Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP GEVRAAGD!!! ik ben een beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HULP GEVRAAGD!!! ik ben een beginner

Hey allemaal ik ben een beginnend amateurfotograaf en zoek een DSRL fototoestel!
    Een instaptoestel maar ik twijfel tussen deze: Nikon d3000 canon eos 1000D en de canon eos 450d! welke raden jullie me aan en welke lenzen?

P.S.: bij de winkel waar ik de canon eos 1000d wil kopen is er een pakket met een 18-55 IS lens inbegrepen!! voor 449 euro is dit en goeie prijs?

Hulp gevraagd aub en bedankt.
    Grtz ellbries

Re: HULP GEVRAAGD!!! ik ben een beginner

De belangrijkste vraag is: "Wat wil ik zoal gaan fotograferen?"
    Zonder deze info kan niemand je iets adviseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      De belangrijkste vraag is: "Wat wil ik zoal gaan fotograferen?"
      Zonder deze info kan niemand je iets adviseren.
      ik zou graag natuur en dieren fotograferen ook voor op reis vb: een mooi stadje of uitzicht! niets heel beweeglijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellbries Bekijk bericht
        ik zou graag natuur en dieren fotograferen ook voor op reis vb: een mooi stadje of uitzicht! niets heel beweeglijk
        Een 1000d +18-55 IS is al heel leuk om te beginnen. Maar als je ook dieren/natuur wil, kan je er beter ook nog wat tele bijnemen, bvb de 55-250 IS.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik heb zelf de Canon 70-300 IS USM....een fijne telelens voor zijn prijs (rond de 390 euro). (niet verwarren met de 75-300)
          Samen met een 450D misschien en de kitlens?

Hoe groot is je budget?

Comment

Ik heb zelf de Canon 70-300 IS USM....een fijne telelens voor zijn prijs (rond de 390 euro). (niet verwarren met de 75-300)
            Samen met een 450D misschien en de kitlens?

Hoe groot is je budget?
            tot ongeveer 550-600 euro
            met lenzen he xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Een 1000d +18-55 IS is al heel leuk om te beginnen. Maar als je ook dieren/natuur wil, kan je er beter ook nog wat tele bijnemen, bvb de 55-250 IS.
              rond de hoeveel euro kost deze lens dan? en waar kan ik hem vinden?
              alvast bedankt voor de hulp!

Comment

tot ongeveer 550-600 euro
                met lenzen he xD
                Daar kun je een leuke camera met kitlens (setje) voor kopen, maar de dieren in de zoo en op vakantie....daar heb je toch een beetje tele voor nodig. Ik Om mooie natuurfoto's te maken kun je met de standaardkitlensjes voorlopig wel uit de voeten.
                Er komen namelijk nogal wat onvoorziene kosten bij: een tas, een geheugenkaartje, een poetssetje etc.

Ik kwam dit setje tegen bij Konijnenberg. Misschien leuk om daar mee te beginnen?

BTW...Nikon en andere merken hebben ook prachtige DSLR's, maar die ken ik niet.
                Last edited by Monica; 26 december 2009, 16:55.

Comment

Daar kun je een leuke camera met kitlens (setje) voor kopen, maar de dieren in de zoo en op vakantie....daar heb je toch een beetje tele voor nodig. Ik Om mooie natuurfoto's te maken kun je met de standaardkitlensjes voorlopig wel uit de voeten.
                  Er komen namelijk nogal wat onvoorziene kosten bij: een tas, een geheugenkaartje, een poetssetje etc.

Ik kwam dit setje tegen bij Konijnenberg. Misschien leuk om daar mee te beginnen?

BTW...Nikon en andere merken hebben ook prachtige DSLR's, maar die ken ik niet.
                  bedankt!! ik zou alvast beginnen met een 18-55 IS lens en daarna nog wel zien !
                  Is een canon eos 1000d goed?

Comment

Ik heb hem zelf nooit in mijn handen gehad...maar hier is wel een nuttige review:

Klik

Comment

Ik heb hem zelf nooit in mijn handen gehad...maar hier is wel een nuttige review:

Klik
                      dankje!! Ik zou graag eerst gewoon een canon eos 1000d met een 18-55 IS lens inbegrepen in het pakket voor 449 euro!

is dit een goed prijsje?
                      Benankt

Comment

Lijkt mij niet verkeerd. Maar houdt er rekening mee dat er nog zeker een 100 euro bovenop komt (tas, geheugenkaart, poetsdoek etc)

Comment

Lijkt mij niet verkeerd. Maar houdt er rekening mee dat er nog zeker een 100 euro bovenop komt (tas, geheugenkaart, poetsdoek etc)
                          ah oké maar krijg je bij de lenzen die je koopt zo'n tasje bij voor de lens alleen?
                          en hoeveel GB raad u me aan om te nemen bij het geheugenkaartje?
                          Bedankt

Comment

rond de hoeveel euro kost deze lens dan? en waar kan ik hem vinden?
                            Hier bvb: Klik
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Hier bvb: Klik
                              bedankt

Comment

Working...
                              X