Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 versus D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D3 versus D700

als je van de D2X komt, kan ik je garanderen dat je niet terug wil naar minder ergonomie... en dan is de D3 (of nu D3x D3s) de enige optie.

nee, dit is niet belangrijk als je een keer per maand je camera vast hebt... ja dit is wel belangrijk als je meermaals per week een ganse dag met dat ding rondloopt
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Kan je dit "stuk sneller" nader toelichten? Want hier ben ik namelijk ten zeerste in geïnteresseerd
      Ben ik ook benieuwd naar, want ik kan nergens hier iets over vinden.

mvg
      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
        als je van de D2X komt, kan ik je garanderen dat je niet terug wil naar minder ergonomie... en dan is de D3 (of nu D3x D3s) de enige optie.
        Ik kom van een D2X, en ik heb de "betere" ergonomie nog niet gemist. Integendeel, ik kan nu met/zonder grip werken, wat een groot pluspunt is naar flexibiliteit toe. Verder vind ik als hobbyist de sterke devaluatie van deze topcamera's een zeer groot nadeel. Toegegeven, de tweedehandsprijs van de D3 zal minder snel zakken als die van de D2X, maar toch evolueert de digitale fototechnologie nog altijd meer dan hard genoeg. In het D300/D700 segment kan je die vooruitgang nog bijhouden met een iets bescheidener budget

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht

nee, dit is niet belangrijk als je een keer per maand je camera vast hebt... ja dit is wel belangrijk als je meermaals per week een ganse dag met dat ding rondloopt
          Daar ben ik het niet mee eens,Gert. Ik ben van een MKIII (wel een Canon )naar een D700 gegaan en ik ervaar geen enkel probleem met de ergonomie. De D700 is inderdaad kleiner maar ligt erg goed in de hand.Het toestel weegt ook bijna 1,1kg en zit daarmee tussen een D300 en een D3 in. En ...ik neem m'n toestel ook wel vaker dan 1x per maand in de hand hoor. Ik ervaar het kleinere formaat en gewicht eerder als een voordeel en zeker als ik er een hele dag mee rondloop .

Zoals hierboven reeds aangehaald werd wegen de extra's voor de meeste hobbyisten onder ons helemaal niet op tegen de meerprijs. Ben je beroepsmatig met fotografie bezig is dat natuurlijk iets anders. Maar ieder maakt natuurlijk voor zich uit wat hij aan een camera wil spenderen. Het gaat tegenwoordig allemaal zo snel (wat op zich natuurlijk goed is ) maar met als gevolg dat de ontwaarding ook erg groot is net zoals met PC's en ander elektronicaspul.
          Danny's Photosite

Comment

Ik kom van een D2X, en ik heb de "betere" ergonomie nog niet gemist. Integendeel, ik kan nu met/zonder grip werken, wat een groot pluspunt is naar flexibiliteit toe. Verder vind ik als hobbyist de sterke devaluatie van deze topcamera's een zeer groot nadeel. Toegegeven, de tweedehandsprijs van de D3 zal minder snel zakken als die van de D2X, maar toch evolueert de digitale fototechnologie nog altijd meer dan hard genoeg. In het D300/D700 segment kan je die vooruitgang nog bijhouden met een iets bescheidener budget

MVG,
            Frank,je bent me net voor met je reaktie. Ik sluit me hierbij helemaal aan.
            Danny's Photosite

Comment

Iemand die een vergelijking kan maken wat betreft "ruis" voor beide toestellen?

Comment

Ja, zoals ik in een ander topic reeds vermelde gebruik ik de D700 tot iso 3200 en de D300 tot iso 1600 de beelden zijn vrijwel gelijkaardig qua ruis met misschien nog een beetje voordeel voor de D700. Let wel ik pas dit toe in theateromgeving, bij betere lichtomstandigheden kan je met een D700 een stuk verder gaan dan 3200
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Bedankt alvast voor de overvloed aan info.
                  Wat de ergonomie betreft, had ik bij mijn D200 met grip in de portraitstand last van het feit dat het wieltje om je scherpstelveld te kiezen, niet mee verhuisde. Dat deed m.i. ernstig afbreuk aan het voordeel van de portraitstand omdat je dan toch nog met je duim je diende te verplaatsen.
                  Is daar iets aan veranderd bij één van beide toestellen?
                  http://www.EAS007.jalbum.net

Comment

Kan je dit "stuk sneller" nader toelichten? Want hier ben ik namelijk ten zeerste in geïnteresseerd
                    Mischien druk ik mij verkeerd uit, met AF tracking, bedoel ik de AF-C stand en de snelheid van meevolgende AF in het bijzonder op korte afstand.
                    Ik ben dus naar zo een demonstratie met roofvogels geweest, en bij dat soort fotografie dus snel bewegend en op korte afstand, ondervind ik dat het meevolgen van de AF bij mijn D3 een flink stuk sneller was dan bij mijn D700, op beiden met 70-200 AF-S
                    Mischien te wijten aan de hogere spanning van de batterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Mischien druk ik mij verkeerd uit, met AF tracking, bedoel ik de AF-C stand en de snelheid van meevolgende AF in het bijzonder op korte afstand.
                      Ik ben dus naar zo een demonstratie met roofvogels geweest, en bij dat soort fotografie dus snel bewegend en op korte afstand, ondervind ik dat het meevolgen van de AF bij mijn D3 een flink stuk sneller was dan bij mijn D700, op beiden met 70-200 AF-S

IK heb er eens 8 GP ReCyko bat er in gedaan en de snelheid is dan veel hoger op mijn D700
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

Comment

Kameraad van me gebruikt naast de D700 ook nog z'n D2X en hij heeft me al meermaals gezegd dat de respons van de AF op z'n D2X sneller is.Hij merkt bijvoorbeeld een duidelijk verschil op met een lens zoals de 180/2.8 AFD, die op zich al niet zo snel is. Hij wijt het snelheidsvoordeel van de D2X ook aan de zwaardere batterij maar dat is zoals NoName opmerkt te verhelpen op een D700.
                        Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          Kameraad van me gebruikt naast de D700 ook nog z'n D2X en hij heeft me al meermaals gezegd dat de respons van de AF op z'n D2X sneller is.Hij merkt bijvoorbeeld een duidelijk verschil op met een lens zoals de 180/2.8 AFD, die op zich al niet zo snel is. Hij wijt het snelheidsvoordeel van de D2X ook aan de zwaardere batterij maar dat is zoals NoName opmerkt te verhelpen op een D700.
                          Denk ik ook, een batterij met 20% hogere spanning kan je AF motor sneller laten draaien volgens mij, of die hogere spanning nu effectief rechtstreeks op je AF motor wordt gebruikt weet ik natuurlijk niet, maar de AF snelheid ook met AFS objectieven is beduidend sneller, dat is wat ik zelf ondervind, hoeveel die spanning bedraagd bij gebruik van een grip op een D700 weet ik niet, maar ik veronderstel dat dit ook meer zal zijn vanwege het hogere aantal frames per seconde, dus is duidelijk veel afhankelijk van de batterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                            IK heb er eens 8 GP ReCyko bat er in gedaan en de snelheid is dan veel hoger op mijn D700
                            Ik moet dit toch tegenspreken. Ik heb pas ook deze test gedaan met volle batterij in het toestel en 8 vers opgeladen GP 2700 mAh in de grip zowel met de AF-D 85mm 1.4 en AF-S VR 200mm f/2 (samen met de AFS VR 400mm f/2.8 de snelst focussende Nikkor). Ik draaide de lens tot de kortste instelafstand, en focuste daarna op een onderwerp ver weg, en volgens mijn bevindingen zijn de tijden met/zonder grip gewoon identiek

Ik denk dat Nikon voor zijn AF-S motoren gewoon een bepaalde maximale spanning hanteert onafhankelijk van de batterijspanning. Ik merk wel bij mijn D300-D700 naarmate de camera batterij bijna leeg is, de AF iets minder presteert.

Comment

Hier nog een gelijkaardige discussie op DPR waar de meesten ook de betere respons van de D3 "voelen", maar wat dan weer wordt tegengesproken door objectieve metingen:

Geert, waren alle parameters dezelfde (A4 lock on) en waren je contacten zuiver? Ik zou toch eens een D3 moeten uitproberen om het zelf aan te voelen, maar de combinatie D700 met 200mm/2VR en 300/2.8VR is toch supersnel en trefzeker Wat betreft AF-D lenzen zal ik direct akkoord gaan, want de D3 heeft ongetwijfeld een sterkere AF motor aan boord

Comment

Hier nog een gelijkaardige discussie op DPR waar de meesten ook de betere respons van de D3 "voelen", maar wat dan weer wordt tegengesproken door objectieve metingen:

Geert, waren alle parameters dezelfde (A4 lock on) en waren je contacten zuiver? Ik zou toch eens een D3 moeten uitproberen om het zelf aan te voelen, maar de combinatie D700 met 200mm/2VR en 300/2.8VR is toch supersnel en trefzeker Wat betreft AF-D lenzen zal ik direct akkoord gaan, want de D3 heeft ongetwijfeld een sterkere AF motor aan boord
                                A4 lock on op normaal, net zoals bij mijn D3 Frank,ik vermoed toch dat de hogere spanning van de batterij ook invloed heeft op de AFS motor in het objectief, ik werk wel met geen grip, mischien maakt dat ook wel wat uit.

Comment

Working...
                                X