Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

    Indien je nog geen lenzen hebt en een beetje voor je budget wil wegleggen lijkt de 500D een goede oplossing!
    Rare keuze misschien voor andere fotografen maar ik vind dat de 500D z'n geld véél meer ward is dan een 7d !

    Je kan je geld dan nog uitgeven aan andere toebehoren
    Canon EOS 350D
    www.mariekepenne.webs.com

    Comment


    • #32
      Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

      Als ik het goed begrijp, heeft Monica de lenzen die zij nodig heeft. Maar ik begrijp jullie redenering wel.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #33
        Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door LucIoshi Bekijk bericht
        Overzichtelijk toestel + je display bovenop je toestel staat gewoon op je LCD-scherm (en véél overzichtelijker en snel te bedienen).
        Niet akkoord, het grote voordeel van een xxD reeks is juist dat je niet moet overstappen naar de backdisplay om een en ander qua instelling goed overzienbaar te zien. Bij mijn 50D gebruik ik (na overstap van een xxxD) met veel plezier de LCD om snel te gaan.
        Bijkomend voordeel van de xxD reeks, twee instelwielen (bij M kan je diafragma en sluitersnelheid dus snel op mekaar doen inspelen) met heel veel mogelijkheden. Sneeuw (binnenkort als het WEL wil winteren) en je wil gaan compenseren, of hoogzomer en je wil gaan compenseren, in Av of Tv heb je het tweede wiel om bij te sturen.
        Nee, er is niets mis met de 500D, maar de XXD reeks heeft tegenover de XXXD reeks wel veel voordelen.
        Maar om naar een 5D te gaan, dat is dan weer een totaal andere discussie, FF tegenover crop, daar discuteer ik niet over, want dat ken ik niet.

        Comment


        • #34
          Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Niet akkoord, het grote voordeel van een xxD reeks is juist dat je niet moet overstappen naar de backdisplay om een en ander qua instelling goed overzienbaar te zien. Bij mijn 50D gebruik ik (na overstap van een xxxD) met veel plezier de LCD om snel te gaan.
          Bijkomend voordeel van de xxD reeks, twee instelwielen (bij M kan je diafragma en sluitersnelheid dus snel op mekaar doen inspelen) met heel veel mogelijkheden. Sneeuw (binnenkort als het WEL wil winteren) en je wil gaan compenseren, of hoogzomer en je wil gaan compenseren, in Av of Tv heb je het tweede wiel om bij te sturen.
          Wat is het verschil met bovenop je toestel kijken of aan de achterkant kijken? Ik vind de display super overzichtelijk en volledig. De wieltjes zijn inderdaad heel handig en snel, maar nadeel vind ik dan weer dat ik dikwijls aan't verkeerde wieltje zit te draaien... Met de display vergis ik mij gewoon minder snel.

          Maar goed, we zijn off topic aan het gaan en 't is ook elk zijn voorkeur natuurlijk. Voor alle duidelijkheid, ik fotografeer supergraag en meestal met m'n FF! Indien m'n budget beperkt zou zijn (en dat is in deze topic toch wel een belangrijk gegeven) zou ik wel de 500D overwegen en de rest van het budget spenderen aan een extra objectief of een goede 50D occasie en een extra objectief (of gewoon sparen of aan iets anders uitgeven... ).

          Comment


          • #35
            Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

            Monica, als de 5D II buiten je budget ligt zou ik gewoon voor de 7D gaan.
            Laat ons even je ervaringen weten en suc6 ermee.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #36
              Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

              Zucht

              Ik heb de objectiefen al van Canon met een EF-vatting (van groothoek naar tele, met een paar primes daartussen)
              Het gaat puur om de body...daar kan ik zo rond de 1300 euro aan besteden.

              Met alle respect voor de 500D (ik zie hier prachtige foto's gemaakt door een 500D voorbij komen), het is toch een heel ander toestel dan die uit de XXD serie. Ik wil er op functionaliteit op vooruit gaan en een professioneler toestel. Ook wil ik perse dezelfde stevige en grotere body die de XXD en de XD serie hebben. De 500D voelt veel kleiner en lichter aan(wat wil ik veel)
              Ik ben inmiddels zo gewend aan mijn display aan de bovenkant en de 2 draaiwieltjes voor A en S apart, dat ik binnen no-time mijn waarden (A,S,ISO,WB, AF etc) heb veranderd. Ik zou niet meer zonder willen.

              Gezien mijn eisen en wensen denk ik dat het verstandiger is om nu voor de 7D te gaan, maar ik ga nog even in het eggie kijken en proberen. Ik ben wat dit betreft erg onzeker...ieh.

              Comment


              • #37
                Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Monica, als de 5D II buiten je budget ligt zou ik gewoon voor de 7D gaan.
                Laat ons even je ervaringen weten en suc6 ermee.

                Hans
                Yeps...en dan met mijn opdrachtjes maar sparen voor die 5D. (Binnenkort schoolfoto's, dat wordt lachen)
                Ik HEB dan de 7D en spaar voor een 5D. Dan heb ik dubbel plezier. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
                Ik laat het jullie dan zeker weten

                Comment


                • #38
                  Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Ik HEB dan de 7D en spaar voor een 5D. Dan heb ik dubbel plezier. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
                  Wel, heu,... ik heb wel een paar ideetjes... Neen, zonder gekheid wens ik je veel succes met je keuze & hou ons op de hoogte...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Door die topics weet ik ook dat jij het niet meer zo op canon hebt
                    Maar ik heb mooie Canon objectieven en vind de Canontoestellen meer dan prima. Ik heb geen ervaring met Nikon en die toestellen zullen zeker net zo goed zijn.
                    Ik zie vooral mensen die veel aktie fotograferen, die gesteld zijn op de nieuwe 7D. Vandaar mijn vraag of deze ook goed geschikt zou zijn voor portretten en studiowerk.
                    Ik denk niet dat uw indruk terecht is.
                    Ik heb recent een 6de Canon DSLR gekocht. Nee, geen 7D. Bijna, maar net niet.

                    Wel is het juist dat ik door vroegere aankopen vast zit aan Canon. En soms is dit een probleem. Maar op dit moment is er voldoende keuze bij Canon. Zowel voor DSLR als voor lenzen.

                    Ik kan hier nog even herhalen wat ik over de 7D heb gezegd, specifiek voor studiowerk.

                    - De beeldkwaliteit op ISO 100 van de 7D fotos is gelijk aan ISO 200 van de 5DII.
                    - De 7D vertoont met bepaalde lenzen meer CA dan de 5DII. Deze CA kan perfect weggewerkt worden tijdens nabewerking. Met RAW kan dit heel eenvoudig met Canon DPP. Met andere lenzen is er geen extra CA.
                    - de 7D levert met een normale scherpte instelling fotos af die minder scherp lijken. Dit is op te lossen door een hogere scherpte instelling, waardoor de ruis ook hoger wordt en er wat meer verscherpings beeldfouten gaan optreden. Dit alles bij het bekijken op 100% of bij heel grote afdrukken of bij heel veel wegsnijden.

                    Bij gewone afdrukken of bij het bekijken van de volledige foto denk ik niet dat het verschil tussen een 7D of een 5DII, of zelfs een 10D, zichtbaar is.

                    Op luminous landscape staat zelfs een test waarbij het verschil tussen een Canon G10 compact en medium formaat digitaal nog niet zichtbaar is in een afdruk.
                    Hoe zou het verschil tussen een 10D en een 5DII of een 7D dan zichtbaar worden.

                    Als dit alles voor u aanvaardbaar is dan kan je onmiddelijk een 7D kopen. Of een G10.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat uw indruk terecht is.

                      KNIP

                      Als dit alles voor u aanvaardbaar is dan kan je onmiddelijk een 7D kopen. Of een G10.
                      Een paar goeie relativeringen, dat mag ik wel.....

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                        Een Eos500D met telelens vind ik soms al zwaar genoeg voor buiten mee te zeulen (en ik ben sterk genoeg), ik snap nu wel dat je voor in de studio andere types dan buiten wil gebruiken.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                          Een Eos500D noem ik geen instapmodel.

                          Ik heb jarenlang met een compacttoestel gewerkt, dan jaren met een bridge (Canon PowershotS3IS) en ik moet toch nog veel bijleren ivm mijn Eos500D. Ik denk niet dat ik hem rap beu zal zijn.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucIoshi Bekijk bericht
                            Wat is het verschil met bovenop je toestel kijken of aan de achterkant kijken? Ik vind de display super overzichtelijk en volledig. De wieltjes zijn inderdaad heel handig en snel, maar nadeel vind ik dan weer dat ik dikwijls aan't verkeerde wieltje zit te draaien... Met de display vergis ik mij gewoon minder snel.
                            Voor alle duidelijkheid, ik fotografeer supergraag en meestal met m'n FF! .
                            ...en je FF heeft maar één display en één instelwiel.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Een Eos500D noem ik geen instapmodel.

                              Ik heb jarenlang met een compacttoestel gewerkt, dan jaren met een bridge (Canon PowershotS3IS) en ik moet toch nog veel bijleren ivm mijn Eos500D. Ik denk niet dat ik hem rap beu zal zijn.
                              Voel je aub niet aangevallen, je hebt een prachtig toestel.
                              Het is echter niet logisch om van een XXD naar een XXXD te gaan. De redenen waarom heb ik hier boven al aangegeven
                              Zwaar...och, ik vind dat wel prettig, het voelt heel stabiel aan met fotograferen. Daarnaast zeul ik door de bossen, duinen en het strand met mijn toestel. Ookal ben ik erg voorzichtig, hij moet dus echt tegen een stootje kunnen (en wat spetters water en korreltjes zand). Dan is de zwaardere, solide body wel zo veilig.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe Canon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                Voel je aub niet aangevallen, je hebt een prachtig toestel.
                                Het is echter niet logisch om van een XXD naar een XXXD te gaan. De redenen waarom heb ik hier boven al aangegeven
                                Zwaar...och, ik vind dat wel prettig, het voelt heel stabiel aan met fotograferen. Daarnaast zeul ik door de bossen, duinen en het strand met mijn toestel. Ookal ben ik erg voorzichtig, hij moet dus echt tegen een stootje kunnen (en wat spetters water en korreltjes zand). Dan is de zwaardere, solide body wel zo veilig.
                                Ik zou voor de 7 gaan dan, gezien je verwachtingen. Desnoods een maandje of zo uitstellen.

                                Comment

                                Working...
                                X