Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jammer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jammer

    Jammer dat ik mij niet nogmaals een dure (digitale) camera kan veroorloven . Ik had/heb een analoge Canon AE1 Program met voor duizenden euro lenzen, maar toen ik een digitale wilde aanschaffen bleek dat al mijn 'analoge' lenzen nergens zouden op passen. Nu ligt mijn analoge AE1 Prog. + alle lenzen te verkommeren op zolder .
    Ik heb mij moeten beperken tot de aankoop van een Canon Powershot G10.
    Daar trek ik nu (van moetens) mijn plan mee.
    Naar het schijnt kan je ook veel met dit toestel, maar ik vrees dat ik eerst de handleiding van buiten moet blokken en aangezien die niet in boekvorm te verkrijgen is zou ik wekenlang op het scherm moeten zitten turen. Het is op die manier ook niet makkelijk om tijdens het fotograferen eens rap iets op te zoeken. Fabrikanten kiezen voor de goedkoopste oplossing maar denken blijkbaar niet goed na over de praktische kant.
    Dus aan de fabrikanten : zorg altijd voor een papieren handleiding !!!!! Maar van mijn verzoek zullen ze waarschijnlijk niet wakker liggen .

    Groetjes
    Eric

  • #2
    Re: Jammer

    Euh .. wat je op het beeldscherm ziet, kun je ook printen he .
    Ok, is vervelend, ook kwa kosten, maar dan beperk je je daarmee tot enkele delen die te het interessants vindt.
    Ondertussen is een produkt maken met alle handleidingen in alle talen op CD-rom veel goedkoper dan die allemaal op papier bijvoegen, of het produkt naar land differentiëren.
    Daarom ook, denk ik, dat je de handleiding kunt nabestellen bij Canon.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: Jammer

      Uitprinten kan, maar het zijn meer als 300 blzn.
      Zie me al overal die bundel meezeulen ????? Dan heb ik een compact toestel, maar zou een paar kgr. papier moeten meezeulen .
      Ik zal eens informeren bij Canon, maar ik vrees dat het niets wordt. Nu, wie niet waagt niet wint zeker ?
      Groetjes
      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Jammer

        Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
        Uitprinten kan, maar het zijn meer als 300 blzn.
        Zie me al overal die bundel meezeulen ????? Dan heb ik een compact toestel, maar zou een paar kgr. papier moeten meezeulen .
        Ik zal eens informeren bij Canon, maar ik vrees dat het niets wordt. Nu, wie niet waagt niet wint zeker ?
        Groetjes
        Eric
        Je moet die toch niet àllemaal meezeulen, per keer dat je iets weet of iets bijgeleerd hebt,
        wordt mee te nemen stapel almaar kleiner

        Comment


        • #5
          Re: Jammer




          Probeer anders een boek ? Die zijn kleiner dan 300 bladzijden, en slechts in 1 taal.
          Ik heb de handleiding kunnen downloaden, maar is echt wel een recht-toe-recht-aan apparaat.
          Vanaf bladzij 53 woren allerlei onderwerpen als in een index aangegeven waar daarover in de handleiding iets staat.
          Gewoon iets voor een regenachtige zondagmiddag dus. En gewoon doen, dan blijven de handelingen wel "hangen".
          Last edited by JohnB; 13 november 2009, 13:03.
          Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

          Comment


          • #6
            Re: Jammer

            Handleiding vlug doornemen, dan weet je wat er ongeveer kan of gewoon de folder goed lezen, daar staat dat ook. Ik heb zelf meegemaakt dat iets wel in de folder stond en niet in de handleiding.

            Handleiding deel voor deel doornemen met de camera er bij en oefenen. Maar eerst de menustruktuur doorgronden(wat staat waar)

            Ben je ergens buiten bezig en denk je dat kan de camera ook, daar is de eerste stap voor->gaan zoeken in het menu en meestal vind je het dan, daar is de tweede stap voor.

            Het boek uit je hoofd leren heeft geen zin, de camera doorgronden heeft dat wel.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Jammer

              mijn handleiding (fujiS5) is ongveer 1cm dik (lekker dun papier) en ter grote van een A5 in piere kleine lettertje

              ik heb die nooit helemaal gelezen. Een sluitertijd en een diafragma wisselen niet. ISO blijft trouwens altijd hetzeflde idee

              dat van die lenzen is inderdaad spijtig. Maar is er daar geen adapterring voor? ik weet dat nikon zo een grap nooit heeft uitgahaald, maar Canon dus wel.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Jammer

                Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                Jammer dat ik mij niet nogmaals een dure (digitale) camera kan veroorloven . Ik had/heb een analoge Canon AE1 Program met voor duizenden euro lenzen, maar toen ik een digitale wilde aanschaffen bleek dat al mijn 'analoge' lenzen nergens zouden op passen. Nu ligt mijn analoge AE1 Prog. + alle lenzen te verkommeren op zolder .

                Groetjes
                Eric
                Wie heeft u dat wijsgemaakt dat ge uw objectieven niet kunt gebruiken op een EOS?
                U koopt zich deze adapter (klik) en vertrokken bent u.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Jammer

                  Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                  1-Jammer dat ik mij niet nogmaals een dure (digitale) camera kan veroorloven . Ik had/heb een analoge Canon AE1 Program met voor duizenden euro lenzen, maar toen ik een digitale wilde aanschaffen bleek dat al mijn 'analoge' lenzen nergens zouden op passen.

                  2-handleiding van buiten moet blokken en aangezien die niet in boekvorm te verkrijgen is zou ik wekenlang op het scherm moeten zitten turen.

                  Groetjes
                  Eric
                  1-Als je echte hele mooie FD teles hebt dan is daarvoor een adapter, weliswaar schaars en duur, maar de jacht op zo'n adapter is misschien ook wel leuk....

                  2-Bij alle Canon's die ik tot nu toe bezat en bezit, een stuk of 6 ,zat een handig boekje op A5, wat is er aan de hand?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jammer

                    Indien uw handleiding als pdf-formaat op uw cd staat (wat ik wel denk) is het handig dit op een usb-stick op te slaan. Zo heeft u altijd uw handleiding(en) bij u. Is ook handig om uw aankoopnota's in te scannen en op te slaan op uw stick. Heeft u deze altijd bij u als u naar het buitenland gaat e.d.
                    Om de stick uit te lezen heeft u natuurlijk wel apparatuur nodig om deze uit te lezen. Ik heb een PALM (hier staat alles op een sd-kaart). Een laptop e.d. is ook goed. Het is meestal een onderdeel (hoe zat het ook alweer) wat u even wilt nakijken en dat zijn meestal maar 2 of 3 bladzijden en dat is best te doen.

                    Met vriendelijke groet,
                    Fried Peters

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jammer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fried Peters Bekijk bericht
                      Indien uw handleiding als pdf-formaat op uw cd staat (wat ik wel denk) is het handig dit op een usb-stick op te slaan. Zo heeft u altijd uw handleiding(en) bij u.
                      En is het ook handig altijd een computer mee te nemen?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jammer

                        Ik heb hier de complete handleiding van de G9 afgedrukt, als je de printer dubbelzijdig laat printen, dan wordt het pakje papier maar half zo dik.
                        De kostprijs van de inkt is ook geen probleem, want ik betaal maar 1,5 euro per kleur (tot deze inktpatronen op zijn, dan zal het waarschijnlijk wel iets duurder worden).

                        Maar een handleidng op A4 is ook veel te groot om overal mee naartoe te nemen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jammer

                          Ik laat altijd de boekjes in de kast en zet de pdf op de pc, dat leest veel prettiger; je hebt een zoekfunctie. Voor onderweg staan ze op mijn telefoon, daar heb je meer aan dan aan een boek dat je niet bij je hebt.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X