Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

    Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste DSLR te kopen en hierbij viel mijn oog op twee verschillende toestellen.

    Ik ben van thuis uit gewent om met een Canon Eos 400D te werken maar zie er helemaal niet tegenop om eventueel te wennen aan de Nikon.

    Beide toestellen liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse (beide toestellen hebben de 18 - 55 mm les, de bij de Nikon gaat het over de VR lens). De Canon zou 549€ gaan kosten en de Nikon 589€ (dit zijn prijzen van digicamshop.be).

    Als ik naar de specificaties van de beide toestellen kijk, dan lijkt de Nikon er het beste uit te komen maar jullie zullen daar wellicht wel meer van weten.
    De Nikon lijkt me ook 'leuker' voor mijn vriendin aangezien ze daarmee ook al eens een filmpje zal kunnen maken. Ikzelf ben een amateur fotograaf en probeer dan ook zoveel mogelijk manueel de camera in te stellen. Mijn vriendin daarentegen is meer het 'automatisch' fotograferen gewent.

    Nu had ik graag even jullie ongezouten mening geweten omtrent deze twee toestellen.
    Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

  • #2
    Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

    Misschien ook de Pentax K-X eens bekijken dan, prijzen van 549 tot 599 (laatste body + 18-55 en 50-200).
    Verbazend veel detail in opnames met hoge ISO, shake reduction in body, kan filmen, en verkrijgbaar in enkele leuke kleurtjes.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

      Als je film wil moet je met de 500D vergelijken, of wachten tot de 1500D of 5000D uitkomt

      Als je al familieleden hebt met een Canon is het toch handig om hierbij te blijven, kan je onder mekaar afspreken om lenzen, flitser enz te delen
      Veel spullen gebruik je toch niet elke dag

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Als je film wil moet je met de 500D vergelijken, of wachten tot de 1500D of 5000D uitkomt

        Als je al familieleden hebt met een Canon is het toch handig om hierbij te blijven, kan je onder mekaar afspreken om lenzen, flitser enz te delen
        Veel spullen gebruik je toch niet elke dag
        Uitlenen van Lenzen en flitser zal niet gebeuren aangezien we thuis ook enkel de 18 - 55 hebben liggen en geen externe flitser.

        Die Pentax biedt men op digicamshop.be niet aan. Welke internetwinkels raden jullie dan aan?

        Ik heb trouwens vandaag de Eos 450D (en 500D) en de Nikon D5000 even in de hand gehad, waarbij de Nikon toch een pak steviger aanvoelde dan de Canon. Is dit een punt waarop jullie letten bij een aanschaf van een nieuw toestel?
        Last edited by BlackDesign; 10 november 2009, 16:25.
        Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

          Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
          Uitlenen van Lenzen en flitser zal niet gebeuren aangezien we thuis ook enkel de 18 - 55 hebben liggen en geen externe flitser.

          Die Pentax biedt men op digicamshop.be niet aan. Welke internetwinkels raden jullie dan aan?

          Ik heb trouwens vandaag de Eos 450D (en 500D) en de Nikon D5000 even in de hand gehad, waarbij de Nikon toch een pak steviger aanvoelde dan de Canon. Is dit een punt waarop jullie letten bij een aanschaf van een nieuw toestel?
          De Pentax is bij Konijn in voorraad, zowel met 18-55 als met 18-55 + 50-200.
          Kleurtjes zijn nog niet in voorraad.
          Groetjes van tozumi

          Bezoek hier mijn webstek

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

            Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
            De Pentax is bij Konijn in voorraad, zowel met 18-55 als met 18-55 + 50-200.
            Kleurtjes zijn nog niet in voorraad.
            En wie of wat is Konijn?
            Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

              Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
              En wie of wat is Konijn?
              Foto Konijnenberg één van de, hier op het forum, best gekende fotozaken.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
                En wie of wat is Konijn?
                Fotokonijnenberg, een grote fotozaak die nogal wat aanhangers telt hier op het forum. Vestigingen in Den Ham en Turnhout, website KLIK
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
                  Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste DSLR te kopen en hierbij viel mijn oog op twee verschillende toestellen.

                  Ik ben van thuis uit gewent om met een Canon Eos 400D te werken maar zie er helemaal niet tegenop om eventueel te wennen aan de Nikon.

                  Beide toestellen liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse (beide toestellen hebben de 18 - 55 mm les, de bij de Nikon gaat het over de VR lens). De Canon zou 549€ gaan kosten en de Nikon 589€ (dit zijn prijzen van digicamshop.be).

                  Als ik naar de specificaties van de beide toestellen kijk, dan lijkt de Nikon er het beste uit te komen maar jullie zullen daar wellicht wel meer van weten.
                  De Nikon lijkt me ook 'leuker' voor mijn vriendin aangezien ze daarmee ook al eens een filmpje zal kunnen maken. Ikzelf ben een amateur fotograaf en probeer dan ook zoveel mogelijk manueel de camera in te stellen. Mijn vriendin daarentegen is meer het 'automatisch' fotograferen gewent.

                  Nu had ik graag even jullie ongezouten mening geweten omtrent deze twee toestellen.

                  Met een batterijgripje voelt de 450D perfect aan,bij de Nikkon kan het lcd schermpje kantelen,IS zit in de body en je kan tot 6400 de iso instellen(handig bij hele donkere plaatsen),ikzelf hou het bij cannon,vind ze toch ietsje meer hebben , elk zijn mening volgens mij zit het zo , eens je gekozen hebt voor één van de twee - je er niet meer van afstapt,besluit tzijn alle 2 goeie instappers voor zijn geld
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                    ..,IS zit in de body ....
                    Euch Bloatenaas IS zit enkel in de Body bij Olympus (Image Stabilization of Supersonic Wave Drive), andere merken met beeldstabilisatie in de Body zoals Sony 'Steady Shot INSIDE', Pentax Shake Reduction hebben andere namen.

                    IS bij Canon (net zoals VR bij Nikon) zit enkel in bepaalde lenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                      Beide toestellen zijn natuurlijk goed, maar ook Sony, Pentax en Olympus leveren voor dit
                      geld evenwaardige toestellen. Maar als ik je posts zo eens lees, dan lijkt het me toch dat
                      je een sterke voorkeur hebt voor Nikon; waarom dan nog langer twijfelen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                        ik heb zelf een eindje voor dezelfde keuze gestaan, en bij mij is het nikon geworden :

                        1.hij lag me beter in de hand
                        2.ik had vroeger een canon G3 (ook een draaibaar scherm) en vond dit verschrikkelijk handig om zowel hele lage als 'boven het publiek' foto's te maken
                        3.volgens de reviews die ik heb gelezen zou hij bij hogere iso iets minder last hebben van ruis dan de canon
                        4.de video-functie is ook handig meegenomen, maar moet eerlijkheidshalve er wel bijzeggen dat het microfoontje in het toestel allesbehalve hoge kwaliteit is...
                        5.vrouwlief is niet zo'n fan van manueel instellen, en kan nu zonder problemen ook point-and-shoot foto's nemen (maar dat kun je bij gelijk welk ander toestel ook, de d5000 is misschien iets gebruiksvriendelijker daarin)

                        iedereen heeft wel een persoonlijke voorkeur, en gelijk welk merk heeft wel een instapreflex, die zo goed als gelijkwaardig is van kwaliteit.

                        De grootste verschillen liggen in 'hoe ligt hij in de hand', en welke lenzen passen op welk toestel (als je al andere lenzen hebt) Ik heb zelf enorm zitten twijfelen tussen deze en de D90 (omdat je dan geen lenzen nodig hebt met motor) maar de prijs was dan te hoog voor mij als beginner.

                        ik ben zelf alvast heel tevreden met de aankoop tot nu toe... veel succes met je beslissing !
                        Nikon 5000D + kitlens 18-55

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Beide toestellen zijn natuurlijk goed, maar ook Sony, Pentax en Olympus leveren voor dit
                          geld evenwaardige toestellen. Maar als ik je posts zo eens lees, dan lijkt het me toch dat
                          je een sterke voorkeur hebt voor Nikon; waarom dan nog langer twijfelen?

                          Omdat ik nu ook die Pentax Kx serie heb gezien. Voor dezelfde prijs heb ik dan een extra lens (de 50 - 200). Maar ik ken Pentax al helemaal niet .

                          Wat me aan de andere kant ook makkelijk lijkt bij het leren fotograferen en het feit dat die Nikon overal een "help" functie heeft die blijkbaar redelijk mooi weergeeft wat er zou gebeuren indien je die bepaalde instelling veranderd (aan de hand van foto's in de help).

                          Dus momenteel denk ik wel dat het de Nikon zal worden, maar ik zal nog even moeten nadenken . Ook vind ik het vreemd dat het me goedkoper zou uitvallen als ik de Nikon D5000 incl 18 - 55 lens met daarbij appart nog eens de 50 - 200 (wat 99€ is). Als ik deze in één pakket zou kopen, dan ben ik 795€ kwijt (ipv 709).


                          Hoe zit dat trouwens bij die Pentax qua batterijen? Die werkt blijkbaar gewoon op AA'tjes? Is de levensduur ongeveer gelijk met andere toestellen? En waarom werken ze met AA'tjes terwijl Canon en Nikon met hun eigen batterijen werken?
                          Nikon D5000 + Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR + Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX + Nikon SB900

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
                            ...Dus momenteel denk ik wel dat het de Nikon zal worden, maar ik zal nog even moeten nadenken . Ook vind ik het vreemd dat het me goedkoper zou uitvallen als ik de Nikon D5000 incl 18 - 55 lens met daarbij appart nog eens de 50 - 200 (wat 99€ is). Als ik deze in één pakket zou kopen, dan ben ik 795€ kwijt (ipv 709)...
                            Heb je het wel over dezelde lens? Waarschijnlijk is die van € 99 er één zonder VR en die in het pakket er één met VR.... andere lenzen andere prijzen .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D5000 of Canon Eos 450D?

                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackDesign Bekijk bericht
                              Omdat ik nu ook die Pentax Kx serie heb gezien. Voor dezelfde prijs heb ik dan een extra lens (de 50 - 200). Maar ik ken Pentax al helemaal niet .

                              Wat me aan de andere kant ook makkelijk lijkt bij het leren fotograferen en het feit dat die Nikon overal een "help" functie heeft die blijkbaar redelijk mooi weergeeft wat er zou gebeuren indien je die bepaalde instelling veranderd (aan de hand van foto's in de help).

                              Dus momenteel denk ik wel dat het de Nikon zal worden, maar ik zal nog even moeten nadenken . Ook vind ik het vreemd dat het me goedkoper zou uitvallen als ik de Nikon D5000 incl 18 - 55 lens met daarbij appart nog eens de 50 - 200 (wat 99€ is). Als ik deze in één pakket zou kopen, dan ben ik 795€ kwijt (ipv 709).


                              Hoe zit dat trouwens bij die Pentax qua batterijen? Die werkt blijkbaar gewoon op AA'tjes? Is de levensduur ongeveer gelijk met andere toestellen? En waarom werken ze met AA'tjes terwijl Canon en Nikon met hun eigen batterijen werken?
                              Voor de Pentax raad ik een paar setjes Eneloop batterijen en een goede lader aan. Voordeel van deze batterijen is dat je ze in allerlei toestellen kunt gebruiken, en dat je op reis een lader minder hoeft mee te sleuren.
                              Maar eerlijk gezegd, van merkeigen batterijen of universele batterijen zou ik de keuze niet laten afhangen.
                              Pentax is een gevestigde waarde hoor, talloze fotografen hebben leren fotograferen met de Asahi Pentax Spotmatic.
                              Groetjes van tozumi

                              Bezoek hier mijn webstek

                              Comment

                              Working...
                              X