Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Zijn hier veel mensen die de 5DII gebruiken? Is de AF redelijk snel? (bewegende kinderen etc)
    Ik ben eens goed gaan kijken naar mijn foto's....ik maak fotografeer voornamelijk portretten en landschappen. Studiowerk is belangrijk voor me, aangezien ik daar steeds meer opdrachten voor krijg, net als het maken van schoolfoto's.
    Is de 5DII ook nog redelijk ruisvrij bij hogere ISO waarden (bv 1600?) Hoger zal ik nooit gaan.
    het FF schrikt me op de een af andere manier af, omdat dit totaal anders zal zijn dan de CF op mijn 10D (en 7D)
    Als je op dit moment een camera zou kopen voor dat soort werk, kom je eigenlijk automatisch in het rijtje 50D-7D-5D(II)-1D(III) uit. Ik neem aan dat de 1D-reeks omwille van de prijs wel eens kan wegvallen. Eigenlijk hangt het vanaf dan vooral af van waar je persoonlijk het meeste belang aan hecht.

    Binnen een beperkt budget blijft wat mij betreft de regel overeind dat goede objectieven net iets belangrijker zijn dat ene superieure body. Moest je dus nog in betere objectieven moeten investeren, dan is het een perfect verantwoordde keuze om als body voor de 50D te kiezen.

    ** De keuze tussen een 5D en een 7D zou *ik* zowat volledig maken op basis van je keuze voor FF of niet, en als je het niet zovaak over je vogeltjes zou hebben, zou ik zelfs niet meer twijfelen en voor een 5D gaan. Sowieso ga je ook met een 5D(II) en zijn/haar 18MP zelfs zonder die cropfactor pure winst hebben tov je oude 10D. Noem het maar een klein stapje vooruit :-) (en in het geval van goed licht en een extender: een hele stap vooruit). Voor studiowerk, reportagewerk en portretfotografie heb ik al hard mijn best gedaan, maar de limieten van mijn 5D ben ik nog niet tegengekomen.

    ** Snelheid van de AF. Ik heb er persoonlijk nog geen last van gehad dat die te traag zou zijn. (Ook al heb ik het al een paar keer meegemaakt dat een fotograaf - telkens had hij nog nooit met een 5DII gewerkt - me probeerde te overtuigen dat het toch maar een zus-en-zo toestel was met een trage AF). De AF van de 5DII is sneller dan die van de 5D.Het kan zijn dat hij in sommige omstandigheden (vliegende vogels) of bij slecht licht te traag is, maar persoonlijk heb ik er NOOIT last van gehad. Tenzij je vaak onderwerpen fotografeert die erg snel in jouw richting bewegen lijkt het me niet direct een argument waarop ik je zou afraden om een 5D te kopen.

    ** Fotograferen op ISO 1600 is in de meeste geval geen enkel probleem. Ook op 3200 is prima doenbaar met een minimum aan post-processing, toch zeker als je geen A3-prints nodig hebt. (vergelijken op 200%-vergrotingen vallen buiten mijn interessedomein en ook buiten mijn toepassingsveld, daarvoor verwijs ik je verder naar anderen of andere sites.)

    Comment


    • #62
      Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

      en als je het niet zovaak over je vogeltjes zou hebben, zou ik zelfs niet meer twijfelen en voor een 5D gaan
      Je zegt het

      De 7D is voor een publiek dat met 1 camera zoveel mogelijk wil doen
      Voor vogeltjes is het een vooruitgang, maar je kan moeilijk verwachten dat hij in alles de beste is

      Hij kan opmerkelijk goed gladgestreken jpeg's op ISO 1600 maken (TS met een 10D springt een gat in de lucht), maar als je in raw gaat kijken is dat niet echt zo
      Dat was ook duidelijk te zien in de testen, ik hoop dat er weer geen onrealistische verwachtingen gaan gewekt zijn zoals met de 50D vorig jaar

      Zoals toen zal het ook nog even duren tot alle nabewerkingsprogrammas zijn bijgeregeld (ook Canon's eigen DPP bakte er vorig jaar rond deze tijd niet veel van)

      Ik ben benieuwd om eens zelf te vergelijken hoeveel beter de 5DII echt is tov de 7D, wat je leest in testen is niet altijd waar voor jezelf
      Er wordt bv dikwijls beweerd dat de 7D meer ruist bij lage ISO dan de 50D, maar per saldo geeft hij toch meer resolutie (als je lens kan volgen)

      Comment

      Working...
      X