Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 40D of 50D

Bedankt om jullie eigen ervaringen te delen, donderdag of vrijdag sta ik in artencraft om een nieuwe 50D te kopen
    Ik kan al niet wachten.

Heel erg bedankt mensen.

greetzzz , Joeri
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
      Bedankt om jullie eigen ervaringen te delen, donderdag of vrijdag sta ik in artencraft om een nieuwe 50D te kopen
      Ik kan al niet wachten.

Heel erg bedankt mensen.

greetzzz , Joeri
      Ik ben ook in het bezit van een 40D en een 50D , en echt veel verschil zie ik ook niet .
      Dat van het lcd scherm beschreven in een vorige post is dan ook juist .
      De 50D is duidelijker.
      Ik gebruikte wel mijn 70-200 2.8 IS op mijn 50D daar deze beter presteerde dan op mijn 40D.Maar nu dat er een 17-55 2.8 IS is bijgekomen , maakt het niet veel uit .
      Groeten ,
      VDS Digit@l
      Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Graag een woordje uitleg over deze boude uitspraak. Ik zou aannemen dat er toch enkele jaartjes extra research achter zitten, maar wie ben ik?
        Het lampje is dus bij u niet gaan branden.

De term DIGIC slaat op de processor en niet op de sensor.

Vandaar.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Een DIGIC N is geen sensor maar een "processing engine" aka de CPU van uw fototoestel .. en die zijn bij mijn weten, allesbehalve "identiek" ..

zie "technical" #4
          Maar een DIGIC X sensor en een DIGIC Y sensor kunnen heel best identiek zijn.
          Lees ook vooral wat er aan vooraf ging , cq wat er gekwoot werd.

Gaat verder heen met uw Wikiwijsheden, geen boodschap aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Het lampje is dus bij u niet gaan branden.

De term DIGIC slaat op de processor en niet op de sensor.

Vandaar.....
            Gelukkig is alles iNdentiek!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Het scherm van de 40d is eigelijk TE wazig. Heb altijd met een 2e camera gewerkt gewoon uit schrik dat de foto's wazig zouden zijn in het echt, maar dat viel dan wel mee.
              Geen twijfel mogelijk dat de 50D een beter scherm heeft dan de 40D... MAAR:

Als je RAW schiet kun je de scherpte in de camera op +7 zetten. Het resultaat is een veel beter / scherper beeld. Plus aan de verscherpings halos kun je zien waar de focus echt terecht is gekomen. Juist doordat het 40D scherm minder pixels heeft zijn deze halos duidelijker zichtbaar. Best wel bruikbaar dus
              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Bedankt aan iedereen, eos400D is verkocht, is ga morgen een 50D kopen, yeeepie.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Veel plezier met het nieuwe speeltje
                  Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                    Bedankt aan iedereen, eos400D is verkocht, is ga morgen een 50D kopen, yeeepie.
                    shoot shoot shoot !!!
                    veel geluk met je nieuw toestel
                    (binnenkort is het aan mij )
                    'k ga eerst naar BDLive
                    mvg
                    dirk.
                    het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

Comment

Ik heb hem, yeepie, lekker lekker, ik kreeg wel de nuttige info van de verkoper (artencraft in mariakerke) dat indien ik een 7D wou, en hem nu bestelde en geleverd in 14dagen, 150euro korting kreeg. Deed me enorm twijfelen, maar ja, budget is er ook naartoe, en ik ben reuzeblij met mijn 50D nu. Eerst wil ik een 70-200 F2.8 IS USM volgend jaar, dan ben ik al goed geinstalleerd, en wie weet nadien een mark IV misschien al in de handel

Eerste opzicht, heel tevreden, enorme aanpassing van een 400D naar dit toestel. Kan al niet wachten om thuis te komen en uitgebreid te testen.

Voor degene die nog twijfelen tussen 40D en 50D, zeker 50D nemen, meerprijs is het zeker waard.

Comment

na veel gelezen te hebben, over de vooruitgang van de xxD serie, ben ik sterk aan het twijfelen tussen de 50D en D90 die toch iets beter geprijsd is en overal beter aanzien wordt ook ...

heel heel moeilijk
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                          na veel gelezen te hebben, over de vooruitgang van de xxD serie, ben ik sterk aan het twijfelen tussen de 50D en D90 die toch iets beter geprijsd is en overal beter aanzien wordt ook ...

heel heel moeilijk
                          Het is wel duidelijk (nu weer met de 7D) dat Canon en Nikon mekaar altijd waard zullen zijn
                          Canon is wat goedkoper in lenzen, zeker de teles
                          Kies voor een merk en blijf er bij

Comment

Working...
                          X