Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a450

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony a450

    Kijk, als je de 'echte' goede live view wil zoals bij de andere Sony's zal je een A500 of A550 moeten nemen, een A450 heeft namelijk alleen manual focus live view (alleen manueel scherpstellen, geen automatische scherpstelling of autofocus).

    Voor sportfotografie is het natuurlijk uitstekend met de verbeterde autofocus (volgens Stijn. V heeft Sony ooit gezegd dat deze 30 % sneller is dan de voorgaande modellen), aardige buffer en behoorlijke seriesnelheid. Ik heb donderdag in de Fnac een A550 in m'n handen gehad en in live view stelde die inderdaad snel scherp (ik denk toch wel wat sneller dan mijn 'oude' A350). Heb 'm niet via de optische zoeker geprobeerd.

    - Heb je live view nodig ? Dat hangt van je soort fotografie af. Doe je al eens macro is het kantelbare schermpje met de live view en de manual focus check (waar je tot 14x kan inzoomen) uiteraard handig. Ook voor boven een publiek een foto te nemen kan het handig zijn.

    - Wat houdt live view in ? Je kijkt meestal door de optische zoeker bij een spiegelreflex; hier kijk je naar het scherm waar je bijna hetzelfde ziet. Ik meen wel dat het maar 90 % van je beeld dekt, ten opzichte van 95 % bij je zoeker. Nu, beter zo dan omgekeerd, denk ik .

    Wat bedoel je met natuur ? Landschappen, dieren, macro,...? Voor macro is het handig omdat je dan niet op je buik hoeft te gaan liggen. Voor op statief vind ik het zelf, net zoals Stijn, ook handig.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Sony a450

      [QUOTE=

      - Wat houdt live view in ? Je kijkt meestal door de optische zoeker bij een spiegelreflex; hier kijk je naar het scherm waar je bijna hetzelfde ziet. Ik meen wel dat het maar 90 % van je beeld dekt, ten opzichte van 95 % bij je zoeker. Nu, beter zo dan omgekeerd, denk ik .[/QUOTE]

      Heb het net eens getest en is zo 95% in zoeker en 90% in live view (wist ik ook niet )
      Werk niet zo veel in live vieuw maar zou ook niet zonder willen dit is de enige reden
      waarom ik nog geen a850 of a900 heb
      verder kan ik wel zeggen dat de 550 sneller is en beter presteert in hogere iso tot1600
      en in extremis 3200 al wat hoger is vind ik te .
      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

      Comment

      Working...
      X