Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D of Nikon D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 7D of Nikon D700

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Net zoals die zogezegde minderwaardige AF. Ik heb nooit last gehad van een AF probleem met mijn 20D en die van de 5D II is beter..... Waar is dat probleem dan eigenlijk?
    Voilà ! Dat is ook mijn ervaring ...
    Ik denk dat die zogenaamde 'minderwaardige AF' ferm overdreven wordt door een aantal mensen ...

Comment

Mijn oude Nikon uitrusting heb ik indertijd in één keer verkocht dus ik ben niet lensafhankelijk.
      Wat betreft de autofocus van de 5D. Het is natuurlijk allemaal relatief. Die Canon is waasrchijnlijk veel beter als de oude Nikon die ik ooit heb gehad en er is kans dat ik het niet eens ga merken. Die autofocus is dan minder als een D700, maar die heb ik nog niet in mijn handen gehad. Dus valt er voor mij weinig te vergelijken. Ik ga nu op tests af en oordelen van ervaringsdeskundigen.

Het feit dat is de 7D meeneem in mijn vergelijking komt doordat het voor relatief weinig geld toch goede prestaties zou leveren. Er zijn genoeg pixels voor vergrotingen. Maar doordat die pixeltjes op een kleinere sensor gepropt zitten zou een 5D misschien een wat betere optie zijn. De sportfotografie maakt namelijk het kleinste aandeel uit bij mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

Net zoals die zogezegde minderwaardige AF. Ik heb nooit last gehad van een AF probleem met mijn 20D en die van de 5D II is beter..... Waar is dat probleem dan eigenlijk?
        Juist!
        Omdat de AF van een D700 sneller is wil dat nog niet zeggen dat een 5DII te traag is.
        En dit is gelijk de grootste denkfout die er wordt gemaakt bij het vergelijken van camera's.

De discussies rond het fenomeen AF snelheid zijn ridicuul, het is alsof iedereen weet wat de werkelijke snelheid is bij elk verlichtingsniveau.
        Ook lijkt het wel alsof men exact op de hoogte is van het aantal milliseconden die het duurt om scherp te stellen.
        Er worden niet appels met peren vergeleken, maar het gevoel voor snelheid van de ene mens met het gevoel voor snelheid van de andere mens.
        En dat vind ik erg vaag.

Comment

Had het met de AF over AF tracking en accuraatheid enz, daar zit degelijk een groot verschil met de 5d hoor
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
            Wat betreft de autofocus van de 5D. Het is natuurlijk allemaal relatief. Die Canon is waasrchijnlijk veel beter als de oude Nikon die ik ooit heb gehad en er is kans dat ik het niet eens ga merken. Die autofocus is dan minder als een D700, maar die heb ik nog niet in mijn handen gehad.
            als reaktie op de DxO mark van de D700 en 5DII schrijf he dit:

Ik heb ze beide een hele poos gebruikt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              als reaktie op de DxO mark van de D700 en 5DII schrijf he dit:

Beter lezen en juist quoten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Had het met de AF over AF tracking en accuraatheid enz, daar zit degelijk een groot verschil met de 5d hoor
                Hoe groot?
                En wat betekent dat zuiver 'praktisch' bij welke snelle sport, op welke afstand en bij welke verlichtingssterkte?

Comment

Laten we in het achterhoofd houden dat ik géén pro ben.
                  Zal ik daardoor sommige zaken als iets minder autofocussnelheid dan wel opmerken?
                  Waar ik vooral mee zit welk toestel de beste beeldkwaliteit op gaat leveren bij grote vergrotingen. Tuurlijk klinken die vele magapixels bij de Canon erg indrukwekkend. Maar ik heb met een 5 Mp Olympus C5050 compactcamera vele betere foto's geschoten als een kennisje van mij met 12Mp.
                  Dus als de 12 Mp van Nikon genoeg is zal het mij om het even wezen.
                  Maar de pro's in de studio's hebben toch niet voor niets vele megapixels. Voor een printje op A4 zal het niets uitmaken, maar bij 80x80 lijkt het me wel.
                  De ff camera's bekijk ik eigenlijk alleen maar uit het oogpunt van hele grote vergrotingen. En ik heb het gevoel dat ze voor studiowerk wat beter zijn.
                  Maar het lijkt me dat de 7D een topcamera moet zijn die allround gebruikt kan worden.
                  Als ik dan glaswerk neem die ook op een ff past kan ik daar lang mee vooruit.

Comment

Laten we in het achterhoofd houden dat ik géén pro ben.

Maar ik heb met een 5 Mp Olympus C5050 compactcamera vele betere foto's geschoten als een kennisje van mij met 12Mp.

Maar de pro's in de studio's hebben toch niet voor niets vele megapixels. Voor een printje op A4 zal het niets uitmaken, maar bij 80x80 lijkt het me wel.
                    De ff camera's bekijk ik eigenlijk alleen maar uit het oogpunt van hele grote vergrotingen. En ik heb het gevoel dat ze voor studiowerk wat beter zijn.

Maar het lijkt me dat de 7D een topcamera moet zijn die allround gebruikt kan worden.
                    Als ik dan glaswerk neem die ook op een ff past kan ik daar lang mee vooruit.
                    Vermits je geen PRO bent, heb je geen behoeften van een PRO (of zie ik dat verkeerd?)
                    Misschien eens een PRO aan't woord laten om uit te leggen waar hij/zij die pixels voor nodig heeft?
                    ik denk dat niemand hier op dit forum met zijn camera in de verlegenheid komt om z'n foto's uit te vergroten (geprint!!) op 80X80, met andere woorden je zal het verschil niet zien tussen een 12Mb en 24Mb en 48Mb op 80X80... vermoedelijk zelfs niet van een 6Mb...

Als je een crop camera kiest dan koop je best de optimale lensen voor een crop camera, anders ga je jezelf "handicappen", op het moment dat je later eventueel op FF overstapt, verkoop je je toestel met lenzen, en vermoedelijk zijn er dan intussen ook nieuwe lenzen uit voor de FF die je anders vroege niet gehad had...
                    Kijk maar eens in het nikon kamp... de 28-70mm werd opgevolgd door een 24-70mm met nanocoating... en intussen is de 70-200mm ook aan een nieuwe release toe...

als je toch zo graag FF wilt gaan, ga dan direct voor FF
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hallo,

Ik ben hier nieuw en zit met een vraag. In het analoge tijdperk fotografeerde ik veel met mijn toenmalige Nikon F90. Toen het digitale tijdperk aanbrak heb ik de apparatuur verkocht en een compactcamera Olympus C5050 gekocht. Een leuke camera waar ik veel plezier aan heb gehad. Net als de Canon G serie kon je alles handmatig instellen. Deze camera heb ik echter laten vallen en is kapot.
                      Na mijn besluit om een nieuwe camera te kopen kwam ik er toch weer achter dat het begon te kriebelen en in plaats van een Canon G11 te gaan kopen heb ik besloten om weer een spiegelreflex te nemen.

Ik keek naar Canon EOS 7D, de 5D markII en de Nikon D700.
                      Ik wil me met het toestel bezighouden met portret en glamourfotografie maar ook natuur en sportfotografie. Ik zoek een behoorlijk allround toestel.
                      Ik hou van flinke uitvergrotingen waarbij mijn favoriete formaat 80 x 80cm is.
                      Je zou dan denken aan middenformaat maar dat wordt echt te prijzig.
                      Het wordt dus deeluitsnedes maken van foto's die ik maak.

De bovengenoemde toestellen zijn allemaal toptoestellen. Vanwege het feit dat ik vroeger met Nikon fotografeerde heb ik een kleine hang naar Nikon maar ik vraag me af of de 12mp gecombineerd met het feit dat ik deeluitsnedes maak die ik dan ook nog vergroot naar 80x80 welvoldoende zal zijn.
                      Tuurlijk, als je het op 3 meter afstand bekijkt vast wel. Maar ik heb het liever wat scherper.
                      De 5D markII is als ik het mag geloven een goed toestel, maar slechter dan de Nikon D700.
                      De Canon EOS 7D heeft de laatste techniek in huis,is een stuk goedkoper (DX) is ook nog lekker snel en heeft voldoende pixels om uitsnedes te maken.

Maar wat is nou het beste toestel. (Ik wiler toch wel 5 jaar mee doen.)
                      Ik gebruik de D700 en volgens mij heeft het toestel geen zwakheden: resolutie, hoge ISO ruis, AF, BPS en flitstechnologie zijn allen van de bovenste plank Waar zou je overigens meer dan 12MP voor nodig hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Waar zou je overigens meer dan 12MP voor nodig hebben
                        Voor een zeer grote afdruk die je van dichtbij bekijkt misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          Voor een zeer grote afdruk die je van dichtbij bekijkt misschien?
                          Ik heb hier een 6MP D70 foto van een ooievaar aan de muur hangen aan 50x75cm die ik 4 jaar geleden heb laten afdrukken, en als je er met je neus gaat tegenhangen zie je dat het iets scherper kan en dat er wat CA rond de ogen zit. Met betere nabewerking (selectieve aanscherping + USM in verschillende stappen, CA verwijdering, nog een grotere kleurgetrouwheid) zou ik nog meer uit de foto kunnen halen. Vanaf 1 meter zie je helemaal niks meer van de bovenvermelde "kwaaltjes".

We zijn gewoon met z'n allen slachtoffer van de markting van nummerkes, en de producenten spelen hier maar al te gretig op in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Ik heb hier een 6MP D70 foto van een ooievaar aan de muur hangen aan 50x75cm die ik 4 jaar geleden heb laten afdrukken, en als je er met je neus gaat tegenhangen zie je dat het iets scherper kan en dat er wat CA rond de ogen zit. Met betere nabewerking (selectieve aanscherping + USM in verschillende stappen, CA verwijdering, nog een grotere kleurgetrouwheid) zou ik nog meer uit de foto kunnen halen. Vanaf 1 meter zie je helemaal niks meer van de bovenvermelde "kwaaltjes".

We zijn gewoon met z'n allen slachtoffer van de markting van nummerkes, en de producenten spelen hier maar al te gretig op in
                            volledig mee akkoord
                            ik heb juist een afdruk laten maken van 90x130cm (met een 10megapix camera gemaakt)
                            je ziet daar enkel als je met uwe neus ophangt wat ca en onscherpte
                            maar wanneer ga je zo'n foto' met uwe neus erop bekijken?
                            die fouten zal je ook bij een 15megapix en meer zien als je met je neus erop hangt
                            voor zover ik weet kan je zelfs met een 6megapix serieus mooie vergrotingen laten maken (zoals in frank207be zijn geval dus)

Comment

Lees nou nog eens wat ik heb geschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                                Lees nou nog eens wat ik heb geschreven.
                                En

Ik weet ondertussen dat jij al langer tegen het 100% pixelpeepen bent, dus mijn antwoord lag ongeveer in die lijn.

Comment

Working...
                                X