Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezamelijke aankoop batterij BP511

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezamelijke aankoop batterij BP511

    Hallo allemaal

    Omdat ik binnenkort een 300D gaat aanschaffen, ben ik ook opzoek naar een tweede accu BP511 1350mAh. Het gaat om deze, AKKU CANON G1, G2, G3, EOS D30 BP-511 BP511 http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2950646320&category=28 995

    De accu kost maar 10,50 per stuk en ik wil liefst de verzendkosten vanuit Duitsland verdelen tussen de deelnemers. Ik ken tenminst 1 persoon die dat gekocht heeft en hij kon geen verschil ontdekken met de originele Canon accu behalve de capaciteit. Deze kost trouwens 80euro in winkel.

    Liefst afhalen in Hasselt. JAJA grijp je kans
    Groetjes, Blord

    Canon 7D en wat lenzen.

  • #2
    Ik zal je wellicht niet kunnen overtuigen, maar... Is het wel een goed idee om in een duur stuk electronica een batterij te stoppen die 1/8 van de prijs van de originele is? Voor 30 euro heb je een GP batterij - Canon koopt ze zelf (onder andere) bij GP in. Vraag er eens naar bij Otto Knap.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik zou het ook niet kopen als ik geen ervaringen zie. De persoon is de admin van Tweakers.net en hij heeft deze batterij gebruikt voor zijn Canon G3. Toch wel een betrouwbare bron. Geen enkel verschil was zijn mening. GP is net als Canon een merk. Deze is merkloos dus stukken goedkoper.

      Als je toch safe wilt spelen ga dan voor de GP accu.
      Groetjes, Blord

      Canon 7D en wat lenzen.

      Comment


      • #4
        Heb zelf ook een aantal van deze accu's gekocht. Ze werken perfect en ik kan geen verschil ontdekken met de originele accu's.
        Heb er ook een paar verkocht aan andere BD members en ook van hen geen negatieve reacties gehoord.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

        Comment


        • #5
          Originally posted by ebi
          Heb zelf ook een aantal van deze accu's gekocht. Ze werken perfect en ik kan geen verschil ontdekken met de originele accu's.
          Heb er ook een paar verkocht aan andere BD members en ook van hen geen negatieve reacties gehoord.
          Werkt idd perfect!

          Comment


          • #6
            Die eerste link naar Trade Company, is een bedrijf dat enkel naar Duitsland wil leveren. Hoe heeft die gast van tweakers dat ding daar dan kunnen kopen ? Ik begrijp niet dat jij dan kan bestellen ?

            Ebi en Loesje waar hebben jullie dan die goedkope batterijen gekocht ? En krijg je daar ook batterijen voor de nikon 5700 (en-el-1) ? Laten jullie iets weten aub ?

            Comment


            • #7
              Ik heb gemaild naar dat bedrijf en ze verzenden het in Europa, dus ook naar Belgie voor 7euro.
              Groetjes, Blord

              Canon 7D en wat lenzen.

              Comment


              • #8
                Oh, ok. Dan moet ik misschien ook eens mailen. Die andere firma heeft op mijn mail nog niet geantwoord.
                Heb jij je bestelling al geplaatst ?

                Comment


                • #9
                  Ja, ik heb de bestelling al gemaakt. Er kwam maar 1 deelnemer opdagen en we hebben besloten om toch geen gezamelijke aankoop te doen.

                  Nu verwacht ik mijn batterijen volgende week geleverd te worden.
                  Groetjes, Blord

                  Canon 7D en wat lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Aha, laat je iets horen als je ze ontvangen hebt ?

                    Comment


                    • #11
                      Is er al geleverd ? Kan je mij dat emailadres geven van die firma ?

                      Comment


                      • #12
                        Ze hebben mijn betaling bevestigd en de accu's waren gisteren vanuit Duitsland verzonden. Ik heb ze nog niet.

                        http://www.trade-company.net
                        Groetjes, Blord

                        Canon 7D en wat lenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Heeft al iemand notie van wat er met de garantie gebeurt als er schade ontstaat aan de camera door de batterij (verhitting en zo) ?
                          Vandaag zei dhr Ruitenberg van Crown mij bv dat door verhitting in de D300 er CF kaarten (die vlak achter de batterij zitten) kunnen vervormen en dus vastraken in de sleuf) ... had al ettelijke gevallen gehad .. kan natuurlijk commerciele praat zijn, maar verhitting van batterijen heb ik al meer verhalen over gelezen !!
                          Ik heb dus bij hem 2 extra orig. Canon batterijen gekocht aan 50 eur/stuk. Sorry jongens, maar ik riskeer mijn camera niet met merkloze batterijen van 10 eur of minder !
                          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb de batterijen binnen. Ze zien gewoon het zelfde uit en de laadprocedure is zelfde als bij de originele Canon batterijen met die knipperende led's. De capaciteit is wel 7.2V/1350mAh, zo'n 20% meer dan de Canon's. Ik weet niet of ze gewoon laden in de nieuwe laders van Canon 300D. Volgens deze http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=30118&whichpage=2 thread hebben de nieuwe laders een nieuwe chip die alleen Canon accu's laden.



                            Groetjes, Blord

                            Canon 7D en wat lenzen.

                            Comment


                            • #15
                              OK! Gevonden. 't Is zoals je zegt. Ik heb in mijn email een link gevonden naar status en daar helemaal onderaan staan iban en bic. YOOHOOOOOOOO!

                              Comment

                              Working...
                              X