Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D vs. 50D vs. 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D vs. 50D vs. 5D

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    uitresolven: dat de resolutie van de sensor groter is dan die van de lens (of omgekeerd)

die van cameralabs zegt zelf dat de ruisreductie van de 50D hoger is ingesteld dan van de 7D, waardoor hij niet kan vergelijken, nu gij
    Oké, weer iets bijgeleerd.

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
    5d plus 400d kan ook maar dan heb je niks snel voor die enkele sportbeelden.

Natuurlijk kan je dan altijd iemand, die een 50d of beter bezit, vragen om die effe te lenen.

Maar je hebt wel het voordeel van ff en breedhoek, met je 17-40 en langs de andere kant zal een 400d en een 70-200 ook goed presteren.
    Daarin heb je wel gelijk. En ik ken iemand met een 50d, dus in geval van..

De 400d zou dan inderdaad vooral met de 70-200 lens gebruikt worden. Misschien heeft hier iemand meer ervaring mee?

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    18 MP in een dergelijk kleine sensor gaat niet zomaar. Wat de Canon marketing daarover ook zegt. En CA is onaanvaardbaar hoog.

Als ik nu een Canon zou moeten kopen ga ik terug naar de goede oude 5D.
    Zelfs de 5DII heeft nog nadelen tegenover de 5D.
    Ja, zo'n 5d lijkt me inderdaad een ferm toestel. Nu nog eentje vinden.

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
    lol
    tis dat ik hier met een hele collectie zit; ALs je wilt dan maak ik dezelfde foto wel eens met een 5D en een 50D met lens naar keuze.
    40D heeft me idd te weinig mp om veel te kunnen uitsnijden. Met een 350D moet je daar al helemaal niet aan beginnen. Hangt ook wel van het gebruikte objectief af, hou er rekening mee he. Als ik zie wat ik kan uitsnijden als ik een 5D met 24-105 gebruik, das gewoon geweldig. Ik ga niet meer voor minder ! zeker leuk voor huwelijken en als je een tekort aan mm hebt dat je dan nog gewoon 1/10 kan uitsnijden en nog niet veel merkt van kwaliteitsverlies.

Er stond gisteren een 5D te koop hier voor iets meer dan 800 euro , als ik me niet vergis. Ik ga nog effe wachten tot volgende lente voor een 2 de body en dan zijn ze hopelijk nog meer gedaald. Als het me lukt (heb al een post-it met "WACHT TOT VOLGEND JAAR" op mijn scherm gehangen )
    Hierin heb ik ook interesse.

Comment

18 MP in een dergelijk kleine sensor gaat niet zomaar. Wat de Canon marketing daarover ook zegt. En CA is onaanvaardbaar hoog.

Als ik nu een Canon zou moeten kopen ga ik terug naar de goede oude 5D.
      Zelfs de 5DII heeft nog nadelen tegenover de 5D.
      Die CA is onaanvaarbaar hoog. Heb ik iets gemist ? Waar haal je deze info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        Die CA is onaanvaarbaar hoog. Heb ik iets gemist ? Waar haal je deze info.
        Ik heb even de raw fotos met de EF-S 18-135 lens en Canon DPP 3.7.2.0 geconverteerd. Eerst zonder CA correctie. Daarna met CA correctie.
        Als voor u het verschil tussen beide aanvaardbaar is, dan is er geen enkel probleem.

Comment

Ik heb even de raw fotos met de EF-S 18-135 lens en Canon DPP 3.7.2.0 geconverteerd. Eerst zonder CA correctie. Daarna met CA correctie.
          Als voor u het verschil tussen beide aanvaardbaar is, dan is er geen enkel probleem.
          Ik heb geen 18-135. Probleem ligt bij de lens, niet bij de camera.

Een ander aspect zou zijn ghostbeelden op de 7D. zoek met google op "ghost images eos 7D".

Nu heb ik net een test gedaan. En ik heb daar geen last van.
          Raar is dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            Ik heb geen 18-135. Probleem ligt bij de lens, niet bij de camera.
            Probleem is inderdaad de lens.
            Maar de 7D sensor is een groot deel van het probleem omdat elke lens fout extra uitvergroot wordt.
            En inderdaad is het probleem zo goed als volledig op te lossen in Canon DPP. Het eind resultaat is heel goed voor CA.

Maar onderliggend zijn er twee totaal andere problemen:
            - CA wordt niet verwijderd voor jpg. Er is geen technische oorzaak waarom dit niet zou kunnen (ref ander merk)
            - CA wordt niet automatisch verwijderd door Canon DPP. En dat is een software probleem bij Canon DPP.

Comment

Niet echt on topic maar toch ook vs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Wat bedoel je juist met 1/10 uitsnijden ?
                euh..ik bedoel daarmee een stuk uitsnijden dat kleiner is dan 1/5e in elk geval. Hoevéél procent precies weet ik niet. Sorry
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

ik heb me effe beziggehouden met een paar vergelijkingsfoto's tussen mijn 5D Mk1 en mijn 50D. Gebruikte objectieven waren 135mm f2.0 op de 5D en 70-200mm f2.8 op de 50D.
                  Heb foto's gemaakt op 1600 en op 200 ISO. Met 50D ook een voorbeeldfoto op 3200 ISO erbij gezet. Je kan op de 50D ook foto's maken op HI en HI2 (=12600 ISO) maar dat was iets te korrelig om nog goed te zijn.
                  Heb de ruisreductie op hoge ISO uitgeschakeld voor de foto's.
                  Voor de V-For-Vendetta foto heb ik in ACR de ruis eerst op 0 gezet en daarna op 12 (zowel voor de kleur-ruis als de euh..grijze ruis).

Ik weet niet precies waar het verschil in contrast vandaan komt, maar op de Vendetta-foto vind ik persoonlijk de 5D-foto toch iets eleganter uitkomen in zijn geheel. Aangezien ik er verder de ballen van weet (ik twijfel al aan wat ik hier heb neergepend).. tot zover mijn review.

V-for-Vendetta foto's: 100% crop van 5D / 50D MET en ZONDER ruisreductie in ACR.

5D/50D foto op 1600 ISO (origineel formaat)

5D/50D fotos op 200 ISO (origineel formaat (8mb))
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik weet niet precies waar het verschil in contrast vandaan komt, maar op de Vendetta-foto vind ik persoonlijk de 5D-foto toch iets eleganter uitkomen in zijn geheel. Aangezien ik er verder de ballen van weet (ik twijfel al aan wat ik hier heb neergepend).. tot zover mijn review.
                    Sluitertijd is iets hoger bij de 5D.
                    Verder een vrij goed resultaat van de 50D, terwijl op ISO 1600 de 135 mm toch minder ruis geeft dan de 70-200.

Comment

Dat is nu eens eerlijke informatie, bedankt

Voortgaande op je keukenfotos (goed belicht onderwerp) ben ik erg gerust in m'n 50D, op ISO 200 is het resultaat hetzelfde en op 1600 zijn de details nog even leesbaar, enkel wat meer ruis

Je vendetta fotos zijn echt de donkere situaties waar hij het niet haalt

Er is ook nooit nergens beweerd dat een 50D ruisvrij is op ISO 1600

Comment

euh..ik bedoel daarmee een stuk uitsnijden dat kleiner is dan 1/5e in elk geval. Hoevéél procent precies weet ik niet. Sorry
                        Er worden m.i. hierover nogal wat verschillende maatstaven gehanteerd wat het vergelijken moeilijk maakt

bv een 100 % crop zal een uitsnede van een aantal pixels maken zonder resizing, zodat bij sensors met meer pixels een kleiner deel van het beeld wordt vergeleken (en dan maar janken dat de ruis niet verbeterd is )

De enige eerlijke methode is het vergelijken van dezelfde beelduitsnede, of het volledige beeld zoals in de vergelijkingen die je daarnet gepost hebt

Als ik zeg 1/3 uitsnede uit de 50D (3168x4752) is dat 1056x1584 en eerlijk gezegd reken ik niet op meer (alhoewel om hier te tonen er nog moet geresized worden naar 600 op 900)
                        Als jij zegt 1/10 van een 5D (2912x4368) dan denk ik 291x436 en daar kan je zelf voor het web geen deftige foto van maken

Comment

tja sorry, ik ben ook maar een huis-, tuin- en keukenfotograaf.
                          De uitsnede heb ik hetzelfde gemaakt omdat ik dat in de realiteit waarschijnlijk ook zo zou doen moest het om een echte foto draaien.

Comment

tja sorry, ik ben ook maar een huis-, tuin- en keukenfotograaf.
                            De uitsnede heb ik hetzelfde gemaakt omdat ik dat in de realiteit waarschijnlijk ook zo zou doen moest het om een echte foto draaien.
                            ik ook hoor
                            daarom wil ik voor me ik me weer geld uit de zakken laat kloppen een beetje weten of ik er wel betere fotos ga mee maken
                            mijn kritiek was niet op jou maar op de verwarrende informatie in allerlei "testen"

bedankt voor je vergelijkende fotos 5D-50D, dit is gewoon rechtuit
                            ik denk dat gebruikers van beide toestellen hiermee vrede kunnen nemen

nu nog hetzelfde 50D-7D

Comment

Vergeleken met 50D/5D/1DMIII

Comment

Toffe link spijtig dat het om een 5d mark ii gaat.

En voor zij die geen duits kunnen
                                ::: Flickr :::

Comment

Working...
                                X