Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A300 naar A500 / A550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A300 naar A500 / A550

Bon,

even met de deur in huis vallen..

Ik heb een paar reviews gelezen over de "nieuwe" A5xx van Sony en denk er sterk aan om mijn a300 te verkopen en de nieuwe A5xx te kopen.

Waarom?

CMOS, nog snellere AF, 7 FPS, Auto HDR en de kitlenzen die beduidend beter zijn!

Is het de moeite om de upgrade te maken naar de 550?
    Is het de moeite om de 550 te kopen boven de 500?

En zou het uiteindelijk niet beter zijn dat ik enkel mijn 18-70mm upgrade naar de 18-50mm? Dit kost me maar een 50€
    Canon 5D2 en wat glas

Re: A300 naar A500 / A550

Ik ben zelf onlangs van een A200 naar een A550 gegaan, met als voornaamste reden de betere prestaties bij hoge ISO-waarden. De Auto-HDR, live-view en het betere scherm waren ook welkom.

De A500 heeft slechts 5fps, 2 megapixels minder en een slechter scherm. Voor de rest is deze identiek aan de A550.
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
      ...zou het uiteindelijk niet beter zijn dat ik enkel mijn 18-70mm upgrade naar de 18-50mm? Dit kost me maar een 50€
      Zonder te weten hoe actief je bezig bent, welk soort foto's, edm. denk ik in het algemeen dat je er beter aan doet je lenskwaliteit te verbeteren dan een ander toestel te kopen.
      - Betere lenzen zullen waarschijnlijk een groter effect op je resultaat hebben.
      - Een nieuwe body is volgend jaar ook alweer verouderd (terwijl een nieuwe lens van degelijke kwaliteit binnen 5 jaar in verhouding nauwelijks minder actueel zal zijn).

Je zou inderdaad al eens kunnen zien welk effect een 18-55 heeft.
      Maar als je eens iets anders aan je fotografie wil toevoegen, zou je voor een extra f/2.8-lens kunnen gaan (Tamron/KM/Sony 28-75, Sigma 24-70HSM, ...), of een 50mm prime (f/1.4, 1.7 of 1.8).
      Een CZ16-80 is natuurlijk ook een optie als vervanger van de kitlens, of KM/Sony 24-105 (geen f/2.8 dan, maar wel groter bereik).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        - Betere lenzen zullen waarschijnlijk een groter effect op je resultaat hebben.
        Oja: in mijn geval had ik mijn lenzen al geupgrade (Carl Zeiss 16-80 en Sigma 50-150 2.8).
        about.me/stijnv

Comment

Ik heb dus snel even de nieuwe 18-55mm aangekocht, dit is volgens mij toch geen weggesmeten geld (52€ geleverd aan huis) tov van mijn kitlens (18-70), als ik alle reviews hierover lees.

Beslis ik morgen nog de A5xx te kopen moet ik al een lensje minder aanschaffen :-)
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Laat ons weten wat je gaat doen en hoe het toestel je daarna bevalt Good hunting

Comment

Working...
            X