Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De cijfertjes van dxomark.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De cijfertjes van dxomark.com

Voor diegene met verstand van camera's: Zijn die cijfers enigszins representatief voor de kwaliteit van de sensor van een camera?

Ik schiet nu nog met een 400D(te traag, mindere af), overweeg een 50D, maar als ik naar die site kijk zit er niet zo'n groot kwaliteitsverschil tussen die twee. 5D zou een leuke upgrade zijn, maar ik vind een systeem dat sensor cleaned wel waardevol. En de 5DMII is iets te prijzig.

7D staat er niet tussen, maar heeft een leuke prijs, is snel en heeft een nieuw AF systeem.

Budgettair zou zelf een D90 een major upgrade zijn, maar dan zit ik met Nikkor lenzen waarvan ik de kwaliteit niet ken.

Wat zouden jullie doen? Wetende dat ik oorspronkelijk voor een 50D met een 70-200 F4 IS wilde gaan?
    EDIT: Ik heb de afgelopen dagen nogal wat gelezen, maar mn laatste bottleneck is echt de data van dxomark. Heb zelfs Pentax overwogen, maar het aanbod van lenzen, tja, dat is er bijna niet in vergelijking met Canon/Nikon.
    EDIT2: Inmiddels thuisgekomen met een 7D + 70-200 2.8 IS.
    Last edited by tom008; 31 oktober 2009, 00:53.

Re: De cijfertjes van dxomark.com

Oorspronkelijk geplaatst door tom008 Bekijk bericht
    Ik schiet nu nog met een 400D(te traag, mindere af).
    Je hebt problemen met de af en snelheid, maar niet met het beeld en nu ga je kijken naar een vergelijk op beeld

Oorspronkelijk geplaatst door tom008 Bekijk bericht
    Budgettair zou zelf een D90 een major upgrade zijn, maar dan zit ik met Nikkor lenzen waarvan ik de kwaliteit niet ken.
    Volgens mij zit je dan met Canonlenzen, waar je niks meer aan hebt. Voor de kwaliteit van Nikkors zijn genoeg sites beschikbaar waar goede reviews staan: Photozone, Thom Hogan enz..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

er wordt meer en meer verwezen naar de DXO cijfers, maar zijn volgens mij puur academisch. geven een indicatie maar eigen interpretatie blijft noodzakelijk, het is ook aangeraden hun bijgevoegde nota's goed te lezen.

ook reviews zijn meestal heel sterk gepolariseerd en vragen ook de nodige interpretatie,
      real-live beeldresultaten onthullen dikwijls het meest

wat de 50d betreft, ja, ik zou zeggen als je kunt wachten op de 60d zou ik het doen.
      de 50d is nu eenmaal gene hoogvlieger wat beeld kwaliteit betreft in vergelijking met andere toestellen.
      Hoe dan ook je moet daarbij over goede lenzen beschikken wil je profiteren van de hogere mps. Beeldkwaliteit van de 7d lijkt beter te zijn maar heb je dat nodig?

voorbeeld 7d 200ISO in camera JPEG uitvergroot.
      Last edited by puerte; 30 oktober 2009, 13:35.

Comment

Er is over die dxomark al wat neergeschreven hier.
        Het is een poging om via metingen en getallekes een index aan een sensor te geven. Maar als je de formules dus zou aanpassen dan krijg je een andere rangschikking. Dan is ineens een andere camera de beste.

De discussie gaat over wat je meet. Ze meten bijvoorbeeld de aanwezige ruis in een foto. Maar niet het detail dat je weergeeft. Daarom scoort de D90 hoog in deze mark. Maar als je beelden op hogere ISO vergelijkt dan merk je toch dat deze camera iets te veel detail wegveegt om minder ruis te verkrijgen. Het is soms een persoonlijke zaak.

Maar met je 7D heb je een goede keuze gemaakt denk ik.

Als je bij Canon een snelle AF wilt, kijk dan vooral naar lenzen met USM. Dat is echt een wereld van verschil.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
        X