Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta Dimage A200 flitsprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Konica Minolta Dimage A200 flitsprobleem

Hallo!
    ik gebruik al enkele jaartjes een Dimage A200. Daar de ingebouwde flitser niet altijd voldoende belichting leverde, ging ik experimenteren met een Minolta Program 3200i flitser die ik van mijn schoonzus kado kreeg wegens niet meer gebruikt.
    De flitser "volgt" perfect bij in- en uitzoomen, maar hij gebruikt steeds zijn volle fliscapaciteit, met hopeloos overbelichte en onbruikbare opnamen als gevolg.
    Is die flitser dan misschien niet geschikt voor de A200 of kan ik ergens iets aan de camera-instellingen aanpassen?
    Alvast dank voor mogelijke tips!

Re: Konica Minolta Dimage A200 flitsprobleem

Voor zover ik mij nog herinner, is de A200 enkel combatibel met de 2500D, 3600D, 5600D en de Sony flitsen (sowieso de F36 en de F56, 99procent waarschijnlijkheid voor de F20, F42, F58).

Het klopt dus dat je flits nu enkel op volle kracht werkt ;-) Je kan de flits dus niet sturen, maar de zaken zoals Iso en diafragma wel aanpassen zodat de foto niet overbelicht is...Dit doe je in de M stand. Geen pretje maar heeeeeeeel vroeger was het allemaal zo

Op kapaza staat een minolta 3600 te koop, persoon vraagt er 130 euro voor alles (te duur) maar mss kan je onderhandelen tot 110 euro voor alles inbegrepen (dus diffuser, zakje en flitsvoetje).

Veel succes!

Comment

Als je handig bent, kun je hier misschien iets vinden om de flitser aan te passen:
      dyxum topic
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Bedankt voor je reactie, Portmixus,
        ik vreesde al dat de flash niet compatibel was. Ik ga toch wel wat experimenteren met de M stand, zoals je schrijft, nét als vroeger, toen we nog zelf alles moesten instellen. Intussen gebruik ik af en toe wel een tweede flitser met slave unit, maar onderweg is dat niet zo practisch…

Comment

Bedankt, BasK,
          lijkt me wel wat gecompliceerd, zo handig ben ik nu ook weer niet.
          Dus kijk ik wel uit naar andere oplossingen. Intussen volg ik de raad op van Portmixus…

Comment

Working...
          X