Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D/10D-vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300D/10D-vraagjes

Hallo iedereen

Ik gebruik (en geniet van) een Fuji S602Z, maar om mijn kunsten op een wat hoger niveau te krijgen ben ik stevig aan het rondkijken naar een DSLR. Op dit moment heb ik het lijstje teruggebracht naar de Canon 300D en 10D (FujiS2Pro heeft er lang op gestaan, maar de kostprijs ligt iets boven gepland budget, inclusief de meerkost voor de lenzen t.o.v. Canon).
    Op het gebied van de camera gaat de voorkeur uit naar de 10D, temeer er geen gigantisch prijsverschil meer zit tussen beide.

Ik heb op dit moment nog 2 lenzen ter beschikking:
    * Canon EF 22-55/1.4-5.6 USM
    * Canon EF 75-300/4-5.6 II
    Die laatste is wat aan de trage kant, en optisch gezien ook geen hoogvlieger.

Daarvoor ben ik dus aan het kijken naar uitbreiding:
    * Sigma 28-105/2.8-4.0 Asp
    OF
    * Sigma 24-135/2.8-3.5 IF Asp

Gebruikt iemand deze lenzen en zijn die goed bruikbaar?
    Ik weet dat er een verschil zit qua prijs tussen beide, maar is dat ook gerechtvaardigd?
    De tweede vind ik trouwens enkel terug op sdcard.be...

Alvast bedankt voor de info...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

ikzelf zou die sigma's maar al niet aanschaffen, niet EX lenzen van sigma laten over het algemeen de wensen over qua scherpte en kwalitiet.

die canon 22-55 f4-5.6 staat op verschillende plaatsen ook niet te hoog aangeschreven.
    van de 75-300mm van canon wordt er een beetje vanalles verteld, de een is er heel tevreden van en de ander vind ze niet scherp genoeg, al bij al geen slechte lens denk ik maar verwacht er geen wonderen van.

misschien eens uitkijken voor de canon ef 28-135 mm f3.5-5.6 is usm , lens is heel populair, schijnt wat soft te zijn wijd open maar heb er hier al heel scherpe plaatjes mee gezien, ook heeft ze IS.
    misschien eens de tweedehands markt afschuimen.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by fredericrom
      ikzelf zou die sigma's maar al niet aanschaffen, niet EX lenzen van sigma laten over het algemeen de wensen over qua scherpte en kwalitiet.
      Heb toevallig vanavond de 24-135 even uitgeprobeerd, en vond ze zeker niet minder dan mijn 28-135IS. Ze is ook compacter, ik denk iets lichter en behoorlijk lichtsterker. Al bij al geen verkeerde keuze voor een allrounder, denk ik. Je mist de IS, maar je krijgt er 4mm bij aan het uiteinde waar elke mm telt.

Die 22-55 heb ik zelf een tijdje gebruikt, en die deed het verrassend goed. Full frame is het een ander verhaal, dat geef ik toe, maar in de sweet spot is dit een fijn, licht, compact lensje. Over die 75-300 was ik minder enthousiast, maar de IS versie daarvan is zeker de moeite waard.

MaarrreuuuH... testen, die lenzen, want ik heb al rare dingen gehoord over de 300D: nog kieskeuriger op lenzen dan de 10D. Maar het is van horen zeggen hé.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
      X