Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D of Nikon D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 7D of Nikon D700

Ik bedoelde eigenlijk dat we kennelijk van mening verschillen over wat een grote afdruk en dichtbij is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viewfinder Bekijk bericht
      ik bedoelde eigenlijk dat we kennelijk van mening verschillen over wat een grote afdruk en dichtbij is
      eh YMMV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
        ...Waar ik vooral mee zit welk toestel de beste beeldkwaliteit op gaat leveren bij grote vergrotingen.
        ter informatie: http://www.bythom.com/printsizes.htm

80 x 80 cm komt zowat overeen met 24" x 36" (dat is zowat 60 x 90 cm) in thom's tabel, dus volgens thom's tabel kan je dit in kleinbeeld (35mm) gewoon niet halen en moet je naar middenformaat.
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht

80 x 80 cm komt zowat overeen met 24" x 36" (dat is zowat 60 x 90 cm) in thom's tabel, dus volgens thom's tabel kan je dit in kleinbeeld (35mm) gewoon niet halen en moet je naar middenformaat.
          mmm... ja laten we de 7D, 5D, en D700 opzijschuiven en kijken welke midden formaat camera's hier voor in aanmerking komen, zodat we de TS goed kunnen helpen
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Er bestaan prima programma's om digitaal te vergroten ! (tot 700 procent !) Dus 80 X 80 is geen enkel probleem !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht

Tabel is van voor de D3X.

Ik weet zeker dat na de D3X ´poor´ onmiddelijk wordt omgezet in ´excellent´.

En zodra er een D700x is wordt 12 MP alleen nog goed genoeg voor beginners.

24x36 is 60x90 cm.

150 dpi is inderdaad relatief te weinig maar voor een aantal onderwerpen toch geen probleem.

Comment

Dat megapixelverhaal hé....Als de pixels evengoed zijn, is meer beter. ls je high iso achteruit gaat, is het een persoonlijke keuze wat je prefereert.
                Ik heb sinds een poosje + 20 mpixels, en ik was ook altijd van oordeel dan 13 of zo genoeg was. Wel, ik wil niet meer terug. Het is niet voor iedere opname noodzakelijk natuurlijk, maar volgens mij wel voor macro (meer detail) , landschap (meer detail) en telewerk (weer detail maar vooral meer cropmogelijkheden, ik bezie het als een converter op mijn 400 die geen licht en focus verlies geeft).
                En geloof me, binnen enkele jaren hebben we toch allemaal meer mpixels dan vandaag. Of dacht je dat de fabrikanten zomaar wat voor de fun beter glas aan het uitbrengen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

150 dpi is inderdaad relatief te weinig maar voor een aantal onderwerpen toch geen probleem.
                  Bestaan er nog printers die met 150 DPI printen?

Comment

Working...
                  X