Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijdelijke vervanger D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tijdelijke vervanger D90

M'n D90 is sinds gisteren binnen voor herstelling en 't begint al op mijn zenuwen te werken . De herstelling zou 4 tot 8 weken kunnen duren (weliswaar onder garantie). In tussentijd zit ik dus enkel met m'n TZ7 en overweeg ik om de periode te overbruggen door er een (instap)model bij te kopen want binnenshuis zijn de foto's van de TZ7 niet super. Na wat reviews te lezen kwam ik uit bij de Nikon D5000 maar zijn er nog alternatieven waar ik niet aan gedacht heb? Tweedehands is er niet zo heel veel te vinden op het forum momenteel en 2dehands.be of Kapaza.be vertrouw ik niet meer. Ik kijk in alle richtingen zo'n beetje, de Canon S90 / G11 omdat ik die nadien nog makkelijker zal kunnen gebruiken maar de AF is natuurlijk niet zo snel als een dslr en laat ik nu net 2 jonge kids hebben . Die Canon 1000D staat ook wel heel laag momenteel net zoals de D3000 maar is dat wel ok? Je leest zoveel natuurlijk en de reviews komen mijn oren uit

Om een idee te krijgen welke foto's ik maak kan je hier eens kijken

Anyway, enige feedback of nuttige tips zijn dus zeker welkom.

Thanks,
    Fred.

Re: Tijdelijke vervanger D90

Tweedehands is er niet zo heel veel te vinden op het forum momenteel en 2dehands.be of Kapaza.be vertrouw ik niet meer.
    Wat heb je dan als negatief ervaren op deze koopsites ?

Op 2e hands staat momenteel een D80 voor 360 €
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

In aangeboden staat ook deze nog : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...en-291706.html
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De D3000 nieuw @ 295 euro

http://www.foka.nl/site/nikon-d3000-body-p-16814.html

Zowel op kapaza als 2dehands heb ik tot nu toe nog geen enkel koopje gedaan waarmee ik problemen heb gehad.
        Je moet natuurlijk zien wat je koopt he!

Als 2 de toestel zou ik me zeker een nikon kopen, dan kan je al je huidige lenzen gebruiken.
        Koop je bv een Canon 1000D ga je enkel maar de bijgeleverde lens kunnen gebruiken.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Wat heb je dan als negatief ervaren op deze koopsites ?
          Goh, er staan zoveel valse advertenties op dat het niet mooi meer is. Voornamelijk in de digitale aanbiedingen (gsm's/smartphones, fototoestellen, etc...). Of je krijgt dikwijls belachelijke biedingen, geen antwoord, Nigeriaanse kopers). Niet alle advertenties zijn zo maar er is enorm veel fake gewoon, goed opletten geblazen.

De D3000 nieuw @ 295 euro
          Is echt wel een koopje maar is die ook goed? Iemand ervaring mee? De D5000 is natuurlijk €200 meer. Ik koop trouwens bij Robyns in Sint-Truiden, praktisch dezelfde prijzen als Foto Konijnenberg en prima service.

Als 2 de toestel zou ik me zeker een nikon kopen, dan kan je al je huidige lenzen gebruiken.
          Koop je bv een Canon 1000D ga je enkel maar de bijgeleverde lens kunnen gebruiken.
          Klopt, hier heb ik natuurlijk ook aan gedacht. Maar, het zou wel eens leuk zijn om eventueel van iets anders te "proeven", vergelijken, etc...

Bedankt voor de feedback.

Comment

pfff da's wel balen een recent toestel en zo lang binnen voor herstelling. D-3000 of D-5000 lijken mij goede alternatieven of een compact natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

Is echt wel een koopje maar is die ook goed? Iemand ervaring mee? De D5000 is natuurlijk €200 meer. Ik koop trouwens bij Robyns in Sint-Truiden, praktisch dezelfde prijzen als Foto Konijnenberg en prima service.

Klopt, hier heb ik natuurlijk ook aan gedacht. Maar, het zou wel eens leuk zijn om eventueel van iets anders te "proeven", vergelijken, etc...

Bedankt voor de feedback.
              Ik heb zelf onlangs een collega bij mij op het werk zo een D3000 aanbevolen.
              Heeft hem een maand terug aangekocht, en is er tevreden over.

Natuurlijk dit is een vrij basic toestel, maar met een vrij goede kwaliteit.

Een D5000 is natuurlijk beter op vlak van ruisprestaties bij hoge iso, maar foto's bij normale omstandigheden zal je weinig verschil zien tussen de D5000 en de D3000.
              (heb zelf ook de D5000)

Succes met je keuze!

Of anders een kijken naar bv een 2dehands D50. Te koop voor +/- 175 euro 2dehands.
              Hierbij kan je de batterij van je D90 ook gebruiken in je D50 (niet omgekeerd)
              Natuurlijk maar 6mpixels, maar een zeer goede camera (heb deze een tijdje terug ook gehad) en van instellingen en knoppen niet zo veel verschillend met een D90
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

ben je wel zeker van die 4 tot 8 weken.

Onlangs mijn D5000 binnengedaan voor gratis herstelling (terugroepactie nikon vermogenprobleem D5000), en had mijn camera via foto konijnenberg op 10 dagen terug

Comment

pfff da's wel balen een recent toestel en zo lang binnen voor herstelling.
                  Een recent toestel?..mijn D90 is van november 2008 dus al meer dan een jaar oud . Het probleem is dat de flits niet steeds omhoog klapt indien gevraagd. Je hoort een klik maar hij blijft zitten. Ik wil dat mijn materiaal steeds in orde is en voor 100% werkt

ben je wel zeker van die 4 tot 8 weken.
                  Thanks PVA omtrent de info D3000/D5000. Tja, dat is de exacte informatie van de fotograaf/verkoper. Laat ons hopen van niet maar we zien wel

Comment

hangt er allemaal vanaf waar je je materiaal binnendoet voor herstelling.
                    een paar jaar geleden was mijn D100 defect, zelf binnengedaan bij Procirep de woensdag en de vrijdagmorgen van DEZELFDE week terug gaan afhalen: hersteld. Dus 3 dagen.
                    En dat was toen nog in alle drukte van de toen heersende problemen van de D70 (BGLOD)

Als je uw toetsel bij een lokale dealer binnendoet, kan het zijn dat het daar al een week of soms nog langer blijft liggen voor het naar de hersteller gaat.

Als je een vervanger wenst voor tijdelijk voort te werken, koop je een tweedehandse D100 (200€), D70 (150 a 200€), D200.....
                    Achteraf steeds handig als reservetoestel. Ik heb mijn D100 ook als reservetoestel en gebruik hem nog regelmatig.

Comment

OK, iets meer dan een jaar...ik persoonlijk vind dat toestellen een aantal jaar zonder defect moeten werken (tenzij je er extreme zaken mee doet...professioneel gebruik vraagt natuurlijk meer van een toestel), maar ik ben een moelijk mens

Comment

Ook al er aan gedacht om in plaats van naar een ouder model, of een goedkoper segment
                        onder de loep te nemen, van de gelegenheid gebruik te maken en iets hoger te mikken? Ik
                        zeg maar iets. Zal wel met budget te maken hebben.

Comment

Een 2de handse D2h, D200 oid, die kun je na de reparatie ook weer zonder verlies verkopen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

@ Doudeke; nee hoger mik ik niet. Ik heb even gedacht aan de D300s een tijdje terug maar ik ben perfect tevreden van de D90 dus waarom meer spenderen?

Een D200 lijkt me een perfect idee en ook de D5000 blijf ik in gedachten houden. Thanks voor de feedback.

Comment

Hoi Cubalistic

Mijn maat heeft ook een D5000 als backup voor zijn D300 heb al foto's gezien en ik moet zeggen ze kunnen wat betreft beeldkwaliteit zeker naast die van onze D90 liggen...

Ik denk dat ik er ook één ga aanschaffen kwestie van backup te hebben en ik moet volgend jaar twee trouwfeesten doen...daarmee...ga alleen voor de body dan blijft het te betalen lenzen heb ik van de D90...

Zou zeker gaan voor de D5000 in u geval....

Wel pech dat er al een deffect aan is...maar dat gebeurt nu eenmaal....

succes

Grtz Dirk
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                              X