Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies nikon

Ik heb een vraagje ik heb een nikon d300 met 80-200 f2.8 ED.
    En ik zou graag iets investeren.
    Zou ik beter een Nikon D700 kopen of een 70-200 Vr F2.8

Wat is jullie mening?

Alvast Bedankt,

Gr Stef

Re: Advies nikon

Ligt er ook een beetje aan welk glas je nog hebt denk ik.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

als je geld teveel hebt ... ik kan altijd wat gebruiken hoor

nee ... serieus ... voor je geld begint uit te geven ... wat zijn de dingen die je storen aan je huidige combo ? wat wil je doen wat je nu niet kan doen ?

Greetz,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Wat mis je aan de D300 of de 80-200?
        Hoge isoos->D700
        langzame AF->70-200 VRII(voor als de D700 toch nog eens komt...)

Beste D700 + 70-200 VRII
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
          En ik zou graag iets investeren.
          Zou ik beter een Nikon D700 kopen of een 70-200 Vr F2.8
          puur vanuit de vraag die je stelt...

als't een investering is... dan de 70-200 VR die houdt z'n waarde...

als't voor te fotograferen is... een D700...

maar zoals reeds gezegd, welke zijn je andere lenzen (FF ready?) wat fotografeer je graag?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hallo Iedereen bedankt voor jullie hulp.

Ik fotografeer meestal portretten , glamour maar ook eens op een feestje en dan komt natuurlijk de nikon D700 goed van pas vanwege de hoge iso's.
            Is dat waar dat in voldoende licht de foto kwaliteit hetzelfde is van nikon d300 of d700.

Met vriendelijke groeten,

Stef

Comment

De gestelde vraag is niet te beantwoorden zonder te weten wat je verder aan lenzen hebt.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                Hallo Iedereen bedankt voor jullie hulp.

Ik fotografeer meestal portretten , glamour maar ook eens op een feestje en dan komt natuurlijk de nikon D700 goed van pas vanwege de hoge iso's.
                Is dat waar dat in voldoende licht de foto kwaliteit hetzelfde is van nikon d300 of d700.

Met vriendelijke groeten,

Stef
                zal wel, beide hebben een CMOS van 12 MP en identieke of zeer vergelijkbare AF en belichtingsmachinerie en scherm.
                erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  zal wel, beide hebben een CMOS van 12 MP en identieke of zeer vergelijkbare AF en belichtingsmachinerie en scherm.
                  Hmmmzzz, Full Frame t.o.v. Crop .... mijn keuze is snel gemaakt.

Ik heb een 80 - 200 en die wil ik NOOIT ruilen voor een 70 - 200 (versie 1).
                  www.fotofolio.be

Comment

Ik heb al een D300, een D90 als een D700 gebruikt.
                    • Eens je een D700 gebruikt hebt, is qua hoge ISO al de rest (behalve de nieuwe D3s, die nog beter schijnt te zijn), mager.
                    • DxO Labs heeft een ruis-test gedaan, en daar komt de D90 als beste crop camera, nog voor de D300, maar zelfs de D90 haalt minder dan de helft van de score dan de D700. De ruis-kwaliteit van een D700 is ook anders: het is filmischer, terwijl de ruis van een crop-camera iets 'harder' is.
                    • Zeker als je daarna nog van plan bent om foto's sterk te gaan post-processen, kan de raw-file van een D700 een pak meer verdragen dan die van een D90/D300. Als je onderbelichte foto's wilt 'redden', of zelfs nog maar gewoon selectief wat wilt ophelderen (genre Fill Light of Shadow/Highlights) heb je bij een D700 meer speelruimte. Ik probeer bij m'n D90 te vermijden om boven de 400 iso te gaan, indien ik van plan ben om nog te post-processen. Anders kan 800 iso wel. Met de D700 heb ik geen probleem om vlotjes op 1600 iso te werken.
                    • Aan de andere kant: voor portretwerk is het dan weer een enorm voordeel van de D300 dat de AF-punten een veel groter stuk van de zoeker omvatten. Het is dus veel makkelijker om scherp te stellen op een oog dat zich in een uithoek van het beeld betreft. Met de D700 moet je meer scherpstellen en daarna hercadreren (wat bij grote lensopeningen gevaarlijk is) en bij de D90 is het helemaal vervelend, want die heeft veel minder autofocuspunten.
                    • Wat portretlenzen betreft: als er voor mij één revelatie is, is dat de 'oude' 85 mm f1.8 die ik gekocht heb om op reis te gebruiken samen met de D90. Een schitterende portretlens in combinatie met een crop-camera. Crop camera's hebben sowieso een grotere scherptediepte dan FullFrames (nog een reden om vanuit portretstandpunt een D700 te verkiezen), maar het feit dat de 85 mm tot 1.8 open kan en de 70-200 maar tot 2.8 compenseert dat flink.

By the way: mocht je op zoek zijn naar een in perfecte staat verkerende, anderhalf jaar oude 70-200 2.8 VR: ik verkoop de mijne. PM me indien interesse.
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                    X