Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D + welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 7D + welke lenzen?

    Je zou kunnen kiezen voor:
    EF-S 17-55 2.8 IS (binnen, full body portretten, low light, landschap,...)
    EF 85 1.8 (portretten hoofd/schouder, met zeer mooi bokeh)
    EF 70-200 L f4 (discrete portretten op feestjes, recepties buiten). - als budget het toelaat een IS versie

    Comment


    • #32
      Re: Canon 7D + welke lenzen?

      mijn vooruitzichten gaan uit naar een 7D met als lenzen: 10-22mm + 24-105mm L + 100-400mm L
      Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

      Comment


      • #33
        Re: Canon 7D + welke lenzen?

        Sorry, ik zat enkele dagen in Londen, dus ik kon eventjes de discussie niet volgen. Bedankt voor de adviezen!
        Het is duidelijk dat dit een subjectief onderwerp is want zowel Canon als Nikon eigenaars zullen hun eigen keuze verdedigen. Zoals Colombia zegt vind ik ook dat de meerkost voor f4-->f2,8 als amateurfotograaf moeilijker te verantwoorden is, tenzij je geld genoeg hebt natuurlijk.
        Qua kost is de keuze snel gemaakt voor mijn geval:
        Canon : D7 (1348€) + 17-55 IS 2.8 (773€) + 70-200 f4 IS (944,61€) = 3.066 €
        Nikon: D300S (1267€) + 17-55 VR 2.8 (1077€) + 70-200 VR1 f2.8 (1698€) = 4.042 €
        maw 1000€ meer voor een (subjectief in sommige gevallen) klein beetje meer kwaliteit heb ik er niet voor over, alhoewel ik graag bij Nikon gebleven was.
        Ik denk dat de Canon optie dan nog beter is dan de Nikon + Tamron/Sigma optie..
        grtjes,
        Daan

        Comment


        • #34
          Re: Canon 7D + welke lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door slechten Bekijk bericht
          mijn vooruitzichten gaan uit naar een 7D met als lenzen: 10-22mm + 24-105mm L + 100-400mm L
          Zeer mooie set (alhoewel ik te zuinig ben om de 24-105 te kopen en nog altijd de 24-85 gebruik), en als je lichter gepakt wil gaan zijn je 18-55 (heb ik ook gekocht, prima lensje) en 18-200 (not my piece of cake) mooie invallers

          100-400 presteert nog altijd goed op 7D zeker op f:8, 10-22 heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd

          Beste wensen

          Comment


          • #35
            Re: Canon 7D + welke lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
            Sorry, ik zat enkele dagen in Londen, dus ik kon eventjes de discussie niet volgen. Bedankt voor de adviezen!
            Het is duidelijk dat dit een subjectief onderwerp is want zowel Canon als Nikon eigenaars zullen hun eigen keuze verdedigen. Zoals Colombia zegt vind ik ook dat de meerkost voor f4-->f2,8 als amateurfotograaf moeilijker te verantwoorden is, tenzij je geld genoeg hebt natuurlijk.
            Qua kost is de keuze snel gemaakt voor mijn geval:
            Canon : D7 (1348€) + 17-55 IS 2.8 (773€) + 70-200 f4 IS (944,61€) = 3.066 €
            Nikon: D300S (1267€) + 17-55 VR 2.8 (1077€) + 70-200 VR1 f2.8 (1698€) = 4.042 €
            maw 1000€ meer voor een (subjectief in sommige gevallen) klein beetje meer kwaliteit heb ik er niet voor over, alhoewel ik graag bij Nikon gebleven was.
            Ik denk dat de Canon optie dan nog beter is dan de Nikon + Tamron/Sigma optie..
            grtjes,
            Daan
            De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM die in kit te koop is met de 7D blijkt het ook zeer goed te doen in de testen. De beeldkwaliteit is nagenoeg dezelfde als van de 17-55. Je verlies wel wat snelheid, maar je krijgt wat extra flexibiliteit en het komt iets goedkoper uit (640€)...

            Comment


            • #36
              Re: Canon 7D + welke lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
              De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM die in kit te koop is met de 7D blijkt het ook zeer goed te doen in de testen. De beeldkwaliteit is nagenoeg dezelfde als van de 17-55. Je verlies wel wat snelheid, maar je krijgt wat extra flexibiliteit en het komt iets goedkoper uit (640€)...
              Absoluut, wat ik al van de 15-85 gezien heb kan mij prima overtuigen, vraag mij alleen af hoe de AF snelheid zich tegenover de 17-55 verhoudt, want ik moet toegeven dat 17-55 IS 2.8 geen supersnelle AF heeft, een 24-105 is een stuk sneller hoor

              Vermits ik tijdens auto event bijna altijd op f5.6 of f8.0 werk lijkt die 15-85 een mooi all-round objectief op een crop camera.

              Ik heb een 10-22, 17-55, 24-105 ... maar denk er toch serieus aan om een 15-85 erbij te nemen gewoon omdat het bereik zo mooi is, met één lens kan je bijna drie lenzen vervangen, want een 10-22 geeft redelijk wat vervorming tot 13 à 14mm, terwijl 105mm niet altijd nodig is (want ik heb toch een 2e body met 70-200 2.8 IS bij) ... jammer dat ie nog zo duur is, maar ik verwacht dat hij binnen zes maanden al een stuk goedkoper zal zijn ... hoop ik toch

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #37
                Re: Canon 7D + welke lenzen?

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Absoluut, wat ik al van de 15-85 gezien heb kan mij prima overtuigen, vraag mij alleen af hoe de AF snelheid zich tegenover de 17-55 verhoudt, want ik moet toegeven dat 17-55 IS 2.8 geen supersnelle AF heeft, een 24-105 is een stuk sneller hoor

                Vermits ik tijdens auto event bijna altijd op f5.6 of f8.0 werk lijkt die 15-85 een mooi all-round objectief op een crop camera.

                Ik heb een 10-22, 17-55, 24-105 ... maar denk er toch serieus aan om een 15-85 erbij te nemen gewoon omdat het bereik zo mooi is, met één lens kan je bijna drie lenzen vervangen, want een 10-22 geeft redelijk wat vervorming tot 13 à 14mm, terwijl 105mm niet altijd nodig is (want ik heb toch een 2e body met 70-200 2.8 IS bij) ... jammer dat ie nog zo duur is, maar ik verwacht dat hij binnen zes maanden al een stuk goedkoper zal zijn ... hoop ik toch

                Mark
                Daar heb je gelijk in.
                Betreft de AF, Het ringtype USM-mechanisme zou voor een razendsnelle autofocus moeten zorgen, maar ik vermoed dat het weinig zal verschillen met de 17-55. Ik vind ook nog niet zoveel gebruikerservaringen op het net..

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 7D + welke lenzen?

                  Over de 7D wil ik nog iets meegeven: de Jpg's, zeker high iso's 1600 en 3200 vallen me reuze mee, deels door de extra speelruimte in resolutie, ik ben een en ander aan het uitproberen kwa settings, maar op dit ogenblik neig ik naar gebruik van de jpg's in plaats van de raw's, zo goed zijn de jpg's (dit in tegenstelling van mijn 5D en 5DmkII waar de jpgs niet zo goed waren, en raw eigenlijk noodzaak was om het betse resultaat te behalen)[/QUOTE]

                  Dank je rudy voor dit berichtje....hier kan ik iets mee...
                  ik ga zo mooi de 7 d ophalen denk ik , ook al na advies van een andere goeie fotograaf, die weet waar ik de body voornamelijk voor nodig heb.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 7D + welke lenzen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                    Over de 7D wil ik nog iets meegeven: de Jpg's, zeker high iso's 1600 en 3200 vallen me reuze mee, deels door de extra speelruimte in resolutie, ik ben een en ander aan het uitproberen kwa settings, maar op dit ogenblik neig ik naar gebruik van de jpg's in plaats van de raw's, zo goed zijn de jpg's (dit in tegenstelling van mijn 5D en 5DmkII waar de jpgs niet zo goed waren, en raw eigenlijk noodzaak was om het betse resultaat te behalen)

                    Dank je rudy voor dit berichtje....hier kan ik iets mee...
                    ik ga zo mooi de 7 d ophalen denk ik , ook al na advies van een andere goeie fotograaf, die weet waar ik de body voornamelijk voor nodig heb.
                    Ondertussen ook bezit van de 7D met 15-85 en 70-200L f4 IS
                    Body voelt zwaar en robuust aan. De knoppen zitten op de juiste plaats alhoewel het wel wennen is wanneer je van Nikon komt.. ISO prestaties zijn subliem! Zelfs op 3200 kan ik met moeite ruis onderscheiden!
                    Het 15-85 objectief is robuust (grote diameter) en zie op gebied van kwaliteit weinig verschil met m'n 70-200L IS f4.. Heb er nog maar enkele dagen mee kunnen spelen, dus meer kan ik voorlopig er niet over kwijt..
                    gr, Daan

                    Comment

                    Working...
                    X