Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E-3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus E-3

Je hoort hier veel over de grote kanonnen nikon en canon over objectieven met vlugge AF maar weinig over de (kleinere ) als olympus , ik las een stukje over de Olympus E-3
    Snelste autofocussysteem* ter wereld voor een optimaal resultaat
    Volledig tweeassig high-speed 11-punts AF-systeem
    Snelle en precieze sluitercontrole van 1/8000ste sec., X: 1/250
    Repeterende opnamesnelheid van 5 fps met een buffergeheugen voor 19 RAW-opnamen
    Beeldkwaliteit
    Geavanceerde ingebouwde beeldstabilisator werkt met alle aangesloten objectieven (in stappen tot 5 EV) met twee standen
    De professionele en kwalitatief uitstekende sluiter kan zeker 150.000 keer worden gebruikt
    Dat klinkt toch ook indrukwekkend en dat allemaal voor de prijs van body 949 euro
    lens 14-54mm 2.8/3.5 449 euro

Re: olympus E-3

Ik heb een vriend met een E-3. Veel lof over zijn toestel. Mooie foto's. Het enige minpunt
    ligt op iets hogere iso. Bij bepaalde opnames konden we dit al duidelijk waarnemen bij iso
    400. In deze prijsklasse kun je dus beter doen. Niettemin een fijn toestel.

Comment

dat zal dan een minpuntje maar dan heb je misschien weer andere punten die beter zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        dat zal dan een minpuntje maar dan heb je misschien weer andere punten die beter zijn
        Niet alleen misschien maar waarschijnlijk heel zeker. Zoals gezegd die E-3 is een prachtig
        toestel, alleen iets minder op hogere iso's

Comment

Waar vergelijk je de prestaties van die E-3 dan mee?
          En bij welke vergrotingsmaatstaf heb je dat beoordeelt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Waar vergelijk je de prestaties van die E-3 dan mee?
            En bij welke vergrotingsmaatstaf heb je dat beoordeelt?
            De E-3 is hierbij vergeleken met een Canon 50D. De afdrukken waren 70 op 50 cm

Comment

Voordat deze discussie weer over de sensor gaat die van merk x een beetje beter is dan van merk y...........het gaat bij deze camera vooral ook om de werkprestaties.
              De camera is zeer snel en inzetbaar onder slechte weersomstandigheden.
              Oh ja.....er komen ook nog eens zeer mooie plaatjes uit deze camera omdat het glaswerk van Olympus absoluut top is.

Voorbeelden:

de stormfotograaf Mark Humpage ; http://www.markhumpage.com/popular/6...45364068_kjkKK

de bergbeklimmer/fotograaf Menno Boersma ; http://www.mennoboermans.nl/

Deze mensen verdienen hun brood met deze camera.....dus voor hobby zal de E3 dan ook wel voldoen
              Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
                Deze mensen verdienen hun brood met deze camera.....dus voor hobby zal de E3 dan ook wel voldoen
                Dat kun je wel zeggen. Het is een prachtig stukje vakwerk.

En ten aanzien van de uitgevoerde test kan ik alleen maar concluderen dat ik wel iets aan mijn ogen zal mankeren.

Comment

Het systeem dat je koopt is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Als Oly iets doet aan zijn hoge ISO, ook goed in low light focust en al zijn topobjectieven met SWD uitrust zal het beter gewapend zijn tegen de concurrentie

Comment

Ik werk wel met nikon maar sta open voor ieder ander merk , want onbekend is onbemind
                    dus de e-3 kan wel de nikon D 700 aan maar is veel goed koper , dat maakt de punten waar ie iets zwakker is weer goed
                    Last edited by koen1950; 21 december 2009, 22:02.

Comment

Het vervelende bij Olympus is dat ze als ze een nieuwe camera hebben dat ze meestal erg duur zijn
                      De E3 is ongeveer begonnen met een bodyprijs van 1700€
                      Nu kost hij iets boven de 900€
                      Als ze de camera's iets minder duur in de markt zouden zetten zouden ze er veel meer van verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                        Het vervelende bij Olympus is dat ze als ze een nieuwe camera hebben dat ze meestal erg duur zijn
                        De E3 is ongeveer begonnen met een bodyprijs van 1700€
                        Nu kost hij iets boven de 900€
                        Als ze de camera's iets minder duur in de markt zouden zetten zouden ze er veel meer van verkopen
                        de body van de nikon D700 kost het dubbele, je kan dan wel zeggen je hebt meer , maar bij aan koop met je er mee rekening houden , heb ik dat allemaal nodig de meeste snufjes gebruik je niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          De E-3 is hierbij vergeleken met een Canon 50D. De afdrukken waren 70 op 50 cm
                          Moet ik hieruit op maken dat u een serieuze test hebt uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden?
                          En om er zeker van te zijn dat u ten aanzien van de ruisprestaties op ISO 400 de juiste adviezen zou geven, afdrukjes hebt laten maken van 50 x 70 cm?
                          Ik ken uw reputatie als camera tester niet, die van DPReview en Imaging-Resource wel.

Comment

Die uitgebreide testen kloppen dikwijls ook niet hoor dat is enkel een aanwijzing een foto zegt dikwijls meer dan die testen kijk maar naar de testen van photozone

Comment

Wat ik ook een erg groot nadeel van Olympus vind zijn de aanschafprijzen van de lenzen.
                              Kijk maar eens even.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
                              X