Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 550 of alternatief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 550 of alternatief?

Ik ga de nieuwe body voorlopig zo laten en eerst gaan voor de lens...eens testen binnenkort...hopelijk is 400 mm toch voldoende voor een airshow, want veel croppen en prullen op pc is niet altijd fun

Comment

Klopt, maar tenzij je ineens met een 600mm voor de dag kan komen zal je wel moeten croppen, vrees ik. Zeker hier in België wordt er niet bepaald dicht bij het publiek gevlogen. In Engeland is dat wel anders...daar vliegen ze sneller, lager en dichter dan hier.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Heb gekozen voor de Sony A550
        Heb de body van Nikon en Sony kunnen proberen, voor mij steekt Sony er bovenuit.
        Is zeer snel en de scherpstelling doet hij ook in livevieuw bij serieopnames, dat doet de Nikon blijkbaar niet.
        Sony heeft hiervoor een extra sensor ingebouwd.
        Bovendien zie je duidelijker het contrast in live view bij Sony.
        Vele verkopers durven het blijkbaar niet aan de sony naast de Nikon te plaatsen; zonde.
        In een winkel waar men verkondigd dat "u goed gekozen heeft" werd de Nikon zelfs na 2 minuten uit de handen genomen: " Neem u deze maar, de Sony is echt geen goed toestel. lees: Die hebben wij niet binnnen....
        Lens ben ik afgestapt van de 70- 400 van sony naar de Sigma 70-200 2.8
        Vooral voor minder licht situaties zal deze veel beter presteren.

En aangezien ik geen vliegertjes moet fotograferen...
        Iedereen bedankt voor de hulp, Stefan

Comment

Ja, maar da's geen apple-to-apple vergelijking hé. Een f/2.8 (en tot 200mm dan nog) kan en mag je niet vergelijken met een 70-400mm met een variabel diafragma...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Veel plezier ermee, laat nog eens weten hoe het toestel bevalt

Comment

Veel plezier met de nieuwe spullen !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door activ8 Bekijk bericht
                Heb gekozen voor de Sony A550
                Heb de body van Nikon en Sony kunnen proberen, voor mij steekt Sony er bovenuit.
                Is zeer snel en de scherpstelling doet hij ook in livevieuw bij serieopnames, dat doet de Nikon blijkbaar niet.
                En hoe bevalt de Sony a550 jou ondertussen? Nog geen spijt van?
                FotoFever

Comment

Mag ik hier even een andere vraag stellen?
                  Ik heb in 2008 een a350 met de 18-200 sony lens gekocht.
                  In het begin heel tevreden mee, maar ik merkte toch snel dat ik blijkbaar dikwijls in moeilijke (licht-)omstandigheden fotografeer.
                  Eerst dus wat in nieuwe objectieven geïnvesteerd: de 50 mm 1.4 en 70-200 2.8 met 1.4 teleconverter van Sony.
                  Toch bleef er behoorlijk wat ruis, wat blijkbaar een bekend probleem is bij de a 350. Onlangs dus overgestapt naar de a550 en als lens voor algemeen gebruik de 16-80 van Carl Zeis.
                  Wat me nu tegenvalt bij de a550 zijn de beperkte instelmogelijkheden wanneer je werkt op in een van "automatische " standen. Ik heb ergens op een forum gelezen dat er een mogelijkheid bestaat om toch toegang te krijgen tot alle instelmogelijkheden. Weet iemand daarvan?

Alvast bedankt!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vandaagofmorgen Bekijk bericht
                    Mag ik hier even een andere vraag stellen?
                    Ik heb in 2008 een a350 met de 18-200 sony lens gekocht.
                    In het begin heel tevreden mee, maar ik merkte toch snel dat ik blijkbaar dikwijls in moeilijke (licht-)omstandigheden fotografeer.
                    Eerst dus wat in nieuwe objectieven geïnvesteerd: de 50 mm 1.4 en 70-200 2.8 met 1.4 teleconverter van Sony.
                    Toch bleef er behoorlijk wat ruis, wat blijkbaar een bekend probleem is bij de a 350. Onlangs dus overgestapt naar de a550 en als lens voor algemeen gebruik de 16-80 van Carl Zeis.
                    Wat me nu tegenvalt bij de a550 zijn de beperkte instelmogelijkheden wanneer je werkt op in een van "automatische " standen. Ik heb ergens op een forum gelezen dat er een mogelijkheid bestaat om toch toegang te krijgen tot alle instelmogelijkheden. Weet iemand daarvan?

Alvast bedankt!!
                    waarschijnlijk bedoel je de P-mode, maar over welke instelmogelijkheden spreek je dan ?

Comment

Niet alleen de P stand, maar vooral de automatische standen voor portret, landschap, macro, ....

vb:
                      - in P stand: geen mogelijkheid om via Fn toets flits uit te schakelen (dit is zover ik tot nu ervaren heb de enige beperking)
                      - in portret: geen keuze voor WL flits, geen keuze voor autofocus mode, ...
                      enz...

Bij de a350 had je zelfs in de automatische standen nog mogelijkheden om zelf in te grijpen die ik bij de a550 mis....

Comment

Of in portret-stand of andere de instellingen meer flexibel gemaakt kunnen worden, weet ik niet meteen.

Ik kan je enkel aanraden om met A of S te beginnen werken. Dan kan je je diafragma manueel instellen naargelang nodig voor je portret of landschapsfoto's, of je sluitersnelheid zoals nodig voor sport, of om "beweging" in je foto te krijgen.
                        Gewoon proberen en leren hiermee om te gaan zou ik zeggen . Dat gaat je op termijn meer opleveren dan aan een instelling sleutelen van portret-stand.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik vind die "automatische" standen nu eenmaal makkelijk als het snel moet gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vandaagofmorgen Bekijk bericht
                            Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik vind die "automatische" standen nu eenmaal makkelijk als het snel moet gaan...
                            Eens je kan werken in A- en/of S-modus zal dat niet meer tijd in beslag nemen dan fotograferen in een automatische modus. De ISO-waarde kan je namelijk op 'auto' laten staan waardoor je enkel het diafragma (A) of sluitertijd (S) moet instellen, en dat gaat misschien zelfs sneller dan het juiste icoontje zoeken van de automatische modus die je wilt gebruiken.
                            about.me/stijnv

Comment

Working...
                            X