Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemvereisten DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Systeemvereisten DSLR?

Beste,

Omdat ik door het bos de bomen niet meer zie kom ik ten rade bij de experts .

Ook ik ben van plan een digitale reflex aan te schaffen maar kan tot op heden niet uitmaken aan welke eisen dergelijke camera minimaal moet voldoen. Ik kan me immers voorstellen dat de gouden regel "meer is beter" niet altijd opgaat bij DSLR's .
    Zijn er, naar analogie met de minimale systeemvereisten van computers, richtlijnen wat een camera de dag van vandaag minstens moet hebben qua techniek (bvb formaat beeldsensor moet minimaal 23.6x15.8mm zijn, ...).
    Een deskundig advies en/of verwijzing naar een site en/of artikel zou al heel goed zijn!

Mijn keuze gaat (voorlopig) tussen volgende toestellen:
    - Canon EOS 450 D
    - Nikon D5000
    - SONY Alpha 350
    - Pentax K-X
    - Pentax K20D (zet ik er bij vanwege het tweede scherm bovenaan de camera, is dit echt een meerwaarde???)

Doeleinden: gelegenheidsfotografie (sfeerbeelden vakanties (mensen en natuur), feestjes, activiteiten (forumle 1), ...), 't is me niet de bedoeling van modellen en/of vogels in het bos te gaan fotograferen. Ook hier is enig advies meer dan welkom

Alvast bedankt
    B.
    When you Assume, You make an Ass of U and Me
    Nikon D90 + 18 - 105 mm VR kit

Re: Systeemvereisten DSLR?

Koop toch gewoon een camera die je het beste bevalt, die het best in je hand ligt.
    Maar kijk ook eens naar het assortiment objectieven die ze kunnen aanbieden.
    Tegenwoordig kunt ge geen slechte camera kopen, allen voldoen aan de eisen.
    Alleen moet jij nog kiezen tussen een crop of FF toestel.
    Om mooie foto's te maken zijn nog steeds goede objectieven (het belanrijkst) nodig en daarin kan heel veel geld in kruipen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

OK, ik moet mijn meerdere erkennen...
      Crop of ff toestel, daar heb ik nog niet van gehoord
      When you Assume, You make an Ass of U and Me
      Nikon D90 + 18 - 105 mm VR kit

Comment

Vergeet dat crop en ff-gedoe meteen. Gij hebt daar niets aan ; 't laatste van je gedacht zou nu net dàt moeten zijn.

Veel belangrijker is de vraag : "welk budget heb je te spenderen ?"

En naar de objectieven moet ge evenmin "kijken" : ge stapt een goeie winkel binnen en ge vraagt :
        gewoon dit :

Eén camera : "instapmodel" aub, ééntje
        Eén objectief : de "kitlens" aub, ook ééntje

Mensen toch, waarom het altijd moeilijk maken ???
        Mijn eerste digitale was een Nikon D70 met de 18-70 kitlens en ik was jarenlang de koning te rijk.

En later, véél later, bjornable, ga je - misschien - wat uitbreiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjornable Bekijk bericht

Zijn er, naar analogie met de minimale systeemvereisten van computers, richtlijnen wat een camera de dag van vandaag minstens moet hebben qua techniek
          oh? wat zijn dan de richtlijnen voor die minimale systeemvereisten van computers?

Comment

Systeemvereisten: wat is er nodig om dit programma te draaien op een PC. Zo werkt het dus ook op een DSLR: je stelt je eisen en kijkt welke camera daaraan voldoet. Wil je in het bijna donker fotograferen: D3s, wil je een kiekje maken bij goed licht en geen beweging: alles voldoet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
            X