Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tekentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik zat er op te wachten, maar ik vind het ook al niet in het krantje voor 3 december.
    Was het in dit jaar?
    I know, zal pas na nieuwjaar aangeboden worden, is uitgesteld.
    Maar het zullen zonder twijfel Volito's zijn.

    EDIT : Het worden uiteindelijk toch Graphire 2 tabletjes heb ik net vernomen, zullen echter pas eind maart/begin april in de winkel liggen.
    Mark (300D)

    Comment


    • #17
      @Tony,
      Dit is normaal. Windows wordt dan geladen zonder bijkomende stuurprogrammas (zoals USB) engaat ervan uit dat de muis op een PS2 (klein DINstekker)zit.
      Groeten

      Comment


      • #18
        Originally posted by tklapgat
        Originally posted by Cyrox
        Eind november in de Aldi : de Wacom Volito aan € 49 als ik me niet vergis.
        Ik zat er op te wachten, maar ik vind het ook al niet in het krantje voor 3 december.
        Was het in dit jaar?
        op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=34074 staat er vanaf vandaag ééntje te koop.
        Groetjes,
        Frank

        Comment


        • #19
          zou me ook eentje willen kopen, maar geen flauw idee welke te kiezen. ik heb keuze uit deze tablets :

          Wacom Graphire3 Studio A6 (129.90€)
          Wacom Intuos2 A6 (229€)
          Wacom Volito A6 (59.59€)

          behalve bijgevoegde software zie ik niet meteen verschillen, of wel? welke zijn dan aan te raden?
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #20
            Er bestaat nog een andere (goedkopere) versie van de Graphire 3 dan diegene die je opgeeft, in de "Studio" zit PS Elements, Pinnacle Studio en ACDsee inbegrepen, die betaal je erbij natuurlijk.

            Het verschil tussen die 3 heeft meer met positionering (ofte marktsegmentatie voor de economisten onder ons) te maken dan met technische verschillen, zo is de Volito pen bvb. niet voorzien van een gommetje, en de Graphire heeft dat wel, en dat is zowat het enige verschil in features wat ik kan bedenken

            Wat de grootte betreft, die is relatief tov. het afbeeldingsformaat, een A6 tabletje is zeker geschikt voor grotere werkformaten dan enkel maar A6, daar doen nl. nogal wat fabeltjes de ronde over.
            Mark (300D)

            Comment


            • #21
              die software heb ik al (of kan ik aangeraken), dus zal dan maar die graphire3 classic nemen dan (vind het wel stom dat ze daar zo'n muis bijstoppen, die gebruikt toch geen kat)
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #22
                Originally posted by lapino
                (vind het wel stom dat ze daar zo'n muis bijstoppen, die gebruikt toch geen kat)
                Een kat misschien niet, maar ik werk er al een jaar of 3 dag in dag uit mee
                Zou ni weten wat daar mis mee is, ik wil niks anders meer!


                @ aqw0: merci voor de info

                Comment


                • #23
                  Originally posted by lapino
                  vind het wel stom dat ze daar zo'n muis bijstoppen, die gebruikt toch geen kat)

                  Comment


                  • #24
                    Ik zou denken dat de belangrijkste verschillen zitten in het aantal drukniveaus (512 bij volito en graphire, 1024 bij intuos) en de resolutie (100 lpi bij volito, 2032 lpi bij graphire, 2540 lpi bij intuos).

                    Verschillend bij die drie is ook de leesafstand ÐÊde afstand dat de pen boven het tablet mag hangen voor die herkend wordt. Volito: 3mm, graphire: 5mm en intuos: 10mm.

                    Ik ben erg tevreden van mij oversized A4 intuos2 en toen ik 'm net gekocht had, was ik waarschijnlijk met een A5 ook al meer dan tevreden geweest. Het voelde gigantisch groot aan, maar na een tijd werd 't me heel comfortabel.

                    Ik heb, moet ik toegeven, geen ervaring met andere merken en heb destijds voor Wacom gekozen omdat 't bekend stond als de Mercedes van de tekentabletten: ik moest er geen ervaring mee hebben om zeker te zijn van degelijkheid. De kans is groot dat er andere merken zijn die dezelfde degelijkheid kunnen bieden aan een fractie van de Wacom-prijs.
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                    Comment


                    • #25
                      Hhmm... size does matter; sometimes. 't hangt er allemaal van af voor wat je je tablet aan het gebruiken bent. Ik gebruik al drie jaar een A3 tablet van Wacom (op mijn werk) en als je aan het tekenen en schetsen bent in photoshop moet je gewoon bewegingsruimte hebben. Schetsen doe je vanuit de arm op groot formaat en niet vanuit de pols op een A6'je.

                      mvg
                      http://www.photofolio.be
                      EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

                      Comment


                      • #26
                        Ik geef je helemaal gelijk scholl, maar zo'n A6'je is voor thuis net iets betaalbaarder en m'n buro staat nu al propvol

                        Comment


                        • #27
                          Terwijl de Volito mij zo te zien net geen 60 euro zal kosten, heb ik ook eens in de Collishop van Colruyt rondgekeken.
                          Daar vond ik 2 modellen van Trust.
                          http://www.colruyt.be/buro/shop.asp?b=++35&h=+100&p=+++0&r=+++2&tp=1&rks=1

                          De kleine, voor maar 10 euro meer, is zo te zien A5, de andere A4. Of heb ik het verkeerd voor?

                          En wat met de kwaliteit? Is Trust zo iets 'van de Aldi ', waar de computers zeer goed zijn maar waar voor de fototoestellen u beter iets meer betaalt voor een echt merk?

                          Ik las ergens dat Wacom de Mercedes is van de tekentablets. Dan is de Volito toch maar de kleine A-klasse. En dan rijd ik veel meer comfortabel in mijn grote Ford Scorpio.

                          Wat is volgens de kenners onder jullie de beste keuze?

                          Comment


                          • #28
                            I don't trust Trust

                            Comment


                            • #29
                              Dank u Tony, voor uw mening.

                              De feiten zijn wel dat bij Collishop een A5 70 euro, en een A4 100 euro kost, terwijl ik in Het Computerwinkeltje te Mechelen voor een echte Wacom van dezelfde formaten respectievelijk 229 en 549 euro zal moeten betalen.

                              Wat is er eigenlijk minder goed aan die Trusten? Het is toch geen fototoestel of een beeldscherm of een printer? Het gaat toch niet om de scherpte van een lens of de kleur op het scherm of de kleur van een afdruk?

                              En kapotgaan zullen ze ook wel niet. De garantie die Colruyt geeft (de standaardomruiling !) is trouwens zeer betrouwbaar.

                              Ik ben al zeker niet van plan meer dan 70 euro te betalen voor iets wat ik nog niet goed ken. En zelfs niet om te betalen voor een A4, want daarvoor heb ik eigenlijk geen plaats op mijn computertafel.

                              Ik denk dat het vooral gaat om de grootte. Een A6 van een goed merk of een A5 van een 'tweede keus'. Een grote ambetante of een kleine plezante om zo te zeggen.

                              Comment


                              • #30
                                En toch is het vergelijkbaar met een printer

                                Zo'n tablet heeft namelijk een bepaalde gevoeligheid!
                                Kijk maar eens naar wat vicberger schrijft...

                                "100 lpi bij volito, 2032 lpi bij graphire, 2540 lpi bij intuos"

                                Dus je hebt al een verschil binnen het merk Wacom, de Volito (zéér goedkoop) heeft een nauwkeurigheid die 20x lager is dan mijn Graphire!?

                                Dus ik vermoed dat jij met je Trust A4 misschien even nauwkeurig kan werken dan ik met m'n A6 Wacompje

                                (correct me if I'm wrong pleaze )

                                Comment

                                Working...
                                X