Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NU een D300 kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nikon of Miele...

Bij wijze van afsluiter, even melden dat ik uiteindelijk heb gekozen voor... een Miele. Immers, even vóór ik die lekkere D300 zou gaan bestellen gaf ons wasmachien de geest. Een nieuwe wasmachine én een nieuwe camera, dat is van het goede net iets te veel... . Het goeie nieuws is dat mijn D50 het nog prima doet, en dat we nog even mogen blijven dromen. Dank aan iedereen voor de reacties.

Comment

Re: NU een D300 kopen ?

sterkte...

en euhm... veel schone dromen toegewenst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
        veel schone dromen toegewenst
        Schoon ondergoed is alvast gegarandeerd met zo'n Miele.

Comment

Re: Nikon of Miele...

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
          Bij wijze van afsluiter, even melden dat ik uiteindelijk heb gekozen voor... een Miele. Immers, even vóór ik die lekkere D300 zou gaan bestellen gaf ons wasmachien de geest. Een nieuwe wasmachine én een nieuwe camera, dat is van het goede net iets te veel... . Het goeie nieuws is dat mijn D50 het nog prima doet, en dat we nog even mogen blijven dromen. Dank aan iedereen voor de reacties.
          Kijk, dit is nu het antwoord op de vraag die ik je ging stellen.
          Wat doet die D50 niet (meer) waarvoor je een ander toestel zou willen en welk toestel doet dit wel?

Inzake je vorige wasmachine was het duidelijk wat die niet meer deed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Wat doet die D50 niet (meer) waarvoor je een ander toestel zou willen en welk toestel doet dit wel?
            Nou, die D50 doet nog steeds hetzelfde als toen ik 'm kocht, maar inmiddels ligt de lat (prestaties bij hoge ISO, bijvoorbeeld) toch weer heel wat hoger. En bovendien: 't is niet omdat je oude volkswagentje nog loopt dat je je geen BMW mag wensen nietwaar. Hogere burst rate, meer AF scherpstelpunten, ik zeg maar wat. Het plan was trouwens om de D50 als backup body aan te houden. Is wel eens handig bij reportagefotografie bijvoorbeeld, om niet steeds van lens te hoeven wisselen. Maar zoals gezegd: het belang van proper ondergoed mag óók niet onderschat worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
              Nou, die D50 doet nog steeds hetzelfde als toen ik 'm kocht, maar inmiddels ligt de lat (prestaties bij hoge ISO, bijvoorbeeld) toch weer heel wat hoger. En bovendien: 't is niet omdat je oude volkswagentje nog loopt dat je je geen BMW mag wensen nietwaar. Hogere burst rate, meer AF scherpstelpunten, ik zeg maar wat. Het plan was trouwens om de D50 als backup body aan te houden. Is wel eens handig bij reportagefotografie bijvoorbeeld, om niet steeds van lens te hoeven wisselen. Maar zoals gezegd: het belang van proper ondergoed mag óók niet onderschat worden.

Tenzij je prof bent en in een concurrentiële markt moet meegaan om geen achterstand op te lopen, vind ik die upgrade-obsessie meestal overdreven (uiteraard wordt hier op dit forum veelal anders over gedacht ).

Comment

Lijkt mij heel erg gezond, dat een ieder zo zijn wensen en ideeën heeft. Nikon moet er niet aan denken dat de D300 alleen voor pros bestemd is en niet voor de oprechte amateur.............
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

ik ben vorig jaar van een D50 overgestapt op een D200, tweedehands gekocht voor dezelfde prijs als de D50 nieuw twee jaar eerder

Nog geen spijt gehad, en ik merk dat ik nog geregeld de D50 bovenhaal. Waarschijnlijk gaat de D200 ook nog een hele tijd mee moeten gaan, als ik nog eens geld over heb komt er eerst goed glas om op die D50 en D200 te schroeven

Comment

Een goede raad koop je eerst een MIELE wasmachien,die mag naast den D300 staan op gebied van kwaliteit

Comment

Mocht je stof op je sensor krijgen, dan kun je de D300 op 30 graden wassen........
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Kijk, dit is nu het antwoord op de vraag die ik je ging stellen.

Inzake je vorige wasmachine was het duidelijk wat die niet meer deed.
                        Ik plan ergens in de loop van de komende 6 maanden ook een overstap naar een D300s. Wat ik regelmatig als gebreken ervaar op de D50 zijn volgende puntjes:
                        • geen visuele ISO aanduiding, waardoor ik regelmatig met foute ISO aan het fotograferen ben
                        • zéér beperkte info in de viewer
                        • geen backlight op het schermpje, waardoor ik in het donker niets kan zien van instellingen
                        • geen tweede scroll wiel, zodat de M stand altijd onhandig in gebruik is
                        • een zéér kleine LCD met weinig pixels, waardoor ik achteraf pas zie dat bepaalde foto's onscherp zijn
                        • kleine body die moeilijk stevig en stabiel vast te houden is in de hand
                        • véél ruis vanaf ISO 800
                        • ISO 3200 is maximum, maar is in feite onbruikbaar
                        • slechts 5 autofocuspunten (valt wel mee, maar soms kan meer handig zijn imo)
                        • en waarschijnlijk nog een paar zaken die ik vergeet.

Ik plan wel om die nieuwe body verschillende jaren te houden. Maar alle bovenstaande puntjes zorgen ervoor dat ik graag zou investeren in een meer gevorderde camera. Niet vergeten dat de D50 een instapmodelletje was. Hij heeft 4 jaar lang goed dienst gedaan, maar ik zie wel reden tot upgrade.

Ik volg u wel als je zegt dat telkens upgraden om het laatste nieuwe te hebben overdreven is. Maar als de nood er is en de verschillen zijn dermate groot, dan vind ik het wel verantwoord.

Comment

Working...
                        X