batterij bedoeld is dan voor de body zelf.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D menu probleem

          Dank je wel, mogelijk is dat een goed idee.
          Zal eens moeten opzoeken hoe ik dit voor elkaar krijgt, want waarschijnlijk moet je eerst de oude eraf halen voor je de nieuwe plaatst.?
          Imac en Canon... de max

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D menu probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
            Dank je wel, mogelijk is dat een goed idee.
            Zal eens moeten opzoeken hoe ik dit voor elkaar krijgt, want waarschijnlijk moet je eerst de oude eraf halen voor je de nieuwe plaatst.?
            Eerst goed de beschrijving lezen die Canon erbij doet.
            Gaat het upgraden van de firmware verkeerd,dan kan de camera zeker terug ter
            reparatie.
            Met het slecht reageren van de knoppen in het menu zou ik toch wel oppassen.

            De oude firmware wordt overschreven door de nieuwe.
            Welke versie zit er nu op?

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment

            Working...
            X