Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De groene stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De groene stand

Hallo,

Minder dan een maand geleden, kochten wij onze eerste DSLR. Ik ben dus druk bezig te experimenteren met sluitertijd, scherptediepte, ISO-waardes etc...

Wel merk ik dat ik buiten deze experimenteermomenten nogal vaak terugval op de groene (automatische) stand. Op het kerstfeest bvb heb ik al de foto's met de groene stand genomen. Ben ook naar een veldrit gaan kijken en heb daar het toestel in de 'sportstand' gezet en dan kiekjes getrokken zonder me nog te bekommeren om sluitertijd en dergelijke.

Mijn vraag nu : Hoe zit dat met de meer ervaren fotografen onder jullie ? Gebruiken jullie nog wel eens de groene stand, of een andere voorgeprogrammeerde stand ? Of doen jullie steeds alles in de meer gevorderde standen A, S, P & M ?

Re: De groene stand

Ik gebruik persoonlijk alleen M A en S, ik denk dat mijn 40D nog maar 1 keer op automatisch heeft gestaan, en dat was toen ik hem heb uitgeleend aan m'n zus
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Hallo,

Bij mij wordt steeds de AV, TV en M stand gebruikt (M wordt steeds gebruikt als ik met flitsers werk) , nooit de groene of de P stand. (Canon gebruiker)

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Idem dito

groene stand is de 'uitleenstand'

Comment

Altijd A of soms M

'k heb zelfs geen "groene stand"

Comment

voor mij het zelfde av - tv heeft nog nie op het groene vakje gestaan gr benn

Comment

85% A
              de rest M
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                85% A
                de rest M
                Dito.

Al doende leert men. Probeer es de Av stand. F-waarde en ISO bepalen en klikklik.

Veel succes!

Comment

Je zegt het zelf, je hebt het toestel nog maar pas, dus als je ergens heen gaat en je wil vrij zeker zijn van uw foto's dan zet je hem op "auto"...

Ik fotografeer ook nog maar een maand ofzo en zet hem regelmatig in de P en A stand.
                  Als ik zeker wil zijn van mijn foto's zal ik eerst in mijn eigen stand met m'n eigen instellingen
                  fotograferen en dezelfde shot ook nog eens in auto nemen.

Daar leer je achteraf dan ook nog van als jouw eigen instellingen niet goed waren
                  wat het verschil dan is met de automatische settings.

Veel experimenteren is de boodschap, ikzelf start eind januari met een basiscursus fotografie, module 1 van de 11!
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

85% op M
                    13% op A
                    2% op P
                    http://www.mariorentmeester.nl &
                    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Okay merci allemaal

ik ga proberen stelselmatig de "gevorderde standen" meer te gebruiken,
                      maar als ik (de eerstkomende tijd) zeker wil zijn van een behoorlijk resultaat, ga ik toch nog even mijn toevlucht nemen tot de groene stand

Comment

vergeet die groene stand zo rap mogelijk!
                        p-s-a-m zijn veel makkelijker!

p -> gebruik ik nooit, camera doet nog te veel!

a -> diafragma stand, gebruik ik vooral voor landschap! of situaties waar de sluitertijd geen bal uitmaakt!

s-> shutter(speed) stand, 85 à 90% de meest gebruikte stand!
                        sluitertijd kiezen, diafragma volgd dan volgens nood, indien nodig iso omhoog!
                        en vooral bij sport kan je hier amper de mist ingaan. (wel goed belichten, meestal naar 400 à 800 gaan bij minder weer)

m-> vooral bij werken met mijn sb900! sluitertijd en diafragma instellen en de flits zorgt voor het nodige licht.

verder, gewoon blijven proberen, en bij zoveel mogelijk foto's ook kijken naar de exif gegevens, zo leer je zeer vlug veel.
                        nikon stuff

Comment

95% de A-stand
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hier 80% TAv-stand
                            Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Wij zouden liever sterven dan de groene stand te gebruiken

Comment

Working...
                              X