Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    Ik zou voor de 7 gaan dan, gezien je verwachtingen. Desnoods een maandje of zo uitstellen.
    I second that.
    SF
    00.00 Gone

    Comment


    • #47
      Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

      Yeps...ik heb mijn keuze gemaakt. Vandaag de 7D weer vast gehad...wat een prachtig toestel. Wat ik ook heerlijk vind is dat onnodige functies (zoals portret-sport en nachtstanden etc) verdwenen zijn van de knoppen, maar er wel bepaalde knopjes bij zijn gekomen waardoor je niet in het menu hoeft te duiken, maar snel kan switchen. Het toestel ligt zalig in de hand...wat een kanjer van een toestel
      HET WORDT DE 7D! Ik moet nog heeeel even wachten maar ik heb nu al pret

      Comment


      • #48
        Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        Ik zou voor de 7 gaan dan, gezien je verwachtingen. ....
        Volgens mij powerkiller heeft ze die al in haar bezit

        PS: blijkbaar niet dus :lol

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        ... Ik HEB dan de 7D en spaar voor een 5D. Dan heb ik dubbel plezier. ......

        Monica ziet sevens door het bos de bomen niet meer. Ze heeft de vraag gesteld welke Canon ze zou kopen. Ze raden haar een xD aan, sommigen een xxD en anderen zelfs (met alle respect) een xxxD. Leuk om te lezen. Stel u voor dat ze het totaal niet zou weten en zou vragen hier wat te kiezen tussen Canon of Nikon, dan wist het meisje het helemaal niet meer.

        Even serieus nu: presteerd de 7D qua ruis niet slechter dan de 50D? En de 50D niet slechter dan de 40D?
        En nee ik ben niet aan het stoken omdat ik een 50D heb.

        Comment


        • #49
          Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Yeps...ik heb mijn keuze gemaakt. Vandaag de 7D weer vast gehad...wat een prachtig toestel. Wat ik ook heerlijk vind is dat onnodige functies (zoals portret-sport en nachtstanden etc) verdwenen zijn van de knoppen, maar er wel bepaalde knopjes bij zijn gekomen waardoor je niet in het menu hoeft te duiken, maar snel kan switchen. Het toestel ligt zalig in de hand...wat een kanjer van een toestel
          HET WORDT DE 7D! Ik moet nog heeeel even wachten maar ik heb nu al pret
          Geniet er maar eens goed van, knappe keuze!!
          00.00 Gone

          Comment


          • #50
            Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
            Volgens mij powerkiller heeft ze die al in haar bezit

            PS: blijkbaar niet dus :lol




            Monica ziet sevens door het bos de bomen niet meer. Ze heeft de vraag gesteld welke Canon ze zou kopen. Ze raden haar een xD aan, sommigen een xxD en anderen zelfs (met alle respect) een xxxD. Leuk om te lezen. Stel u voor dat ze het totaal niet zou weten en zou vragen hier wat te kiezen tussen Canon of Nikon, dan wist het meisje het helemaal niet meer.

            Even serieus nu: presteerd de 7D qua ruis niet slechter dan de 50D? En de 50D niet slechter dan de 40D?
            En nee ik ben niet aan het stoken omdat ik een 50D heb.
            Hij zegt meisje tegen me Jij mag blijven!
            Er zaten toch wel hele goed adviezen tussen hoor en ik heb NET genoeg kennis in huis om niet terug te gaan naar de XXXD serie
            Ik heb serieus nagedacht over de 5D, maar ik vind het bedrag nu te hoog en ik zou aanzienlijk moeten investeren in een nieuwe telelens (FF) omdat ik simpelweg niet meer genoeg zou hebben aan mijn 300mm.
            Er zullen absoluut de nodige voordelen aan een FF zitten, maar de prijs van zo'n pakketje is voor mij een NO GO. Dat in combinatie met de snelle AF van de 7D en de zalige vormgeving en functionaliteit (hij is echt heerlijk) maakt dat ik voor de 7D ga.
            Ik heb graag gefotografeerd met mijn 10D...maar nu ik de 7D (van een kennis van een vriend, die zijn zuster) in mijn handen gehad heb, voelt het net aan alsof je in een nieuwe snelle auto rijdt, terwijl je een stroef bakkie gewend bent

            Wat ik alleen raar vind is dat geen enkele fotozaak hier in de omgeving een 7D in huis heeft (ook in de grotere steden als Haarlem en Hoofddorp niet) en dat je niet kan testen. Als antwoord krijg ik in meerdere winkels: "men koopt een toestel altijd puur op specificatie...en bestelt gewoon een toestel zonder 'm eerst te zien."
            Dan bestel ik wel online bij Konijnenberg....wat een service zeg

            Comment


            • #51
              Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
              Even serieus nu: presteerd de 7D qua ruis niet slechter dan de 50D? En de 50D niet slechter dan de 40D?
              En nee ik ben niet aan het stoken omdat ik een 50D heb.
              Ik kan vergelijken tussen een 40 en een 7. De ruiseigenschappen zijn bij de 7 beter omdat deze in verschillende stappen een ruisreductie heeft. Zet je deze volledig uit bij beide toestellen, dan ruist de 7D er eigenlijk op los. ISO 1600 was op een 40 al kantje-boordje. Op de 7D is 3200 nog net toelaatbaar mits goede bewerking achteraf. De ruisreductie is bij een 7D echt wel nodig, maar door de 18 Megapixels is er nog steeds meer detail aanwezig op de foto.

              Comment


              • #52
                Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                Ruisreductie, die term hoor ik vaker....Ik ken mijn 10D boekje van binnen naar buiten, maar die heeft niet zo'n functie...toch?

                Comment


                • #53
                  Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Ruisreductie, die term hoor ik vaker....Ik ken mijn 10D boekje van binnen naar buiten, maar die heeft niet zo'n functie...toch?
                  Ik weet dat niet. Recentere camera's hebben het in iedere geval in verschillende gradatie's.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Ruisreductie, die term hoor ik vaker....Ik ken mijn 10D boekje van binnen naar buiten, maar die heeft niet zo'n functie...toch?
                    Zit er ongetwijfeld wel op, maar is niet door de gebruiker te sturen, bovendien was dat 7 jaar geleden nog niet zo geraffineerd als nu, de ISO was nog niet zo'n hype, er waren domweg andere prioriteiten bij het ontwerpen van een DSLR

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                      Aha tx. De 10D heeft deze optie echt niet....kan ook niet anders want het is een echte lekkere ruisbak
                      Nu zit ik wat te lezen over ruisreductie, maar niemand lijkt te begrijpen wat het nu eigenlijk is. Ik lees berichten dat de camera dan 2 foto's achter elkaar neemt, 1 met sluiter open en 1 met sluiter dicht (donker) en dat de ruis dan gemiddeld wordt (kan me er weinig bij indenken) , de ander zegt weer dat het een klein stukje hardware is op de sensor die door software in de camera wordt aangestuurd. Rijst bij mij de vraag of dit dan voor zowal RAW als JPG geldt. IP is RAW...rauw, onbewerkt, dus dat lijkt me vreemd.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Aha tx. De 10D heeft deze optie echt niet....kan ook niet anders want het is een echte lekkere ruisbak
                        Nu zit ik wat te lezen over ruisreductie, maar niemand lijkt te begrijpen wat het nu eigenlijk is. Ik lees berichten dat de camera dan 2 foto's achter elkaar neemt, 1 met sluiter open en 1 met sluiter dicht (donker) en dat de ruis dan gemiddeld wordt (kan me er weinig bij indenken) , de ander zegt weer dat het een klein stukje hardware is op de sensor die door software in de camera wordt aangestuurd. Rijst bij mij de vraag of dit dan voor zowal RAW als JPG geldt. IP is RAW...rauw, onbewerkt, dus dat lijkt me vreemd.
                        IEDERE digitale camera heeft ruisonderdrukking, de mate waarin , de techniek , hoeveelheid en de stuurbaarheid door de gebruiker verschillen.
                        De nieuwste generaties camera's hebben zoveel nodig, dat het uitschakelbaar is gemaakt, anders zouden plaatjes op lagere ISO's lijken op aquarellen...
                        Sommige merken passen al ruisreductie toe voor er verder iets mee wordt gedaan (Nikon, voorzover mij bekend)

                        Curieus is ook dat de laatste modellen duidelijk ruisen op lage ISO's (Canon 7D , Nikon D300 en misschien meer) en op ISO 400 niet meer, het punt waar de reductie inzet is duidelijk herkenbaar.
                        Liever eentje die op 100 niet , en op 400 ietsje ruist.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Aha tx. De 10D heeft deze optie echt niet....kan ook niet anders want het is een echte lekkere ruisbak
                          Nu zit ik wat te lezen over ruisreductie, maar niemand lijkt te begrijpen wat het nu eigenlijk is. Ik lees berichten dat de camera dan 2 foto's achter elkaar neemt, 1 met sluiter open en 1 met sluiter dicht (donker) en dat de ruis dan gemiddeld wordt (kan me er weinig bij indenken) , de ander zegt weer dat het een klein stukje hardware is op de sensor die door software in de camera wordt aangestuurd. Rijst bij mij de vraag of dit dan voor zowal RAW als JPG geldt. IP is RAW...rauw, onbewerkt, dus dat lijkt me vreemd.
                          Er zijn inderdaad verschillende vormen van ruisreductie.

                          Er is reductie voor lange sluiter tijden. Dan neemt de camera net 2 foto's. Die 2de dient om pixels die ruisen door de lange sluiter te compenseren.

                          Dan zijn er de ruis onderdrukking instellingen die ruis bij hoge iso's moet aanpakken. Soms is het instelbaar, maar tegenwoordig niet meer altijd.

                          Als je RAW trekt dan zal de minste ruis reductie worden toegepast. Maar met de laatste modellen vaak toch nog omdat het anders geen zicht is.

                          Nu moet je ruis ook niet overroepen. We vergroten foto's 10x harder dan waarop we ze afprinten en gaan dan klagen dat het niet 100% zuiver is. Dus soms moeten we wat minder zagen en meer foto's maken en drukken.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                            Monica, als de 5D II buiten je budget ligt zou ik gewoon voor de 7D gaan.
                            Laat ons even je ervaringen weten en suc6 ermee.

                            Hans
                            Hoi Hans,

                            nou ja, euhh....de 5D II is nieuw te koop voor 1800 euro. De 7D voor 1300 euro.
                            Die 500 ga ik nou ook niet failliet van, moet hooguit even een maand of wat langer wachten.
                            Ik ben toch erg aan het twijfelen gebracht. AGAIN

                            Zijn hier veel mensen die de 5DII gebruiken? Is de AF redelijk snel? (bewegende kinderen etc)
                            Ik ben eens goed gaan kijken naar mijn foto's....ik maak fotografeer voornamelijk portretten en landschappen. Studiowerk is belangrijk voor me, aangezien ik daar steeds meer opdrachten voor krijg, net als het maken van schoolfoto's.
                            Is de 5DII ook nog redelijk ruisvrij bij hogere ISO waarden (bv 1600?) Hoger zal ik nooit gaan.
                            het FF schrikt me op de een af andere manier af, omdat dit totaal anders zal zijn dan de CF op mijn 10D (en 7D)

                            Dus mijn vraag:

                            Welke camera gebruikt een studio- en op locatiefotograaf die ook de natuur in wil om landschappen te trekken? Voor de vogeltjes zal ik moeten sparen dan voor een 400mm prime van Canon met extender (AU) Aangezien ik al de 70-300 IS USM heb.

                            Sorry hoor, voor al mijn vragen. Ik lees me suf en zie overal weer hetzelfde: studio en portet-trouw en schoolfotografie: FF.
                            Kan iemand me nog 1 keer uitleggen waarom? En werkt scherptediepte echt totaal anders op FF en wat zijn de voordelen.
                            Ik zal hierna niet meer lastig zijn
                            Sorry sorry sorry

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                              Ik dacht dat ik uw vraag had beantwoord.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Hoi Hans,

                              nou ja, euhh....de 5D II is nieuw te koop voor 1800 euro. De 7D voor 1300 euro.
                              Die 500 ga ik nou ook niet failliet van, moet hooguit even een maand of wat langer wachten.
                              Ik ben toch erg aan het twijfelen gebracht. AGAIN
                              Een tweedehands 5DIi vind je voor 1600 tot 1650 euro.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Zijn hier veel mensen die de 5DII gebruiken? Is de AF redelijk snel? (bewegende kinderen etc)
                              Nee. Wel beter dan van de 10D.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Ik ben eens goed gaan kijken naar mijn foto's....ik maak fotografeer voornamelijk portretten en landschappen. Studiowerk is belangrijk voor me, aangezien ik daar steeds meer opdrachten voor krijg, net als het maken van schoolfoto's.
                              Is de 5DII ook nog redelijk ruisvrij bij hogere ISO waarden (bv 1600?) Hoger zal ik nooit gaan.
                              Geen echt probleem. Voor de 7D is dat dus beperkt tot ISO 800.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              het FF schrikt me op de een af andere manier af, omdat dit totaal anders zal zijn dan de CF op mijn 10D (en 7D)
                              Onzin.
                              Ik had (heb) een 10D, een 5D, een 450D en een 5DII. Eenvoudig door elkaar te gebruiken. Met de goede lenskeuze.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Dus mijn vraag:

                              Welke camera gebruikt een studio- en op locatiefotograaf die ook de natuur in wil om landschappen te trekken? Voor de vogeltjes zal ik moeten sparen dan voor een 400mm prime van Canon met extender (AU) Aangezien ik al de 70-300 IS USM heb.
                              Een 10D.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Sorry hoor, voor al mijn vragen. Ik lees me suf en zie overal weer hetzelfde: studio en portet-trouw en schoolfotografie: FF.
                              Kan iemand me nog 1 keer uitleggen waarom? En werkt scherptediepte echt totaal anders op FF en wat zijn de voordelen.
                              Ik zal hierna niet meer lastig zijn
                              Sorry sorry sorry
                              Totale beeldkwaliteit.
                              Scherptediepte wordt alleen bepaald door lenskeuze.

                              Met uitzondering van het soms banding probleem ben ik 110 % tevreden met de 5DII. (Al blijf ik herhalen dat gevoelsmatig de oude 5D nog beter was. )

                              Maar ik denk ook dat je vanaf een 10D beter een 7D kan kopen. Tenzij je echt en totaal de 7D AF niet nodig hebt.
                              Last edited by Jan_10D; 18 december 2009, 07:02.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

                                Een tweedehands 5DIi vind je voor 1600 tot 1650 euro.
                                Geen goede deals dus, want bij FOKA koop je de 5Dmk II voor 1825 euro incl. btw en incl 2!!! jaar garantie!
                                Ik vind het zo vreemd dat een tweedehands 5D mk II nog voo 1600 euro wordt aangeboden. Voor die 200 eurie meer, ga ik liever voor een nieuwe.

                                Comment

                                Working...
                                X