Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 versus D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D3 versus D700

Overweeg mijn D200 te vervangen door een D700 of D3
    Nu de DX en DS zijn uitgekomen, is de prijs van de D3 aanvaardbaar geworden, lijkt me.
    Maar als ik de technische fiches bekijk, zie ik geen noemenswaardig verschil.
    Kan iemand mij dit uitleggen?

Dank.
    http://www.EAS007.jalbum.net

Re: D3 versus D700

Oorspronkelijk geplaatst door EAS007 Bekijk bericht
    Overweeg mijn D200 te vervangen door een D700 of D3
    Nu de DX en DS zijn uitgekomen, is de prijs van de D3 aanvaardbaar geworden, lijkt me.
    Maar als ik de technische fiches bekijk, zie ik geen noemenswaardig verschil.
    Kan iemand mij dit uitleggen?

Dank.

Kun je allemaal nalezen op D.Preview hoor...

D3 heeft iets grotere zoeker ( 100 % )
    D3 Heeft ingebouwde grip met extra batterij ( en dus ook standaard meer fr.per sec.)
    D3 heeft ingebouwde electronische waterpas

D700 mist de grip maar er kan er wel een op gemonteerd worden ( MB D10)
    D700 heeft ingebouwde sensorreiniging.
    D700 heeft onboard flash

Zo bekeken is de D700 in feite een flexibeler toestel dan de D3.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Walter

Als je hiermee de Virtuele horizon bedoeld, die heeft de D700 namelijk ook.
      mvg
      Antoine

Comment

Neem ze alletwee vast en je begijpt nwaar het verschil in zit. De d3 is echt een tank en zal heel erg intensief gebruik veel beter doorstaan dan een d700. Een d700 is zo ongeveer even goed gebouwd als je d200, dus als je dat al voldoende vindt, zou ik voor een d700 gaan. En voor de rest een paar kleine verschillen, zoals fps, extra lcd schermpje, iets betere zoeker etc. Voor alle kleine beetjes extra in het hogere segment, betaal je altijd een forse meerprijs.
        Last edited by Franciskine; 31 oktober 2009, 17:38. Reden: een paar typo's verbeterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Neem ze alletwee vast en je bergijpt nwaar het evrschil in zit. De d3 is echt een tank en zal heel erg intensief gebruik veel beter doorstaan dan een d700. Een d700 is zo ongeveer even goed gebouwd als je d200, dus als je dat al voldoende vindt, zou ik voor een d700 gaan. En voor de rest een paar kleine verschillen, zoals fps, extra lcd schermpje, iets betere zoeker etc. Voor alloe kliene beetjes extra in het hogere segment, betaal je altijd een forse meerprijs.
          Laat ons hierbij nog toevoegen dat de bedieningsknoppen handiger staan op de d3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Laat ons hierbij nog toevoegen dat de bedieningsknoppen handiger staan op de d3.
            dat vind ik niet

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            D3 Heeft ingebouwde grip met extra batterij ( en dus ook standaard meer fr.per sec.)
            waar zit die eerste dan?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Inderdaad.

D3 heeft iets grotere zoeker ( 100 % )
              Eenmaal je dat gewoon bent geweest en inderdaad één van de dingen die ik mis op de D700, wat je door een 100% zoeker ziet, is wat er op je foto komt te staan, en daar kan ik bij de D700 moeilijk aan wennen.
              Geen extra batterij, maar een grotere batterij, met een hoger vermogen en hogere spanning.
              D700 ook, maar niet in zoeker.
              D700 heeft ingebouwde sensorreiniging.
              Blijkbaar wel een gemis op de D3, daar ze er in de D3s ook eentje hebben ingebouwd, hoewel stof bij mijn D3 niet een probleem was.
              D700 heeft onboard flash
              Ten koste van 100% zoekerbeeld, jammer.

Ook het dubbele geheugenkaartslot bij de D3, geen noodzaak, maar mooi meegenomen.
              Ik moet wel bekennen dat ik de indruk heb, dat mijn D700 een betere automatische witballansmeting heeft dan mijn D3.
              De redenen waarom ik er serieus over denk terug voor de D3 te gaan, maar dan wel voor de D3s.
              De kans zit er dus dik in dat ik mijn nieuwe D700 met momenteel nog geen 300 kliks hier de komende weken terug te koop zal stellen, wat mis ik het meest, de 100% zoeker, en AF snelheid, vooral op snel bewegende onderwerpen op korte afstand, waar mijn D700 duidelijk te kort schoot op een onlangs meegemaakte roofvogeldemonstratie, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een noodzaak. Vergelijk het met een Porche tegenover een middenklasse BMW.
              Qua beeldkwalliteit durf ik zelfs te zeggen dat mijn D700 ietsje beter presteerd dan mijn D3, maar ik ben ervan overtuigd dat de D3s hier ook terug ietsje beter zal zijn.
              Of de D3 tegenover de D700 echter de meerprijs waard is, hangt natuurlijk af van je behoeftes en budget dat je wil besteden, ik heb de D3 vervangen door een D700 omwille van het gewicht, maar heb daar nu eerlijk gezegd spijt van, maar het is ook niet de eerste keer dat ik de verkeerde beslissingen heb genomen. , wat natuurlijk niet wegneemt dat de D700 een fantastische camera is en blijft, maar als je steeds een 100% zoeker gewoon bent geweest, weet je pas wat je mist als je het niet meer hebt.
              Last edited by Guest42; 1 november 2009, 08:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Waterpas. D700 ook, maar niet in zoeker.

toch wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  toch wel
                  Inderdaad, kan je toewijzen aan het Fn knopje.

Comment

Inderdaad, kan je toewijzen aan het Fn knopje.
                    Geert,
                    Jij doet de camera's veel te vlug weg.
                    Op die manier weet je ook niet wat die allemaal aan techniek in huis heeft.

Nu ga je naar de D3s en later hebben we samen weer de D800

Ja, die 100% zoeker dat is idd jammer, toch moet ik zeggen dat ik er nu aan gewend ben.
                    Het verschil tussen de D3s en de D700 is voor mij het geld niet waard.
                    Filmen doe ik niet en sport fotograferen doe ik ook niet, dus de D700 zonder grip voldoet perfect.
                    mvg
                    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Geert,
                      Jij doet de camera's veel te vlug weg.
                      Op die manier weet je ook niet wat die allemaal aan techniek in huis heeft.

Nu ga je naar de D3s en later hebben we samen weer de D800

Ja, die 100% zoeker dat is idd jammer, toch moet ik zeggen dat ik er nu aan gewend ben.
                      Het verschil tussen de D3s en de D700 is voor mij het geld niet waard.
                      Filmen doe ik niet en sport fotograferen doe ik ook niet, dus de D700 zonder grip voldoet perfect.
                      mvg
                      Antoine
                      Inderdaad Antoine, een beetje zot zijn doet gelukkig geen pijn.

Ik fotografeer reeds vele jaren met een 100% zoeker, (F3, F4, F5, D2H, D2X, D3) en voor mij een gemis, dat je mischien wel gewoon wordt, maar toch.

En ik fotografeer daarentegen nogal veel sport, motorraces en Offshore op zee, gaat natuurlijk ook met een D700, ik zie wel, eerst eens eentje gaan testen, maar ik denk dat ik aan de verleiding zal bezwijken.

Comment

een slimme Amerikaan (mocht dat al bestaan) zei ooit :

"wie niet weet of hij beter een D700 koopt of een D3 ... die koopt beter een D700 " en ik denk dat ik hem daar alleen maar gelijk in kan geven

just my (and his) 2 cents,
                        TravelToy
                        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Volgens mij zijn er niet veel mensen, behalve journalisten en sportfotografen, die de meerkost van een D3 kunnen "verdedigen", aangezien het enige dat de D3 echt boven de D700 heeft, de 100% zoeker is, de robuustheid die journalisten nodig hebben, en de fps waar sportfotografen niet zonder kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                            Volgens mij zijn er niet veel mensen, behalve journalisten en sportfotografen, die de meerkost van een D3 kunnen "verdedigen", aangezien het enige dat de D3 echt boven de D700 heeft, de 100% zoeker is, de robuustheid die journalisten nodig hebben, en de fps waar sportfotografen niet zonder kunnen.
                            Niet te vergeten, dubbel kaartslot, nog een stuk snellere AF tracking, nog betere watersealing, appart LCD voor Iso instellingen,witballans, klankopname enzo, Kevlar sluiter goed voor 300K sluiterbewegingen, krasvrij lcd scherm, batterij met veel meer vermogen, commentaar inspreekbaarheid per foto, betere zoeker enz.

Kortom, zoals hierboven reeds gezegd, vergelijk het met een Porche tegenover een middenklasse BMW.
                            Last edited by Guest42; 3 november 2009, 18:53.

Comment

...nog een stuk snellere AF tracking...
                              Kan je dit "stuk sneller" nader toelichten? Want hier ben ik namelijk ten zeerste in geïnteresseerd

Comment

Working...
                              X