Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk type kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk type kopen

    Beste,
    Moet me een nieuw digitaal fototoestel aan schaffen omdat mijn huidig (Canon Powershot A80) defect is.
    Twijfel nu tussen een compact toestel type Panasonic T7 of een hybride toestel type Canon SX20is.
    Mijn vereisten zijn: meer optische zoom dan huidige 3x, toestel moet geschikt zijn voor sportopnamen (vnl karting) - dus snel weer klaar voor de volgende foto, verder moet het een goed all round toestel zijn met in zijn klasse optimale beeldkwaliteit. Welk toestel van deze 2 raden julie mij aan.
    Bijkomend, is een Panasonic met Leica lens inderdaad superieur aan een Canon lens ?
    Groeten, Marc
    Last edited by Marc DR; 12 oktober 2009, 20:17.

  • #2
    Re: Welk type kopen

    Oorspronkelijk geplaatst door Marc DR Bekijk bericht
    Bijkomend, is een Leica lens inderdaad superieur aan een Canon lens ?
    Los van de lenzen zijn Leica camera's meestal meetzoekers, toch iets helemaal anders dan een spiegelreflexcamera van Canon. Zie photozone.

    De Leica-lenzen op compactcamera's zijn eerder een marketingtrukje denk ik, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten (zoals die GSM's met Carl Zeiss lenzen).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Welk type kopen

      Bedankt,
      Verder nog wijze raad ?
      MVG

      Comment


      • #4
        Re: Welk type kopen

        Ik heb geen ervaring met deze toestellen, maar de TZ7 krijgt toch veel goede commentaar. Of hij snel genoeg is voor karten e.d. zal dus iemand anders moeten beoordelen .
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Welk type kopen

          Als je hybride wil blijven kan je ook een fuiji S100FS overwegen, die is wel minder compact. Ik dacht trouwens dat de opvolger S200FS al uit was?
          Ik geloof dat hier foto's uit dit toestel geplaatst werden van een rijdende bromfiets die echt wel goed waren (gebruik anders eens de zoekfunctie).
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #6
            Re: Welk type kopen

            De Leica-lenzen op compactcamera's zijn eerder een marketingtrukje denk ik, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten (zoals die GSM's met Carl Zeiss lenzen).
            Met zulke uitspraken zou je beter opletten of dacht je nu echt dat deze merken hun naam zullen lenen aan minderwaardig glas?

            On topic: de Panasonic Lumix DMC-FZ Serie scoort heel hoog in dit forum.


            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

            Comment

            Working...
            X