Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500d of 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 500d of 50d

ik heb mijn 350d verkocht en wil overgaan naar een 500d of een 50d
    wie kan mij adviseren welke beter is en waarom
    ik weet dat er een groot prijsverschil is maar dat vind ik niet belangrijk,voor mij vind ik het belangrijker dat ik een goede camara koop en niet na een tijd weer moetgaan kijken voor een ander
    Mvg Hans

Re: 500d of 50d

Ik ben destijds overgestapt van een 350D naar een 40D, kan je verzekeren dat dit al een grote stap was.
    Als ik nu de overstap opnieuw moest maken, en zoals in uw geval het prijsverschil geen rol speelt, zou ik ineens overstappen naar de 7D.
    Is de 7D toch iets teveel boven uw budget dan kan ik u de 50D zeker aanraden, het is gewoon "meer" fototoestel dan de 500D.
    Neem ze gewoon even in de hand en je voelt zo het verschil.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ik heb deze week de overstap van 400 naar 50 d gedaan.en is een heel groot verschil pracht toestel .maak meestal rally foto s dus hij is heel wat sneller .en dit samen met een 100-400 er op gr benn

Comment

Ik ben ook overgestapt van een 350D naar een 50D. Het verschil was enorm. Niet zo zeer
        wat de fotokwaliteit betreft, maar qua handligging van het toestel en bediening. Die is bij
        een 50D zovele malen beter in gebruiksgemak dat ik nooit nog terug zou willen. Ik moet
        wel toegeven dat ik ook lang getwijfeld heb omdat het me makkelijker leek van een 350D
        over te schakelen naar een 500D (zelfde menustructuur en zo) dan naar een 50D. Eenmaal
        het toestel echter gewoon -en dat ging heel snel- ben ik heel blij dat ik voor de 50D heb
        gekozen.

Comment

XXD is inderdaad een grote stap vooruit in snelheid en gebruiksgemak - maar het zijn dan ook grotere en zwaardere bakken
          Als je niet elke dag snel bewegende onderwerpen fotografeert zullen je fotos met de 500D even goed zijn als die met de 50D
          Ik ben een jaar geleden van de 400D naar de 50D overgeschakeld voor meer snelheid
          Dit was zeker zo en ik heb het me niet beklaagd, maar eigenlijk had de 50D de 7D moeten zijn, die ik dan ook heb gekocht
          De 400D heb ik nog altijd en als je weet wat hij kan en niet kan is het een heel goed en prettig toestel
          Als het prijsverschil niet groot is zou ik toch naar een XXD gaan, tenzij je de video wil
          (al aan een tweedehands 40D gedacht ?)
          7D heeft die video natuurlijk ook, hij is niet zo goedkoop, maar op heel wat punten een stuk beter dan de 50D
          Vraag is of je dit nu nodig hebt, koop geen camera voor binnen 3 jaar

Comment

hoi dankje voor het advies de 7d is zeker een een beetje te duur op dit moment daarom had ik een keuze gemaakt tussen een 500d en 50d qua functie eigenschapen zit er niet zoveel verschil in enkel het gewicht en de aantal cliks diedeermee kan maken 50000 voor de 500d en 100000 voor de 50d

Comment

Bedoel je hier dat je met de 500d MAAR 50000 clicks kan maken?
              Is dit toestel nadien stuk?
              Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

dan wordt aangeraden dat de sluiter moet worden vervangen voor optimaal gebruik

Comment

En iemand een idee hoeveel het kost om de sluiter te vervangen?

bedankt!
                  Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Ik herinner mij bij Rova Repair een prijs van 130 EUR

Maak je daarover nu al geen zorgen, de meeste gaan veel verder dan 50.000

Comment

een opluchting :-) Gelukkig maken ze DSLR's voorlopig (nog) niet volgens het principe van een GSM...levensverwachting 3 jaar consummeren consummeren

Comment

Working...
                      X