Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 300 - knoppen probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alpha 300 - knoppen probleem

Hoi allemaal,

Ben sinds ongeveer een maand de trotse eigenaar van m'n eerste dslr, nl. de Sony Alpha 300. Tot voor kort verliep het hanteren van dit toestel relatief vlot. Enkele dagen geleden, na het fotograferen van enkele mooie vakantielandschappen wou ik m'n resultaten even snel bekijken op terrasje door op de weergave knop te duwen: geen reaktie. Ook de menu-knop en de display-knop vertonen geen reactie meer.
    Heb deze functies in alle standen van de functiekeuzeknop getest, de lens eens verwijderd en teruggeplaatst, batterij eruit gehaald enz... Tot op heden geen reactie meer van deze knoppen.
    Wanneer ik een foto neem previewt hij deze nog wel en als ik dan snel verder scroll door de getrokken fotos lukt dit wel.

Heeft er iemand van jullie hier enig idee wat er in godsnaam is foutgelopen?

Alvast bedankt

Re: Sony Alpha 300 - knoppen probleem

Snel mee terug naar de winkel, zou ik zeggen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

idd, even mee terug naar de winkel, want dit is niet normaal..

Comment

als je de handleiding er bij neemt, of als je gewoon door de menu's scrolt ga je waarschijnlijk een optie vinden om het toestel terug op fabrieksinstellingen te zetten. Als je dit uitvoert en het lukt nog steeds niet dan zou ik het toestel binnen doen.

Comment

Heb hem eind vorige week binnengebracht bij Sony. In principe is hij binnen een 3 tal weken klaar. Fingers crossed.
          Bedankt allemaal voor jullie reply btw...

Comment

had je die factory reset al geprobeerd ??
            Mijn lens begon onlangs te piepen, ik dacht dat mijn lens naar de haaien was (na amper 4 maand, de toch niet zo goedkope SAL 18-250 dus ik was niet zo blij). Sony chat support zei toen ook eerst die reset te proberen (alternatief was ook bijna een maand weg naar de hersteldienst) en dat bleek raar maar waar toch te helpen. Veel is software en software raakt al eens in de war he - zie maar dat ze je geen dure herstelling aan je been lappen waar ze misschien zelf maar even op die reset hebben gedrukt ;-)
            u blogt toch ook ? grow for it - Sony α300 - SAL 18-250, Minolta 50 f1.7, Minolta 35-70 f4 macro, Sigma 105 f2.8 macro

Comment

Toch nog even replyen ook al is de herstelling ondertussen gebeurt en geslaagd.
              Wat het juiste probleem was zal ik nooit achterhalen maar ben blij dat Sony mij een kostenloze en snelle herstelling (2weken) heeft bezorgd.
              Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reply's.

FM

Comment

Working...
              X