Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony vs Canon vs Nikon vs IK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    -Lenzen met IS zijn duurder dan lenzen zonder IS (vergelijk zelfde Canon versies met en zonder IS, of nog beter Sigma versies met en zonder IS (OS).
    Is dat zo, het kan mij niet schelen of een Canon lens zonder IS goedkoper is als één met, maar de vergelijking is: in-caamera vs in-lens:

    Canon 70-200 2.8 IS €1479
    Sony 70-200 2.8 €1599
    Nikon 80-400 VR €1199
    Sony 70-400 €1339

    Ik weet wel wat goedkoper is en dat is niet Sony.

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    -IS kan voor vertraging zorgen bij opstarten van uit stand-by mode.
    En de sensor heeft dit probleem niet?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

      Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
      Iedereen heeft natuurlijk een voorkeur voor zijn eigen toestel/merk.

      Er is toch wel een technisch verschil tussen stabilisatie in de body en stabilisatie in het objectief. Het laatste is ietske beter, maar dan ook wel weer duurder. Daarenboven hebben de twee grootste spelers duidelijk voor IS/VR in het objectief gekozen.
      Dat heb je dus duidelijk mis. Canon is begonnen met de ontwikkeling van IS in de jaren 80, en bracht in 1995 de eerste lens met IS uit: de EF 75-300 f:4-5.6 IS USM.
      Dat was nog volop in het analoge tijdperk...

      Nogal wiedes dat men in het filmtijdperk voor lensstabilisatie gekozen heeft. Ik kan me met de beste wil niet indenken hoe men er zou in slagen film, filmspoelen, filmtransportsysteem, filmgeleiders, filmaandrukplaat enz. te stabiliseren.

      De keuze voor lensstabilisatie door Canon is dus niet omdat het beter is, maar omdat het toendertijd de enige mogelijkheid was. Historisch gegroeid dus...

      Welk van de twee systemen het beste is, daar spreek ik me niet over uit, maar voor mij is het prettig meegenomen dat mijn oude lenzen, mijn Tamron 28-75 2.8 en zelfs mijn Bigma (Sigma 50-500) gestabiliseerd zijn.
      Daarbij komt dat in geval van upgrade van de body tevens al mijn lenzen van de nieuwste stabilisatietechnologie gebruik maken. Zo compenseert bvb. het stabilisatiesysteem in de Pentax K7 ook de rotatie van het toestel in de lengteas bij het indrukken van de ontspanknop...
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #18
        Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        En de sensor heeft dit probleem niet?
        Neen.

        En qua prijs geeft een iets uitgebreider sample toch wel een realistischer beeld, en je ziet meteen waarom Sony voor velen interessant is: sommige superlenzen hebben ook nog stabilisatie :

        C 50/1.4: 318 (non-IS)
        N 50/1.4: 278 (non-IS)
        S 50/1.4: 317

        C 85/1.2: 1779 (non-IS)
        N 85/1.4: 964 (non-IS)
        CZ85/1.4: 1086

        C 100 macro: 820
        N 105 macro: 698 (non-IS)
        S 100 macro: 613

        C 16-35: 1229 (non-IS)
        N 17-35: 1425 (non-IS)
        CZ16-35: 1469

        C 24-70: 1089 (non-IS)
        N 24-70: 1465 (non-IS)
        CZ24-70: 1557

        C 70-200: 1488
        N 70-200: 1757
        S 70-200: 1539

        C 100-400: 1349
        N 80-400: 1195
        S 70-400: 1279

        En deze Sony/CZ-lenzen zijn voor het merendeel splinternieuwe ontwerpen die nog jaaaren mee kunnen, ook op FF met massa's mp, mocht men dat willen.
        Tel al deze prijzen per merk maar eens op en kijk eens wat het verschil is voor een gedeeltelijk tov een volledig gestabiliseerd systeem...
        En als je dan FF wil, dan denk ik dat een a850 ook niet van de duurste is.

        Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat een andere keuze dan Sony slecht is. Wel is het zo dat ieder andere prioriteiten heeft, en ook dat het niet opgaat om gauw even twee prijzen van lenzen te vergelijken om daaruit te besluiten dat een merk veel duurder of goedkoper is...
        Last edited by K-2; 29 oktober 2009, 22:43.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

          Ik zei ook duidelijk: voor mij is dit Canon.

          Iedereen moet voorzichzelf uitmaken waar je het meest je ding in kan vinden. Ik had geen lenzen en was/ben een noob, ik kan/kon niet voorspellen waar mijn fotografie-interesse naar zou evolueren. Ik wou dan ook in een lens-aanbod stappen waar (bijna) iedereen zijn ding ik kan vinden. Ook was ik altijd een beetje geboeid door de FullFrame sensor, hoewel ik er nog altijd geen heb.

          Extreme voorbeelden van lenzen
          - Tilt & Shift lenzen
          - Belachelijke lange tele lenzen
          - extreme macro (x5) MPE 65

          Persoonlijk vind ik beeldstabilisatie (op lens of op sensor) niet zo'n must-have functie. Het enige wat ze doen is je eigen beweging tegen gaan... Beetje zoals een touw aan je body binden en op het andere eind gaan staan met je voet.. of een monopod. Ik heb toch liever lichtsterke objectieven.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #20
            Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
            Ik heb toch liever lichtsterke objectieven.
            Ik heb het liefst beide .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

              Veel van die argumenten naar SSS toe zijn drogargumenten de enige die echt overeind blijft is dat het stabilisatie beschikbaar maakt op alle lenzen.

              Het nadeel is dat de zoeker niet gestabiliseerd is en eerlijk gezegd vind ik dat een groot nadeel. Een nadeel dat velen die met SSS werken niet beseffen omdat ze het verschil niet kennen. 2de nadeel is dat hoe meer je stabilisatie nodig hebt hoe minder efficient SSS is. En dat is niet het geval met lensstabilisatie.

              Maar uiteindelijk heeft dat geen belang want dat is allemaal nogal algemeen en dus weinig interessant voor jou. Het enige wat telt is wat wil je vandaag en eventueel morgen kunnen. En dan de vergelijking maken voor jou.

              Als ik kijk naar wat je aangeeft over wat je van Sony zou kopen en de kostprijs daarvan dan lijkt die Sony optie mij nogal duur.

              Voor hetzelfde geld hebje bijv bij Canon een 50D + 18-200 ef-s en een 50 f1.8......... dan denk ik dat je toch een goedkopere winkel moet zoeken voor je Sony spullen!

              Comment


              • #22
                Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                Ik denk inderdaad dat iedereen wel zijn eigen merk zal verdedigen waar hij/zij jaren ervaring mee heeft.

                Maar m.i. bottom line : je hebt nu een sony met 2 kitlenzen.
                als je de A550 koopt ben je 700€ kwijt wat een overschot geeft van 600€ hiermee kan je nog een mooi extra lensje kopen ! lijkt me dus eenvoudig .

                ben trouwens zeer tevreden over de A550 qua prestaties . . .
                groetjes Pascal
                Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                  hoi
                  ik was eens wat aan het lezen
                  ik wil zelf ook een dsrl aan schaffen.
                  ik ben nu in bezit van een sony h50 (compact)
                  ik ben wel tevreden over mogelijkheden van dit toestel.
                  maar ik wou enkele filters aanschaffen (polar, uv,...)
                  maar op mijn h50 passen niet eenders welke filters.
                  nee het moeten er van sony zijn (andere maat).
                  en deze zijn wel dubbel zo duur.
                  idem voor batterij en geheugen kaartjes.
                  dit vind ik wel veel minder.
                  is dit ook zo bij de dsrl 's van sony?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                    maar op mijn h50 passen niet eenders welke filters.
                    nee het moeten er van sony zijn (andere maat).
                    en deze zijn wel dubbel zo duur.
                    idem voor batterij en geheugen kaartjes.
                    dit vind ik wel veel minder.
                    is dit ook zo bij de dsrl 's van sony?
                    Filters en geheugenkaartjes moet je niet van Sony kopen. Batterijen doorgaans wel, al vind je daar ook wel namaak in.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                      hoi
                      ik was eens wat aan het lezen
                      ik wil zelf ook een dsrl aan schaffen.
                      ik ben nu in bezit van een sony h50 (compact)
                      ik ben wel tevreden over mogelijkheden van dit toestel.
                      maar ik wou enkele filters aanschaffen (polar, uv,...)
                      maar op mijn h50 passen niet eenders welke filters.
                      nee het moeten er van sony zijn (andere maat).
                      en deze zijn wel dubbel zo duur.
                      idem voor batterij en geheugen kaartjes.
                      dit vind ik wel veel minder.
                      is dit ook zo bij de dsrl 's van sony?
                      Nee. Bij een DSLR van Sony kun je zowel van Sony lenzen voor kopen als van Tamron en Sigma. Op alle lenzen van Sony, Tamron en Sigma passen filters van allerlei merken zoals B&W, Hoya etc.
                      Geheugenkaartjes is afhankelijk van wat er in de camera past. In de wat oudere modellen passen CF kaartjes, en in de nieuwere volgens mij ook SD.
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                        Na lang rondkijken ben ik tot dit lijstje gekomen:
                        • Sony DSLR-A550 + 18-55mm
                        • Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro Sony/KM
                        • Sony 50mm F1.8
                        • Soligor Tussenringen, Set, voor Sony/KM


                        Ik weet wel dat die solingerringen geen ideale oplossing is maar de prijs is aantrekkelijk en ik wel benieuwd wat ze geven op die Sigma (als dit al gaat).
                        Wat vinden jullie hiervan?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                          Mooi, maar enkel volgende vraag :
                          Zou je een flitser en/of 55-200 telezoom-kitlens erbij in je startpakket niet interessanter vinden dan een set ringen ? Ik persoonlijk wel, maar ieder heeft andere wensen natuurlijk .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                            Flits is momenteel niet mijn ding, ben met andere dingen bezig maar staat wel op mijn verlanglijstje voor volgend jaar samen met de Sony 500mm F 8.0 Reflex of de Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM ...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                              Of, als je toch een degelijke tele wil en meer bereik dan de 300mm, neem de 70-400G SSM. Ik zou misschien ook de 50mm f1.4 overwegen. De nieuwe f1.8 is recenter en maar 175 euro vs 350 à 400 euro, maar ik heb nog geen reviews gelezen erover. Ik zou nog even afwachten wat die 50mm betreft.

                              Maar voor de rest lijkt me dat een uitstekend pakket dat je daar hebt samengesteld.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony vs Canon vs Nikon vs IK

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Of, als je toch een degelijke tele wil en meer bereik dan de 300mm, neem de 70-400G SSM. Ik zou misschien ook de 50mm f1.4 overwegen. De nieuwe f1.8 is recenter en maar 175 euro vs 350 à 400 euro, maar ik heb nog geen reviews gelezen erover. Ik zou nog even afwachten wat die 50mm betreft.

                                Maar voor de rest lijkt me dat een uitstekend pakket dat je daar hebt samengesteld.
                                Voor de prijs van de 70-400 heb je natuurlijk bijna zowel de 70-300G en de 500mm reflex...ik denk dat hij maar een van de 2 wil

                                De 50mm F1.8 kost ongeveer 140 euro tov 300-350 euro voor de F1.4. Er zijn al wel hier en daar wat reviews over de 50mm F1.8 waaronder op lenstip.com
                                Als je niet van plan bent onmiddellijk full frame te gaan, lijkt mij de 50mm f1.8 de "logischere" keuze, kost de helft, je benut het extra oppervlakte in principe toch niet (De 50mm F1.8 is een DT lens, geschikt voor niet-Full frame), de 50mm 1.8 zal maar boven de F2-F2.8 een steeds kleiner verschil geven tov de F1.4, nauwelijks van elkaar te onderscheiden, zeker als je niet gaat pixelpeepen en dan nog naast elkaar houdt Mijn gedacht

                                Comment

                                Working...
                                X