Hallo iedereen
Ik gebruik (en geniet van) een Fuji S602Z, maar om mijn kunsten op een wat hoger niveau te krijgen ben ik stevig aan het rondkijken naar een DSLR. Op dit moment heb ik het lijstje teruggebracht naar de Canon 300D en 10D (FujiS2Pro heeft er lang op gestaan, maar de kostprijs ligt iets boven gepland budget, inclusief de meerkost voor de lenzen t.o.v. Canon).
Op het gebied van de camera gaat de voorkeur uit naar de 10D, temeer er geen gigantisch prijsverschil meer zit tussen beide.
Ik heb op dit moment nog 2 lenzen ter beschikking:
* Canon EF 22-55/1.4-5.6 USM
* Canon EF 75-300/4-5.6 II
Die laatste is wat aan de trage kant, en optisch gezien ook geen hoogvlieger.
Daarvoor ben ik dus aan het kijken naar uitbreiding:
* Sigma 28-105/2.8-4.0 Asp
OF
* Sigma 24-135/2.8-3.5 IF Asp
Gebruikt iemand deze lenzen en zijn die goed bruikbaar?
Ik weet dat er een verschil zit qua prijs tussen beide, maar is dat ook gerechtvaardigd?
De tweede vind ik trouwens enkel terug op sdcard.be...
Alvast bedankt voor de info...
Ik gebruik (en geniet van) een Fuji S602Z, maar om mijn kunsten op een wat hoger niveau te krijgen ben ik stevig aan het rondkijken naar een DSLR. Op dit moment heb ik het lijstje teruggebracht naar de Canon 300D en 10D (FujiS2Pro heeft er lang op gestaan, maar de kostprijs ligt iets boven gepland budget, inclusief de meerkost voor de lenzen t.o.v. Canon).
Op het gebied van de camera gaat de voorkeur uit naar de 10D, temeer er geen gigantisch prijsverschil meer zit tussen beide.
Ik heb op dit moment nog 2 lenzen ter beschikking:
* Canon EF 22-55/1.4-5.6 USM
* Canon EF 75-300/4-5.6 II
Die laatste is wat aan de trage kant, en optisch gezien ook geen hoogvlieger.
Daarvoor ben ik dus aan het kijken naar uitbreiding:
* Sigma 28-105/2.8-4.0 Asp
OF
* Sigma 24-135/2.8-3.5 IF Asp
Gebruikt iemand deze lenzen en zijn die goed bruikbaar?
Ik weet dat er een verschil zit qua prijs tussen beide, maar is dat ook gerechtvaardigd?
De tweede vind ik trouwens enkel terug op sdcard.be...
Alvast bedankt voor de info...
Comment