Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! Welke DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help! Welke DSLR?

Ik ben een eeuwige twijfelaar als het aankomt op een dslr toestel kopen.

Ik ga voor een lange tijd vrijwillegerswerk in Afrika doen en wil verder toch meer een hobby van fotografie maken. Mijn interesses gaan van: landschappen, natuur, dagelijks leven tot foto's schieten in eerder donkere situaties (later zou ik mij ook graag een macro-lens aanschaffen)

Ik heb een sterke voorkeur voor Nikon en blijf twijfelen tussen de D3000 en de D5000.Als ik het goed begrijp:

De D3000, is goedkoper, heeft geen videofunctie (wat voor mij overbodig is), heeft een 3 inch VAST scherm (wat mij veel beter lijkt dan een uitklapbaarscherm???) ,...

De D5000, heeft betere ISO waarden, is beter bestand tegen ruis, heefr meer pixels en biedt meer mogelijkheden als ik hier echt mijn hobby van wil maken denk ik?, ...

De meeste raden het af, maar ik ben overtuigd dat ik met een 18-200mm lens het beste af ben ( in Afrika gaat het gewoon het makkelijkste zijn dat ik niet van lens moet wisselen en deze lens biedt veel mogelijkheden? Waarom en in welk opzicht ben ik beter af met een 18-105mm lens?

Ik heb wel het gevoel dat ik met Canon meer krijg voor mijn geld?
    Als ik de EOS D450 aanschaf met deze lens is dit echter veel goedkoper dan een Nikon, de pixels zijn hoger dan de D3000, en het heeft wel alle voordelen van de D3000 en D5000? + hier heb je geen last van donkere hoeken?

Sorry voor de zoveelste discussie die ik hierover op gang breng, maar kan iemand mij alstublieft verder helpen, ik lees en lees en lees maar op het forum, wordt hier zzzzzzzzzzzzoooooooooooovvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeel wijzer van, maar ik geraak er echt niet uit...

Alvast bedankt

Re: help! Welke DSLR?

In geen een opzet heb de twee lenzen en je ziet het verschil in de foto's niet de 18 -200 is een toplens voor iedere amateur later kan je nog een lichtsterke of macro bijkopen als dit nodig is
    KOOP GEWOON DE D5000 MET 18 -200 VRII EN JE BENT GESTELD en je zal je dit nooit beklagen als beginner
    GRTJS
    Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
    Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

Comment

Als je er je hobby van wilt maken gaat de 18-200 je wellicht irriteren omdat het toch veel vervorming heeft... Ben je tevreden met een iets minder super kwaliteit! GOEDE KEUZE!

Dan de keuze d3000 d5000.. De d3000 ken ik verder niet, maar als ik het goed heb is dit de opvolger van de d60... Prima keuze dan...

Wat je budget is moet het verschil maken voor jou!
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

Comment

Geeft de iets minder superkwaliteit een probleem wanneer ik slechts enkele foto's wil uitvergroten tot een grote kader of canvas?

Is het feit dat de D5000 veel minder kans maakt op ruis geen must have en een belangrijk tekort bij de D3000? Of ga ik hier als amateur niet erg veel last van hebben?

Moet ik mij zorgen maken dat de D3000 slechts 10 megapixels heeft?

Kan ik het best besparen op de body (door voor de D3000 te kiezen + Nikkor AF-S 18-200mm VR II ) of beter ietsje besparen op de lens ( door voor de D5000 + 18-200mm lens te kiezen van Sigma of Tamron) ?

Comment

kijk eens naar de toestellen zoals de sony a500 en a550, zeer goed op hoge ISO voor deze classe van toestellen, zeer snel, en een echt live-view systeem, met hoogwaardig draaibaar LCd-scherm.(A550)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenD. Bekijk bericht
            Geeft de iets minder superkwaliteit een probleem wanneer ik slechts enkele foto's wil uitvergroten tot een grote kader of canvas?

Is het feit dat de D5000 veel minder kans maakt op ruis geen must have en een belangrijk tekort bij de D3000? Of ga ik hier als amateur niet erg veel last van hebben?

Moet ik mij zorgen maken dat de D3000 slechts 10 megapixels heeft?

Kan ik het best besparen op de body (door voor de D3000 te kiezen + Nikkor AF-S 18-200mm VR II ) of beter ietsje besparen op de lens ( door voor de D5000 + 18-200mm lens te kiezen van Sigma of Tamron) ?

Besparen op de body is verstandiger!! de 18-200 VR2 is toch wel de beste superzoom lens die er bestaat!.. Een goedkopere lens erop zetten zou echt zonde zijn!

10 Megapixels is meer dan genoeg. Alles boven de 6mp kan je goede uitvergrotingen mee maken! Het verschil tussen 10 12 en 14 is naar mijn mening klein.
            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
            My flickr My site

Comment

Voor canvas maakt de pixel hoeveelheid nie veel uit en met 10 mega pix heb je zeker genoeg om te vergroten
              slechts enkele jaren terug maakte men ook posters met maar 6 MEGAPIX die waren ook goed
              hier een linkje naar mijn flickr pagina zo goed als alles wat eropstaat is genomen met de 18-270 van TAMRON of met de 18-200 NIKON VR als deze voor jou niet voldoen moet je zeker geen superzoom kopen
              GRTJS

Explore erwin vanbrabant’s 3,826 photos on Flickr!
              Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700

Comment

dat zijn fantastische foto's!!! Zijn ook diegen van de roofvogels hiermee gemaakt?

Vermits jij over beide lenzen beschikt, welke vind jij het meest aan te raden?
                Last edited by BenD.; 17 november 2009, 14:04.

Comment

alsvast bedankt voor de informatie,

toch is voor mij de videofunctie of het kantelbaarscherm echter overbodig, dus blijf ik denk ik beter bij Nikon

Comment

Moest ik een moeten wegdoen zou ik de NIKON houden deze heeft een beetje mijn voorkeur daar ze sneller AF heeft voor sportfotografie toch iets beter
                    maar de tamron is voor zijn prijs zeker een aanrader, zou deze zeker terug kopen
                    als je een buget hebt is de Nikon geen ,voor het ogenblik bijna 200 euro, verschil tussen
                    de Tamron 18-270 en de Nikon 18-200 VRII, meer waard,
                    dan ging ik voor de D5000 met de Tamron
                    DE VOGELS ZIJN ALLE GEMAAKT MET DE TAMRON zie je in de tags rechts, ook de fotos van de vogelshow en alles in paradisio ook de orcashow in seaworld welke enkele pagina terug staan zijn met de tamron genomen daar mijn nikon daar stuk was
                    toch in donker omstandigheden veel goede fotos kunnen maken
                    GRTJS
                    Last edited by wdwdlp; 17 november 2009, 23:22.

Comment

en waarom geen 2de hands Nikon D40 en dan een 18-200VR erop, dan kan je ook nog een 50mm kopen voor portretjes als je weer thuis bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                        Besparen op de body is verstandiger!! de 18-200 VR2 is toch wel de beste superzoom lens die er bestaat!.. Een goedkopere lens erop zetten zou echt zonde zijn!

10 Megapixels is meer dan genoeg. Alles boven de 6mp kan je goede uitvergrotingen mee maken! Het verschil tussen 10 12 en 14 is naar mijn mening klein.
                        Raar, maar ik heb niet hetzelfde gevoel...
                        En kom nu niet af met VR of IS, bij Sony, Oly en Pentax zit dat in de body.
                        Ik verkeer nu echt in de mening dat de Tamron 18-250 en 18-270 beter zijn
                        Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Working...
                        X