Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D + welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 7D + welke lenzen?

    Hm, dat lijkt mij idd een goede combinatie nl
    7D + canon 17-55 2.8 IS (780€) + 70-200 f4 IS (ca 950 €)
    Nu, gezien ik voornamelijk mensen fotografeer zou ik eventueel ook kunnen opteren voor de volgende combinatie ?
    7D
    - Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] (ca 350€)
    - prime 85mm 1.8 (ca 330€) voor portret
    - prime 50 mm 1.8 (ca 90€) voor full body
    - Canon 70-200 f4 nonIS ca 510 €
    Dit om de kosten wat te drukken.. want die 17-55 2.8 IS is duur! en weet niet of op de 70-200mm de IS versie echt de meerprijs van 400 € waard is ?
    Thx voor het advies!
    Daan

    Comment


    • #17
      Re: Canon 7D + welke lenzen?

      Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
      Hm, dat lijkt mij idd een goede combinatie nl
      7D + canon 17-55 2.8 IS (780€) + 70-200 f4 IS (ca 950 €)
      Nu, gezien ik voornamelijk mensen fotografeer zou ik eventueel ook kunnen opteren voor de volgende combinatie ?
      7D
      - Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] (ca 350€)
      - prime 85mm 1.8 (ca 330€) voor portret
      - prime 50 mm 1.8 (ca 90€) voor full body
      - Canon 70-200 f4 nonIS ca 510 €
      Dit om de kosten wat te drukken.. want die 17-55 2.8 IS is duur! en weet niet of op de 70-200mm de IS versie echt de meerprijs van 400 € waard is ?
      Thx voor het advies!
      Daan
      Volgens mij,
      Je koopt een top-body, zet er ook minstens goed glas op.
      Persoonlijk hou ik niet van B-merken, vanwege teveel kans op problemen, dus ik zou zeker de 17-55 niet inruilen voor een Tamron. Wat wel te overwegen is , de nieuwe 15-85, maar dan verlies je de 2.8, en win je ook niet zoveel in geld, tenzij je de kit koopt.
      Over de 70-200 kan ik kort zijn, de 4.0 L IS is beter dan alle andere Canon varianten, en wel in die mate dat de 400 euro meer zeker gerechtvaardigd is. Vergeet niet, dat je niet enkel de IS bijbetaald, maar ook een stukken betere optiek! Zelfs de 2.8 varianten presteren minder.
      Maar ja, het blijft duur hé...
      De 17-55 vind je toch we af en toe tweedehands rond de 700? de 70-200 4.0 L IS blijft rond de 900 hangen tweedehands en kan dus evengoed nieuw gekocht worden.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 7D + welke lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Nu bovenop hebben ze geen 7D tegenhanger (het is het haasje over verhaal)
        Als je de reviews en foto's online bekijkt zou ik het toch wel weten hoor... 7D versus D300s...

        Daar is er maar één de winnaar, in de hogere ISO's en zeker ook als je de AF mee in rekening brengt.

        Ik zou niet switchen naar Canon om de bovengestelde redenen.

        Trouwens de 12-24mm van Tokina is ook een schatje naar't schijnt...

        Comment


        • #19
          Re: Canon 7D + welke lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
          Als je de reviews en foto's online bekijkt zou ik het toch wel weten hoor... 7D versus D300s...

          Daar is er maar één de winnaar, in de hogere ISO's en zeker ook als je de AF mee in rekening brengt.

          Ik zou niet switchen naar Canon om de bovengestelde redenen.

          Trouwens de 12-24mm van Tokina is ook een schatje naar't schijnt...
          Doe eens een voorstel met de gevraagde lenzen.
          d300s + ..... & .....

          Comment


          • #20
            Re: Canon 7D + welke lenzen?

            Zonder twijfel zijn D300 en 7D mekaar waard, maar TS moet die nog kopen en heeft nog geen noemenswaardige investering gedaan in Nikon lenzen

            Rudy heeft een belangrijk punt (en hij kan het weten ) nl dat Canon een "midden"reeks zeer goede maar nog enigszins betaalbare objectieven heeft (sommige EF-S lenzen, de L-teles met lagere lichtsterkte enz), bij Nikon gaat het snel van consumer naar top

            Ik zie toch veel meer Nikonians dan Canonians met Sigma lenzen (en dat zal niet zijn omdat ze beter zijn dan de lenzen van het merk)

            Comment


            • #21
              Re: Canon 7D + welke lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Zonder twijfel zijn D300 en 7D mekaar waard, maar TS moet die nog kopen en heeft nog geen noemenswaardige investering gedaan in Nikon lenzen

              Rudy heeft een belangrijk punt (en hij kan het weten ) nl dat Canon een "midden"reeks zeer goede maar nog enigszins betaalbare objectieven heeft (sommige EF-S lenzen, de L-teles met lagere lichtsterkte enz), bij Nikon gaat het snel van consumer naar top

              Ik zie toch veel meer Nikonians dan Canonians met Sigma lenzen (en dat zal niet zijn omdat ze beter zijn dan de lenzen van het merk)
              Vandaar de vraag; met het liefts nikon/nikor lenzen die minstens even goed zijn als de voorgestelde canon lenzen.
              Mooi setje:
              7D +
              17-55 2.8 IS
              70-200 4.0 L IS

              Comment


              • #22
                Re: Canon 7D + welke lenzen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                Vandaar de vraag; met het liefts nikon/nikor lenzen die minstens even goed zijn als de voorgestelde canon lenzen.
                Mooi setje:
                7D +
                17-55 2.8 IS
                70-200 4.0 L IS
                Je geraakt hier dus niet uit.

                Nikon 17-55 2.8, pak duurder en geen IS (maar optisch wel goed)
                70-200 2.8 VR (véél duurder, ook al is de Canon 4.0 L IS al overpriced)


                Of je bent Nikonian, en je koopt je het goede Nikon spul, of je koopt de Canon en steekt het verschil in je zak. En je hebt minstens evengoed spul ;-)
                Weinig kans dat je verschil gaat zien in de foto's, tenzij in specifieke situaties. En dewelke het dan beter gaat doen laat ik in het midden.

                Over de 7D wil ik nog iets meegeven: de Jpg's, zeker high iso's 1600 en 3200 vallen me reuze mee, deels door de extra speelruimte in resolutie, ik ben een en ander aan het uitproberen kwa settings, maar op dit ogenblik neig ik naar gebruik van de jpg's in plaats van de raw's, zo goed zijn de jpg's (dit in tegenstelling van mijn 5D en 5DmkII waar de jpgs niet zo goed waren, en raw eigenlijk noodzaak was om het betse resultaat te behalen)

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 7D + welke lenzen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Doe eens een voorstel met de gevraagde lenzen.
                  d300s + ..... & .....
                  Awel zoals gevraagd met de 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Nikon zal het prima lukken lijkt me... buiten dan het budget... Dan kom je op 4300€ ongeveer. Dat is boven budget, maar ook beter optisch spul dan de Canon equivalenten... volgens de reviews. In de praktijk zal er geen verschil zijn lijkt me. En vooral dat laatste wilde ik eigenlijk zeggen met mijn vorige post. De andere posts lieten uitschijnen dat er geen evenwaardig Nikon alternatief voor handen is... en daar ben ik het niet mee eens, dat is alles. Voor de rest, no hard feelings hoor!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 7D + welke lenzen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    Awel zoals gevraagd met de 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Nikon zal het prima lukken lijkt me... buiten dan het budget... Dan kom je op 4300€ ongeveer. Dat is boven budget, maar ook beter optisch spul dan de Canon equivalenten... volgens de reviews. In de praktijk zal er geen verschil zijn lijkt me. En vooral dat laatste wilde ik eigenlijk zeggen met mijn vorige post. De andere posts lieten uitschijnen dat er geen evenwaardig Nikon alternatief voor handen is... en daar ben ik het niet mee eens, dat is alles. Voor de rest, no hard feelings hoor!

                    Een boel geld om ineens neer te tellen voor een crop DSLR met 2 lenzen van 2.8, en dan heb je nog niet eens een groothoek

                    Met iets meer dan dat amuseer ik mij al 3 jaar (3 bodies en 10 lenzen, en zo krottig zijn ze niet dacht ik)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 7D + welke lenzen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Een boel geld om ineens neer te tellen voor een crop DSLR met 2 lenzen van 2.8, en dan heb je nog niet eens een groothoek

                      Met iets meer dan dat amuseer ik mij al 3 jaar (3 bodies en 10 lenzen, en zo krottig zijn ze niet dacht ik)
                      Hmm, ik vrees dat ik mis begrepen wordt... jammer!
                      Ik had toch helemaal nergens gezegd dat Canon "krottig" of iets dergelijks is, toch? Als dat wel zo was overgekomen, mijn oprechte excuses.
                      Maar euh, laat maar... mij zie je niet meer in deze discussie.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 7D + welke lenzen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                        Hmm, ik vrees dat ik mis begrepen wordt... jammer!
                        Ik had toch helemaal nergens gezegd dat Canon "krottig" of iets dergelijks is, toch? Als dat wel zo was overgekomen, mijn oprechte excuses.
                        Maar euh, laat maar... mij zie je niet meer in deze discussie.
                        Ik vond je inbreng
                        Jammer dat velen onmiddellijk hun persoonlijke keuzes in twijfel getrokken voelen...
                        Die "fout" maak ik ook soms... waardoor het een emotionele discutie wordt... en emotionele beslissingen volgen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 7D + welke lenzen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Hmm, ik vrees dat ik mis begrepen wordt... jammer!
                          Ik had toch helemaal nergens gezegd dat Canon "krottig" of iets dergelijks is, toch? Als dat wel zo was overgekomen, mijn oprechte excuses.
                          Maar euh, laat maar... mij zie je niet meer in deze discussie.
                          Ik voel mij helemaal niet beledigd ofzo, integendeel

                          Ik wou gewoon stellen dat het genoemde bedrag naar heel wat gangbare normen (oa het gemiddelde inkomen) erg hoog is om als standaardconfiguratie voor te stellen aan TS

                          Zoals ik begrijp vind jij dat dus ook

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 7D + welke lenzen?

                            Allé dan, de discussie gaat dan toch de goede kant terug op (misschien heb ik zelf het een en ander verkeerd geïnterpreteerd, op een forum kun je nu eenmaal de gezichtsuitdrukking niet altijd even goed zien hè! Of ik had gewoon zelf een mindere dag...).

                            En inderdaad, dat eindbedrag is nogal hoog... maar laten we eerlijk zijn, een keer wegdromen doen we allemaal eens graag, toch?

                            Nu, terug on-topic, 2500 is een mooi bedrag. Zou het, zoals de TS zijn fotografie beschrijft, niet beter zijn om voor dit bedrag zo degelijk mogelijke lenzen uit te zoeken (lijstje Canon langs een lijstje Nikon bijvoorbeeld) en te kijken hoeveel geld er nog over is voor een body? Die laatste wordt over een jaar of 3 à 4 toch terug vervangen (heeft veel kans). En slechte body's, waar kun je die nog kopen tegenwoordig hè?

                            Groeten,

                            Geert

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 7D + welke lenzen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                              Allé dan, de discussie gaat dan toch de goede kant terug op (misschien heb ik zelf het een en ander verkeerd geïnterpreteerd, op een forum kun je nu eenmaal de gezichtsuitdrukking niet altijd even goed zien hè! Of ik had gewoon zelf een mindere dag...).

                              En inderdaad, dat eindbedrag is nogal hoog... maar laten we eerlijk zijn, een keer wegdromen doen we allemaal eens graag, toch?

                              Nu, terug on-topic, 2500 is een mooi bedrag. Zou het, zoals de TS zijn fotografie beschrijft, niet beter zijn om voor dit bedrag zo degelijk mogelijke lenzen uit te zoeken (lijstje Canon langs een lijstje Nikon bijvoorbeeld) en te kijken hoeveel geld er nog over is voor een body? Die laatste wordt over een jaar of 3 à 4 toch terug vervangen (heeft veel kans). En slechte body's, waar kun je die nog kopen tegenwoordig hè?

                              Groeten,

                              Geert
                              Ik ben er niet meer zo zeker van dat "degelijke" lenzen voor de eeuwigheid zijn en of het zo verstandig is een exorbitante meerprijs te betalen voor lichtsterke lenzen

                              Op een aantal wisselkoerseffekten na zijn de prijzen van de meeste lenzen de laatste 3 jaar constant gebleven - wie moppert zijn Amerikanen en Engelsen - terwijl de bodies voor hetzelfde geld veel meer mogelijkheden bieden (electronica kan steeds meer)

                              Het kan goedkoper zijn - onafgezien van het gebruiksgemak - om sneller van body te wisselen als je daarmee een stop licht wint
                              Het prijsverschil tussen een set lenzen van pakweg f:2.8 tov f:4 is zeer groot en zeker voor een amateur moeilijker en moeilijker te verantwoorden

                              Met beperkingen leven heeft ook z'n charme - het is prettiger om in de zon fotos te gaan maken dan in de regen

                              Wie weet breekt binnenkort 4:3 door, spiegelloze bodies of andere evoluties waardoor heel de "dikke DSLR" trend wordt omgebogen

                              Het is niet omdat op sommige sites het "achteruitkijkspiegel"beeld wordt opgehangen dat lenzen waardevast zijn dat dit in de toekomst ook zo zal zijn

                              Tot hier dan mijn voorspelling voor 2010

                              Allemaal beste wensen en veel fotoplezier

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 7D + welke lenzen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                                body? Die laatste wordt over een jaar of 3 à 4 toch terug vervangen (heeft veel kans).
                                Groeten,

                                Geert
                                Denk eerder 1 a 2 jaar.

                                Comment

                                Working...
                                X