Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7d shutter button

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 7d shutter button

    sinds enkele dagen heb ik het vermoeden dat mijn shutter button misschien wel niet gevoelig genoeg is

    in high speed burst moet ik mij teveel concentreren om de ontspanknop stevig genoeg ingedrukt te houden, anders stopt de burst bij het minste verlies van spanning

    one shot-mode is geen enkel probleem

    zijn er nog 7d gebruikers met dezelfde ervaring of is dit normaal ?

    *UPDATE*

    vandaag eens een 7D gaan testen in de mediamarkt en het voelde gelijkaardig aan

    must be "the nature of the beast"

    indien je dit indachtig bent, zorg je dat de druk groot genoeg is en dan doet hij zonder problemen zijn volledige burst van +- 17 beelden
    Last edited by MichelP; 19 december 2009, 11:16.
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: Canon eos 7d shutter button

    alleen met handschoenen aan heb ik dit probleem

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 7d shutter button

      Ik heb net het omgekeerde.
      Als ik niet oplet heb ik elke foto dubbel of zelfs drie keer.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 7d shutter button

        Dat laatste heeft te maken met de ingestelde drive mode. Mijn 50D staat altijd ingesteld op low-speed continuous shooting, en toch ben ik de enige die (als ik wil) slechts één foto schiet. Geef ik mijn toestel uit handen, dan worden er telkens 2-3 foto's gemaakt. "Fingerspitzelgefühl" zeker?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 7d shutter button

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dat laatste heeft te maken met de ingestelde drive mode. Mijn 50D staat altijd ingesteld op low-speed continuous shooting, en toch ben ik de enige die (als ik wil) slechts één foto schiet. Geef ik mijn toestel uit handen, dan worden er telkens 2-3 foto's gemaakt. "Fingerspitzelgefühl" zeker?
          Lukte me op de 50D zelfs dikwijls op high speed, met low-speed zou je wel eens de aktie kunnen missen
          Nog even trainen op de 7D

          Een iets langer interval (instelbaar) na het eerste schot zou handig zijn (do you hear me "you Can" ?)

          Comment

          Working...
          X