Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Nikon D90 of Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop Nikon D90 of Canon 50D

Oorspronkelijk geplaatst door filipperke Bekijk bericht
    Na lang twijfelen tussen beide camera's ben ik voor de Nikon gegaan... vond het gewichtsverschil wel meegenomen... op den duur weegt alles door! Heb het me geen moment beklaagd
    Ah, congrats met je nieuwe camera. Heel veel plezier ermee en nu veel mooie foto's plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door highguy Bekijk bericht
      Zijn argumenten pro Canon:
      -hogere winstmarge of provisie
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is wel niet de topicstarter die de D90 gekocht heeft hé

Tussen beiden kan je eigenlijk niet echt verkeerd kiezen. Elk toestel zal wel ergens een plusje hebben tegenover de andere. Maar dat is moeilijk te evalueren van wat nu net dat is wat je echt veel zal nodig hebben. Dus eens met beide spelen in een winkel en de knoop doorhakken.

Ook kan je met beide merken eenvoudig verder als dat ooit nodig is. Zowel aan bodies als lenzen bieden beiden veel meer lekkers aan (soms helaas voor veel geld).

Het aan/uit knopje van Canon is onbelangrijk omdat je dat niet moet gebruiken. Dat is een van die dingen waar de Canon net iets beter in is dan de Nikon. Je zet het toestel aan de eerste keer je het uit de tas haalt, en zet hem pas terug af als je die dag geen foto's meer gaat nemen. Aan alle Canon gebruikers, probeer het eens je zal zien dat het werkt.
        Dat toestel zet zichzelf in een slaap toestand zodat je geen batterijlading verliest. En gewoon de ontspan knop beroeren om hem onmiddellijk terug uit zijn slaap te halen. Maar het is ook weer geen echt argument om de Canon te verkiezen over de Nikon.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Je zet het toestel aan de eerste keer je het uit de tas haalt, en zet hem pas terug af als je die dag geen foto's meer gaat nemen.
          En hoe doet een Nikon gebruiker dit? Juist hetzelfde.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En bevalt de D90 intussen goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              En hoe doet een Nikon gebruiker dit? Juist hetzelfde.
              Ok ik ken de laatste modellen van Nikon niet zo goed, maar het is ooit een probleem geweest dat dan de batterijen werden ontladen.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ok ik ken de laatste modellen van Nikon niet zo goed, maar het is ooit een probleem geweest dat dan de batterijen werden ontladen.
                Ik doe it al sinds de D70 en nu ook met een D2h(die van nog eerder is). De term recent is iets overdreven.

Comment

Ik doe it al sinds de D70 en nu ook met een D2h(die van nog eerder is). De term recent is iets overdreven.
                  Even Google en hier een gebruiker die een battery drain aanklaagt met de D300. Dus toch nog recent. http://www.dpchallenge.com/forum.php...READ_ID=786548

En er zijn blijkbaar ook veel klachten over een dode batterij met die D300.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Als ik het goed herinner was het de D70 of D200 waar wat problemen waren.
                    Maar even Googlen en je vindt toch ook klachten voor de D300. Dus toch nog recent. http://www.dpchallenge.com/forum.php...READ_ID=786548

En er zijn blijkbaar ook veel klachten over een dode batterij met die D300. Zoek maar eens op dead battery D300.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

als ik google gebruik om canon-problemen te zoeken vind ik ook héél véél problemen hoor

Beide toestellen zijn gewoon goed. Gewoon in de winkel beiden eens vastnemen en het model kopen dat je het beste ligt
                      http://www.mimoza.be/

Comment

Het aan/uit knopje van Canon is onbelangrijk omdat je dat niet moet gebruiken. Dat is een van die dingen waar de Canon net iets beter in is dan de Nikon. Je zet het toestel aan de eerste keer je het uit de tas haalt, en zet hem pas terug af als je die dag geen foto's meer gaat nemen. Aan alle Canon gebruikers, probeer het eens je zal zien dat het werkt.
                        Dat toestel zet zichzelf in een slaap toestand zodat je geen batterijlading verliest. En gewoon de ontspan knop beroeren om hem onmiddellijk terug uit zijn slaap te halen. Maar het is ook weer geen echt argument om de Canon te verkiezen over de Nikon.
                        Zoals al aangegeven , net hetzelfde bij Nikon. Alleen staat die schakelaar bij Nikon op een doordachte plek, zodat de camera zich niet uitschakelt als je er mee op stap bent en over je schouder laat hangen tijdens het wandelen (was voor mij een probleem bij zowel 50E, 20D en 5D)

Voor de topicstarter : neem beide fototoestellen zelf in de hand, en kies die camera die het beste in je hand ligt en het meest logische lijkt qua werking (dat zal afhangen van persoon tot persoon). Het verschil in beeldkwaliteit tussen beide camera's is zéér klein .
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Even Google en hier een gebruiker die een battery drain aanklaagt met de D300. Dus toch nog recent. http://www.dpchallenge.com/forum.php...READ_ID=786548.
                          Een gebruiker die klaagt, is wat anders als Nikon gebruikers.

En er zijn blijkbaar ook veel klachten over een dode batterij met die D300.
                          Dat heeft niks met een lege accu te maken, want je kan het met software oplossen.

Comment

Dat is een van die dingen waar de Canon net iets beter in is dan de Nikon.
                            Noem er nog eens een paar, behalve onware en persoonlijke voorkeuren?

Comment

Working...
                            X