Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350d direct weergeven op scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350d direct weergeven op scherm

    Is het mogelijk (out-of-the-box) om de 350d aan een laptop aan te sluiten, en onmiddelijk de getrokken foto weer te geven op het scherm van de laptop?

    Ik zocht juist even in de handleiding maar daar spreken ze enkel over een tv. En dat is niet het systeem van trekken en tonen, maar enkel weergeven.

    Het zou tof/makkelijk zijn als ik kan trekken en onmiddelijk tonen op de laptop ipv het scherm van de 350d, zo kan ik ineens de kleuren/compositie wat duidelijker bekijken.

  • #2
    Re: 350d direct weergeven op scherm

    Voor zover ik weet is dat zonder problemen mogelijk, maar ik ben even te lui om het te gaan uittesten.

    Camera: 350d
    Benodigdheden: USB-kabeltje
    Software: EOS Utility -> camera control -> remote shooting

    Googelen op "tethered shooting", en je vindt alles wat je nodig hebt, en hoe je je software het best/gemakkelijkst kan instellen. Eventueel kan je foto's ook rechtstreeks naar lightroom sturen, zodat je in realtime een grid krijgt van de foto's die je gemaakt hebt.

    Comment


    • #3
      Re: 350d direct weergeven op scherm

      Jep, ik had gewoon de software van Canon nodig. Heb ineens alles weer geïnstalleerd (zoombrowser, raw plugin,....)


      Bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: 350d direct weergeven op scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
        Jep, ik had gewoon de software van Canon nodig. Heb ineens alles weer geïnstalleerd (zoombrowser, raw plugin,....)


        Bedankt!
        Fijn, dan is dat weeral opgelost voor je.

        Als je die software vanaf de cd hebt geïnstalleerd is het misschien wel aan te raden om direct te gaan kijken of er geen nieuwe updates voor zijn.


        en dan wat doorklikken.

        Comment


        • #5
          Re: 350d direct weergeven op scherm

          De cd had ik niet meer.
          Wel moet ik zeggen dat het enorm lang duurder eer ik een versie had gevonden van zoombrowser die installeerbaar was. Ik bedoel: je hebt blijkbaar een oudere versie nodig die je dan moet updaten. Maar die oudere versie was bijna nergens meer te vinden (ook niet op de canon website).

          Comment

          Working...
          X