Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compactcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke compactcamera?

Hallo allemaal,

Ik ben mijn Canon EOS1000D op dit moment aan het verkopen op marktplaats.

De meeste bieders zijn nog nigeriaanse oplichters dus daar schiet ik niet zo veel mee op,maar ik heb een vraag over compact camera's.

Ik ben namelijk opzoek naar een compactcamera die rond de 300 euro kost.
    Ik wil er graag een die HD kan filmen en goed in het donker werkt.

Deze heb ik nu op het oog: http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=29630

Heeft iemand ervaring met deze camera en/of aanbevelingen voor een andere?

Bedankt,
    Thomas

Re: Welke compactcamera?

Kijk eens naar mijn nieuwe camera, welke voorlopig heel goed bevalt:

Groeten, Robert
    Olympus SP-590UZ en Olympus C-220 zoom (http://www.bortan.punt.nl)

Comment

Bedankt, maar ik ben meer opzoek naar een camera van wat kleiner formaat.

Comment

of een Lumix TZ7... rond de 300 euro.
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

Je hebt blijkbaar je huiswerk al gedaan, want die sony is het toestelletje dat ik dezer dagen aanraad aan vrienden en kennissen.
          Die exmor-r sensor in de sony is wel een pareltje. Beter kan je op dit moment niet krijgen in een compactje. Dit in combinatie met de snelle, optisch gestabiliseerde lens zal je wel wat mooie plaatjes geven bij weinig licht.
          Mijn insziens is het enige nadeel het ontbreken van een manuele modus. Als je hier zonder kan leven, zou ik voor deze gaan!
          Flickr

Comment

ik bezit momenteel een samsung nv24 hd ik weet niet of je deze nog in de winkel kunt vinden maar ligt normaal ruim onder je budget.

ik stond versteld van de filmkwaliteit hij filmt beter dan mijn oude camcorder..

daarnaast kun je hem ook nog gebruiken voor point en shoot en heeft hij ook nog eens manuele bediening ( iets wat nie zo vaak is op compact cameras )

Comment

Bedankt allemaal,

Manuele modus is voor mij niet nodig op de camera.
              De Lumix TZ7 ziet er ook wel mooi uit, alleen lees ik wel negatieve reacties over de batterijen van deze camera, ze zouden snel leeg zijn?

Weet iemand hoe het zit met de batterijen van de Sony DSC-WX1?
              Hoe lang gaan die mee met normaal foto's maken, en hoe lang met filmen in HD?

En als ik dan zou moeten kiezen tussen de Lumix en de Sony, welke wordt mij dan aangeraden?

Het fotograferen in het donker en filmen in het donker is wel een belangrijk punt, aangezien ik binnenkort van plan ben om naar New York te gaan en daar toch wel het een en ander vast te leggen ( ook in het donker bijv. op Times Square).

Alvast bedankt,

Comment

Ik kan je helaas geen antwoord geven maar die Sony interesseert mij ook.
                Ik heb ook een vraagje i.v.m. die Sony: kan je tijdens het bekijken van de foto´s door gewoon op de ontspanner te drukken terug naar opname switchen (zoals bij mijn huidige fuji)?
                Bij panasonic moet je steeds een schuifschakelaar verplaatsen en dit vind ik heel onpraktisch
                BD0723BE

Comment

Ik heb van iemand begrepen dat de batterijen zo'n 40 tot 45 minuten meegaan in HD film mode.
                  Op de vraag van Geert B zou ik ook wel graag antwoord willen...
                  Graag zou ik ook willen weten of dit echt de kwaliteit foto's zijn die je eruit krijgt; http://www.photographyblog.com/artic...ot_wx1_photos/ , want ze zien er nog al blurry uit...
                  Last edited by SAMOHT; 6 oktober 2009, 20:01.

Comment

Ik heb hem gisteren gehaald en ik vind de foto's er redelijk scherp uitzien.
                    De filmqualiteit in donkere omstandigheden is ook erg goed.
                    Een voorbeeld shotje;

[Mod]Gelieve rekening te houden met de BD-afmetingen: 900px langste zijde en max. 400KB. Zolang gaat je foto achter een linkje.[/Mod]
                    Last edited by LesC; 11 oktober 2009, 14:37. Reden: Foto achter linkje geplaatst

Comment

Working...
                    X