Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

    De Ricoh GXR beschikt over verwisselbare lens units momenteel
    50mm macro unit met 12mp APS-C CMOS sensor
    24-72mm 10mp 1/1,7 inch CCD



    zo kun je het toestel omvormen van een handig compactje naar toestel met hogere kwaliteit.

  • #2
    Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

    Ik zie het voordeel nog niet direct, de kostprijs van telkens bij elke lens een nieuwe sensor te moeten kopen kan toch niet opwerken tegen de kostprijs van elke 2 jaar je body te vervangen door een model met meer functies & megapixel sensor en je zelfde lenzen te blijven behouden?

    Zo nemen de lenzen hun waarde alleen maar sneller af omdat ze vasthangen aan een pixelcount en sensortechnologie...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

      De body vind ik in verhouding wel erg duur.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        De Ricoh GXR beschikt over verwisselbare lens units momenteel
        50mm macro unit met 12mp APS-C CMOS sensor
        24-72mm 10mp 1/1,7 inch CCD



        zo kun je het toestel omvormen van een handig compactje naar toestel met hogere kwaliteit.

        Als ze nu toch maar eens zo'n viewfinder zouden willen aanbieden zie , als accessoire voor de D3s



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Als ze nu toch maar eens zo'n viewfinder zouden willen aanbieden zie , als accessoire voor de D3s



          Walter
          Ik vermoed dat zo'n zoekeraansluiting héél binnenkort op iedere dslr terug te vinden zal zijn.
          Epson massaproduktie, exclusieve Nikon, Canon, Pentaxaansluiting en kassa kassa

          Trouwens, dat idee van verwisselbare lenzen met ingebouwde sensor, werd jaren geleden door Pentax als mock-up gepresenteerd op de photokina.
          Groetjes van tozumi

          Bezoek hier mijn webstek

          Comment


          • #6
            Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

            Ik denk dat Ricoh zijn nek uitsteekt, en een kans(je) maakt een winner te hebben ontwikkeld.



            De prijs van de body kan alleen maar zakken en de plug-in modules zullen open-architectuur zijn, dus ook andere fabrikanten zullen hun modules kunnen aanbieden.

            Ik hou wel van het idee een dslr-compact te hebben die ik ook als pure compactcamera met een 28-300 lens (+ beeldchip) kan uitrusten, of als harddisk, of als projector, of...

            Alleen de prijs nog...
            There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

            Comment


            • #7
              Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

              De 'body' wordt dan weer een te groot uitgevallen cardslotje

              Comment


              • #8
                Re: Camera met verwisselbare sensor (lens unit)

                Oorspronkelijk geplaatst door Allcazar Bekijk bericht
                Ik hou wel van het idee een dslr-compact te hebben die ik ook als pure compactcamera met een 28-300 lens (+ beeldchip) kan uitrusten, of als harddisk, of als projector, of...
                .....een groot handvat er aan monteren om het weer stabiel te kunnen vasthouden en de instelknoppen op te monteren en het display. Ik lees vaak hier dat een grote lens en een kleine camera niet balans kunnen(ben ik het niet mee eens) komen, maar nu haal je de kleine camera ook nog weg, moeten alle instelknoppen dan op de lens?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X