Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke geheugenkaart voor 1D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke geheugenkaart voor 1D mark III

    Mijn vraag is simpel...

    Welke geheugenkaart is het meest geschikt voor de Canon 1D mark III
    SD of Compact flash?
    Welke snelheid moet de kaart hebben?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

    ik werk met mijn 1D2 liefst met CF-kaarten omdat ze steviger aanvoelen en meer dan snel genoeg zijn.

    Ik "zweer" bij Sandisk kaarten en gebruik momenteel 2 Sandisk Extreme III 4gb kaarten...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

      och ja, dat is compleet afhankelijk van het soort foto's dat je wil maken

      ik gebruik in mijn 1DmkIII zowel SD als compact flash kaarten. Deze gaan van extreeeeem traag tot vrij snel.
      Ze werken er allemaal in, dat is zeker. Maar als ik bijvoorbeeld erop uit trek en ik weet dat ik veel bursts van 5-8 foto's ofzo ga maken, dan zorg ik toch dat ik een kaartje met minstens de snelheid van een Sandisk extreme III of zelfs IV bij heb.

      maar ja, een burst van 15 foto's op mijn SD kaartje (class 2= misschien 2-3MB/s) dan duurt het wel een paar minuten eer mijn buffer leeg is, wat niet altijd even handig is maarr je kan de reeks wel trekken

      met mn extreme III kaartje gaat dit op een zestal seconden (ruw geteld)
      Last edited by Matthias; 13 oktober 2009, 17:00.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

        Ik gebruik een Sandisk CF Extreme III van 8GB in de 1D MKIII, en ik heb nog nooit een sneller kaartje nodig gehad.
        Dat zal dus wel snel genoeg zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

          Hier vindt u het antwoord. Kijk ook eens naar de prestatie van de 1DsIII vermits deze duidelijk beter presteert en dit ook wel zo zal zijn voor toekomstige toestellen.
          http://www.robgalbraith.com/bins/cam...?cid=6007-9038

          In de 1D kan je ook beiden naast elkaar gebruiken, bvb op 1 JPG en op de andere Raw.
          Ik heb bvb een SD erbij gekocht welke er in zit voor het geval de CF vol is. Hoef ik niet te wisselen.

          CF is wel heel erg degelijk en laat ook snellere transfer naar de PC toe wanneer de lezen UDMA ondersteund. De transfersnelheid naar de PC is mogelijks een belangrijkere overweging dan de werking van de 1D wat met een goede kaart nooit problemen zal geven.
          Kingston, Sandisk, Lexar....
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
            Mijn vraag is simpel...

            Welke geheugenkaart is het meest geschikt voor de Canon 1D mark III
            SD of Compact flash?
            Welke snelheid moet de kaart hebben?

            Peter.
            Vanuit een practisch oogpunt zou ik zowel een SD als een CF kaart in de camera steken. Kan je altijd je platen schieten, ook als een je een keer een kaartje thuis in de kaartlezer hebt laten zitten Wat het type betreft: ik gebruik de Extreme III die me goed bevalt. Het prijsverschil met de IV is me toch te groot om de overstap te maken (zuinige Hollander ....)

            Comment


            • #7
              Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

              Sandisk Extreme III 30MB/s kan je op Ebay in Duitsland aan goeie prijzen krijgen
              rond 28€ all-in (4GB)
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Welke geheugenkaart voor 1D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                Mijn vraag is simpel...

                Welke geheugenkaart is het meest geschikt voor de Canon 1D mark III
                SD of Compact flash?
                Welke snelheid moet de kaart hebben?

                Peter.
                Waarom zou je niet gewoon 2 kaarten inpluggen?
                Dan heb je het voordeel als kaart 1 vol is, kan je op de 2de overschakelen. Memory kost tegenwoordig niks meer, dus ik zou daar niet op besparen. Ik heb zelf een aantal snelle kaarten (Sandisk CF extreme IV) en een aantal zo goedkoop mogelijke SD kaartjes die ik als 2de kaart gebruik als de eerste vol is.
                Dan val je nooit zonder space... op cruciale momenten :-)

                Van de snelheid van de kaart zou ik niet te veel wakker liggen... hangt er vanaf, als je all the time in full burst wil fotograferen kan het misschien handig zijn in extreme IV te investeren, maar wellicht is extreme III ook al voldoende. Wat maakt een kaartje van vb 50 a 100 € uit als je zo'n toestel hebt? ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment

                Working...
                X