Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Alle AF issues die er in het begin met de 1D3's waren zijn ondertussen door de nodige hard- en firmware fixes van canon ook volledig uit de wereld geholpen.
Het is een dijk van een camera, en héél binnenkort neem ik er ook ééntje van iemand over.
Momenteel zit ik zonder want m'n 40D is ondertussen al verkocht ..
Alle AF issues die er in het begin met de 1D3's waren zijn ondertussen door de nodige hard- en firmware fixes van canon ook volledig uit de wereld geholpen.
dat heb ik ook gelezen en ivg met Nikon één van de weinige Canon camaera's met dergelijke AF punten
ik kan geen vergelijking maken met Nikon daar ik nooit met een camera van dit merk gewerkt heb.
Over de 1D3 kan ik je wél zeggen dat de AF echt een bom is ! Snel en accuraat, zelfs met weinig licht.
Ik heb hem eens één dagje mogen proberen van iemand, en zelfs in low-light (met een 35L) was hij echt übersnel. De body voelt (naast de grootte) ook een heel pak anders, gebouwd als een tank.
Zoek iemand die deftig zorg gedragen heeft voor z'n camera en je kan je geluk niet op
dat heb ik ook gelezen en ivg met Nikon één van de weinige Canon camaera's met dergelijke AF punten
Ik heb de D3 eens kunnen testen tijdens een tenniswedstrijd samen met mijn 1DIII en moet zeggen dat deze nog ietsje beter was, snellere AF, gevoelsmatig minder sluitervertraging. Maar dit ligt mogelijks ook een beetje aan de geteste lens. 70-200/2.8 USM IS en 70-200/2.8 VR.
Maar als je dit vergelijkt met een middenklasse camera is er een wereld van verschil, zeker bij weinig licht en focus-tracking.
Volgens de reviews zou de 7D ook een uitstekende AF meegekregen hebben. Bij de aanschaf van een 1DIII moet je eens naar de spec's kijken en je afvragen of deze voor jou voldoende zijn. bvb: De 1DIII is een 1.26x crop de 7D een 1.6x, 10Mpix vs ...
Nadeel van de 1DIII vind ik een beetje het ontbreken van een universeel bruikbare zoomlens. Ik gebruik de 24-105L het meest, maar heb wat te weinig breedhoek (30mm equivalent). Dan moet ik ook nog een 17-40L meenemen of een ander toestel.
het scherm is inderdaad nog van de vorige generatie, maarja, vroeger hadden de SLR's geen scherm. De echte selectie doe je toch achteraf . Voor mij maakt het niet zoveel uit, en dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk
het scherm is inderdaad nog van de vorige generatie, maarja, vroeger hadden de SLR's geen scherm. De echte selectie doe je toch achteraf . Voor mij maakt het niet zoveel uit, en dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk
Inderdaad, heel goed gezegd.
Het schermpje van mijn oude 5D is er ook nog ene van een nog oudere generatie.
Op een scherm zie je je compositie en bekijk je de grafiek.
CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT
zeker aan te raden! zeer goed toestel, zorg alleen wel voor goed (L) glaswerk..
toestel ligt erg goed in de hand, ook met wat zwaardere objectieven, dacht altijd dat dit toestel een zwaar geval was, zeker met bv een 70-200 of meer erop, maar toen ik hem voor het eerst in handen kreeg, was ik verrast door de goede balans en eigenlijk het verrassend lage gewicht.. eerlijk gezegd, hij ligt veel beter in de hand dan mijn sony+grip en mijn eigen 70-200 2.8.. (logisch ook eigenlijk..want dit is niet zomaar een camera, maar een zeer goede camera! en 100x beter dan mijn hema-modelletje.. )
veel, veel fps, AF vond ik echt goed, snel, accuraat, een genot om mee te mogen werken.. er wordt wel es wat gezegd over de AF, maar de firmware=updates hebben dit probleem, m.i. volledig uit de wereld geholpen..
probeer wel een 1dmkIII te vinden, die NIET van ene persfotograaf geweest is, want deze zijn over het algemeen SUPERzwaar gebruikt.. ik heb gezien hoe sommigen er mee omgingen, en daar kreeg ik soms tranen van in de ogen..
er zijn 'refurbished' versies te vinden, dus eigenlijk zo goed als nieuw!
op bv cameranu.nl of fotokonijnenberg kom je deze 'refurbished' 1dmkIII's nogal wel es tegen..
probeer wel een 1dmkIII te vinden, die NIET van ene persfotograaf geweest is, want deze zijn over het algemeen SUPERzwaar gebruikt.. ik heb gezien hoe sommigen er mee omgingen, en daar kreeg ik soms tranen van in de ogen.
Jammer, maar klopt als een bus, als je die bezig ziet met duizenden Euro's aan body, lens en flits zou je denken dat het gratis is ... nu het is wel gewoon gereedschap voor die mensen, dus echt kwalijk kun je het ze niet nemen vrees ik, maar het is niet direct mijn eerste keuze om een 2e hands van te kopen vrees ik.
Als je ziet dat de 1dIII nieuw rond de 2500 Euro zit dan is de 1dIV wel héél duur met bijna 5000 Euro vind ik, maar de 1dIV zal nog wel zakken (net zoals de 7d), als het nieuw is mag het wat meer kosten, eens vlot leverbaar zal er wel een héél stuk van die prijs afgaan.
Ik heb geen idee wat de 1dIII nog gaat op de tweedehands markt, maar het is en blijft een super camera , zou er best eentje willen, alleen jammer van die 10mpx, maar toch kan je die niet vergelijken met de 10mpx van mijn 40D, op één of andere manier haalt de 1dIII toch nog meer uit de foto
Voor mij persoonlijk (autofotografie, zowel events als sport) is de 1dIII het beste wat er te vinden is denk ik (buiten de nieuwe 1dIV natuurlijk), alleen jammer dat ie zoveel kost ... mijn boekhouder zal hier niet mee kunnen lachen vrees ik
bij cameranu.nl staan momenteel 1dmkIII´s voor om en nabij de 2900 euro´s..al zit er een levertijd op van 5-10 werkdagen.. scheelt toch nog altijd 2000 euro met de nieuwe mkIV.. het is natuurlijk nog altijd ene smak geld, maar ik denk dat deze camera zijn harde centen echt waard is..mss dat ze nog iets in prijs zullen zakken, let´s hope so..
voor beroepsfotografen is zo´n ding idd gereedschap, de L/lensjes ook, soms zit eea met ducktape vastgeplakt, zoals bv de zonnekappen, de oogschelp van de camera en nog wat van dat gedoe.. mooiste is als je er eentje kunt bekomen van een liefhebber, die wil overschakelen op de MKIV, en die er netjes mee is omgesprongen en die alle firmware-updates aan boord heeft...dan heb je een mooie, snelle en zeer robuuste camera, waar je erg lang plezier van zult hebben..
Als je ziet dat de 1dIII nieuw rond de 2500 Euro zit dan is de 1dIV wel héél duur met bijna 5000 Euro vind ik, maar de 1dIV zal nog wel zakken (net zoals de 7d), als het nieuw is mag het wat meer kosten, eens vlot leverbaar zal er wel een héél stuk van die prijs afgaan.
haha ik zag een tweedehandse *goedbehandelde* 1D MkIII voor 2500 euro.
Kep hem veel succes gewenst
Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 exen pijnlijke nek
Comment