Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nu bij elk nieuw model zitten 'kinderziektes', zowel bij camera's als bij andere elektronica of auto's.
Ze kunnen testen zoveel ze willen, sommige fouten komen enkel bij bepaalde situaties voor.
En zolang het met een firmware upgrade kan aangepast worden is het niet zo erg..
Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden om vrijdag mijn 7D te gaan halen!
greetz manuel
Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.
Mij zal het in ieder geval niet tegenhouden om vrijdag mijn 7D te gaan halen!
greetz manuel
Dit is nu al de zoveelste keer dat ik lees dat iemand zijn nieuwe 7D gaat halen. Waar hebben jullie deze dan besteld? Want die is toch gewoon beschikbaar in de winkel?
"traces of a preceding frame may be visible in images captured in continuous shooting mode. The company says it will release a firmware update to resolve the problem.", oftewel: Het fotogeheugen/de cache bij continuous shooting wordt niet gewist, maar gewoon overschreven, en daar gaat wat bij fout.
Gewoon eerst wissen dus, en dan met de nieuwe foto "beplakken". De continuous shoot zal dan wel langzamer worden, maar is een simpele firmware aanpassing lijkt me.
Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.
Ja naar de compos moet je niet zo letten, kheb er van alles tussen gesmeten van wat ik beetje had, gewoon maar om te tonen omdat er werd achter gevraagd
Ja naar de compos moet je niet zo letten, kheb er van alles tussen gesmeten van wat ik beetje had, gewoon maar om te tonen omdat er werd achter gevraagd
Inderdaad geen enkele gemiste kopbal, lijkt me.
Een firmware is eigenlijk de software van je camera. Je plaasts deze op je geheugenkaartje en start dan de update via het menu van je camera. Doe dit met een volle batterij en kom niet aan de knopjes.
Wat die ghosting images betreft, ik zou er mij ook geen zorgen in maken. Ik had een test gedaan door gewoon in continu een lamp te fotograferen terwijl ik naar opzij bewoog. Allezinds zodat ik 8 beelden per sec kon shooten. Nu heb ik dat gedaan op iso 200 en op 1600. Het hoge contrast tussen lamp en achtergrond konden me zo dan (dacht ik) goede beelden opleveren om die ghosting waar te nemen.
Wat extreme editing in lightroom gaf me geen ghosting zowel niet in jpeg, als in raw.
Hier is een set van 5 beelden. Mocht er iemand de geest kunnen vangen, laat me het maar weten.
Nu bij elk nieuw model zitten 'kinderziektes', zowel bij camera's als bij andere elektronica of auto's.
Ze kunnen testen zoveel ze willen, sommige fouten komen enkel bij bepaalde situaties voor.
greetz manuel
Ik vraag me af of het zo wel bekeken moet worden. Als ik dit lees gaat mijn herinnering gelijk naar de eersten die error 99 miserie meldden met een 40D. Kwam er daarna niet iets gelijkaardigs met de 50D en de 5 mk II? En dan die enorm korte periodes tussen 2 nieuwe modellen (40 - 50 - 7) bij Canon, wat heeft dat eigenlijk te betekenen? Doen ze bij de anderen (Sony, Nikon, Pentax, Olympus) even raar, lees zenuwachtig?
Ik vraag me af of het zo wel bekeken moet worden. Als ik dit lees gaat mijn herinnering gelijk naar de eersten die error 99 miserie meldden met een 40D. Kwam er daarna niet iets gelijkaardigs met de 50D en de 5 mk II? En dan die enorm korte periodes tussen 2 nieuwe modellen (40 - 50 - 7) bij Canon, wat heeft dat eigenlijk te betekenen? Doen ze bij de anderen (Sony, Nikon, Pentax, Olympus) even raar, lees zenuwachtig?
Groetjes,
Djienbe
Ja Nikon heeft de D3000 wel heel snel vervangen door D5000. En een aantal van die D3000 werden teruggeroepen als ik me niet vergis.
Sony heeft ooit tienduizende sensors moeten vervangen die gebruikt werden in toestellen van allerlei merken wegens een defect.
Welke auto bouwer heeft er niet een kwaliteits probleem gehad en wagens moeten terugroepen?
Het is een fenomeen van de tijd. Het product laten rijpen en degelijk uittesten kan niet, want dan blijf je achter op de concurrentie. En dat kost ook teveel geld. Dus smijt je het maar op de markt na een rudimentaire test.
Nu is het ook zo, dat dit ghosting probleem enkel voorkomt onder bepaalde omstandigheden en dat je eigenlijk pas begint op te merken als je de foto bewerkt om meer detail of meer contrast boven te halen. Dus ik kan begrijpen dat deze fout de mazen in het net heeft gemist.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe de Autofocus (AF) bevalt van de Canon 7D. Ik heb al wat sites (bijv. 1, 2) bekeken en er lijken wat problemen voor te komen met de AF waardoor onscherpe foto's ontstaan.
Nu wil ik zelf mijn huidige body (Canon 400D) dit jaar gaan vervangen, maar dit schrikt mij toch wel af. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb hem net gaan halen vandaag en mijn eerste indruk is goed. (TOV een 40D)
pro
- De aan en uit knop is wat beter georienteerd TOV de 40D
- Ruisreductie is zeer goed. (Zeker door de twee processoren)
- Beeldscherm is zeer goed.
- Scherpte van de 18mpixel. Enorm veel detail voor een cropsensor.
- de grote zoeker is een plus
- stillere sluiter en spiegelmechanisme.
- zeer uitgebried menu voor de AF instellingen.
- menu is overzichtelijk
- extra knop voor RAW-JPEG selectie (menu dient niet doorlopen te worden)
- Iso is standaard to 6400
- enzooovooort..............
Cons
Dat plastiek kapje onderaan de body met een connector achter kan verloren gaan.
Comment