Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tekentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze tekentablet

    Ik ben momenteel op zoek naar een tekentablet om alles in PS wat gemakkelijker te maken.
    Ik twijfel tussen het duurdere Wacom en genius of trust.
    Trust heeft een groot tablet (A4) voor 100 EUR.
    Genius een 5x4" voor 50 EUR.
    Wacom allemaal rond de 100 EUR?

    Heeft er iemand al ervaring met deze tabletten?
    Wat zijn belangrijke punten?
    Waar zitten de verschillen?
    Does size really matter?

  • #2
    wacom.

    size doesn't really matter. met een A6-tablet is perfect te werken, en het ligt ook niet zo in de weg.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Originally posted by tom314
      wacom.

      size doesn't really matter. met een A6-tablet is perfect te werken, en het ligt ook niet zo in de weg.
      Hmmm, kweenie... ik heb ook zo'n A6 en sinds ik van een 17" scherm naar een 22" overgeschakeld ben, lijkt het verschil me nogal groot en minder nauwkeurig.
      Ik zou in ieder geval voor Wacom gaan.

      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        tuurlijk, omdat je tablet 'relatief' even groot is.. maak je beeldscherm nog groter en een lichte beweging kan nog ruimer worden ..

        als het precies moet zijn, werk ik toch full-screen en goed ingezoomd..
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Ik heb nu ongeveer 6 maanden het A4 tablet van Trust (ongeveer 150 EUR @ MediaMarket) en ben daar flink tevreden over. Software installeren, aansluiten op USB en klaar voor gebruik. Ik ben behoorlijk tevreden van dat tablet; het heeft nog niet gefaald en werkt zonder problemen met bv. Photoshop.

          Ik denk dat je hetzelfde dilemma hebt als ik destijds had... Voor dezelfde prijs het Wacom A6 tablet of de A4 versie van Trust. Kies ik voor een product van een gereputeerd merk dat bekend staat voor zijn kwaliteit of kies ik voor een groter model van een "minder" merk? Voor ongeveer dezelfde prijs hebbben de Wacom A6 en de Trust A4 gelijkwaardige technische specificaties.

          De verschillen: de pen van de Wacom is robuster, heeft geen batterij nodig (gewichtsverschil is nauwelijks merkbaar) en heeft een eraser functie.

          Ik gebruik ook nooit de muis die bij het tablet zat. Die kan niet op tegen gelijk welke andere muis; dat geldt trouwens voor alle merken.

          Size does not matter... Maar ik vind het wel plezant om met het grote tablet te werken. Ik heb gelukkig wel de ruimte om het tablet op mijn werkplek te leggen; A4 is groter dan je denkt.

          Het tablet is ongeveer even groot als mijn 17" monitor. Ik gebruik het tablet uitsluitend in absolute mode: d.w.z. de linker onderhoek van mijn tablet komt overeen met de linker onderhoek van mijn scherm. Je maakt dus lekker grote bewegingen.

          Wat voor mij ook niet onbelangrijk was, is dat het grote tablet je ook verplicht grote bewegingen te maken. Je gebruikt je hele arm en al je gewrichten. Ik durf soms nog wel eens last hebben van een pijnlijke pols of elleboog als ik te lang met de muis werk. Dat heb ik met het A4 tablet niet. Ik heb op kantoor een Wacom A6 kunnen gebruiken voor een tijdje en dat gaf toch niet hetzelfde resultaat.

          't Is gewoon een mening... Kris.
          My work: VICTORIE.com

          Comment


          • #6
            heb al enkele jaren een A6 Intuos van Wacom en voldoet perfect.

            En 't voordeel is dat de tablet mee kan in de tas van de laptop...
            embee ::: nikon stuff

            Comment


            • #7
              Eind november in de Aldi : de Wacom Volito aan € 49 als ik me niet vergis.
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cyrox
                Eind november in de Aldi : de Wacom Volito aan € 49 als ik me niet vergis.
                zo eentje geruime tijd geleden ook gekocht in den Aldi - werkt prima
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Cyrox
                  Eind november in de Aldi : de Wacom Volito aan € 49 als ik me niet vergis.
                  Cyrox, hoe ken jij zo lang op voorhand de aanbiedingen van Aldi ???
                  Zijn die ergens op het net te vinden ???
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Cyrox, hoe ken jij zo lang op voorhand de aanbiedingen van Aldi ???
                    Zijn die ergens op het net te vinden ???
                    Ik d8 niet dat die ergens te vinden is op het net, maar soms komt je werk nog voor iets anders van pas dan enkel om centen te krijgen, bvb. om wat sneller aan bepaalde info te raken
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      @Cyrox
                      Heb je enig idee van de PC die Aldi normaal in het najaar aanbiedt ? Wat, wanneer, hoeveel ???
                      Met die informatie kunnen we dan nagaan over de aangeboden hardware.

                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Sorry, daar kan ik je niks over vertellen.
                        Wat ik wel weet is dat Aldi Duitsland meestal enkele weken voor België bepaalde dingen aanbiedt, dus je zou de Duiste site kunnen in't oog houden.
                        Mark (300D)

                        Comment


                        • #13
                          Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik niet voor het wacom tablet gegaan ben vanwege de prijs.
                          Ik heb toch maar het tablet van genius gekocht 4064LPI is toch ook mooi.
                          Ik ben er juist mee begonnen en het blijkt goed te werken.

                          Ik heb vroeger eens een website gezien over tabletgebruikers met veel tips.
                          Heeft er iemand nog wat links daar naartoe?

                          Toch bedankt voor de informatie, zo'n klein tabletje neemt inderdaad toch al veel plaats in op je bureau.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Cyrox
                            Eind november in de Aldi : de Wacom Volito aan € 49 als ik me niet vergis.
                            Ik zat er op te wachten, maar ik vind het ook al niet in het krantje voor 3 december.
                            Was het in dit jaar?

                            Comment


                            • #15
                              Mag ik een bijkomend vraagje stellen (heb ook al jaaaaren een Wacom Graphire en zéér tevreden over)...

                              Is het normaal dat als ik opstart in Safe Mode mijn usb-muis niet werkt
                              (alles behalve handig dus )

                              Comment

                              Working...
                              X