Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leek: Moeilijke keuze Spiegelreflex of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leek: Moeilijke keuze Spiegelreflex of niet?

Hallo mensen, zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een camera. Alleen ik twijfel nog tussen een Spiegelreflex bijvoorbeeld de 1000D of een gewone FZ28 van Panasonic.

Mijn doel is om bewegende objecten te fotograferen, in mijn geval auto's! Wat raden jullie mij aan? ook op het gebied van lenzen bij de Spiegelreflex.

Alvast bedankt dames en heren

Re: Leek: Moeilijke keuze Spiegelreflex of niet?

heeft u al enige ervaring met fotografie?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@ Bouk

Eigenlijk niet echt, ik maak wel foto's met een HP Photosmart 435? maar dat ding is niet echt best.

Comment

Om foto's van bewegende onderwerpen te maken zou ik toch een spiegelreflex aanraden. Merk en type maakt zoveel niet uit; neem de camera die het best in je hand ligt.

Qua lenzen: bespaar op de camera, niet op de lenzen. In welke situatie wil je auto's fotograferen? Op beurzen, rally, F1,...?
        Hoe verder je van de actie verwijderd bent, hoe meer mm je lens moet hebben. En hoe meer mm, hoe duurder

Comment

Bedankt voor je advies perelaar. Mijn doel is om foto's van auto's op de openbare weg te maken maar ook rally's.

Een 1000D heb je in Nederland voor 338 zonder objectief. Ik zie bijvoorbeeld lenzen van 18-200mm hoever kunnen die reiken eigenlijk? Ik ben echt een noob op dit gebied.
          Overigens zie je ook van die combinatieaanbiedingen met een 18-55 mm. Waar is dat dan voor bedoelt. Amper zoom dan toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CS2 Bekijk bericht
            Bedankt voor je advies perelaar. Mijn doel is om foto's van auto's op de openbare weg te maken maar ook rally's.

Een 1000D heb je in Nederland voor 338 zonder objectief. Ik zie bijvoorbeeld lenzen van 18-200mm hoever kunnen die reiken eigenlijk? Ik ben echt een noob op dit gebied.
            Overigens zie je ook van die combinatieaanbiedingen met een 18-55 mm. Waar is dat dan voor bedoelt. Amper zoom dan toch?
            hoeveel wil/kan je er aan besteden? Goede lenzen kosten dikwijls meer dan een camera....
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat is ook bedoeld om foto's te maken

Je moet je niet tezeer gek laten maken door cijfers. Vaak willen grote cijfers (16megapixel, 28x zoombereik, 3200ISO, ...) wel zeggen dat je toestel FLEXIBELER gaat zijn en je in meer omstandigheden een degelijke (of grotere) kan maken, maar daarom is die foto nog niet altijd mooier of beter.

Versta je wat engels?
              Canon Powershot SX1 http://www.dpreview.com/reviews/canonsx1is/
              Canon Powershot G10 http://www.dpreview.com/reviews/canong10/
              En volgens mij is er nu ook al een G11? http://nl.canon.be/For_Home/Product_..._G11/index.asp

Met zo'n camera heb je - denk ik - naar jouw wensen en voor een redelijke prijs echt een prima camera, flexibel, maakt goede foto's, is niet te moeilijk, je kan stevig inzoemen (meer bij de sx1 dan de g10). Persoonlijk zou ik je zo'n camera aanraden.

Een 1000D kan zeker even goede foto's maken, maar vraagt iets meer van je.

En dat een 18-55 lens 'amper zoom' heeft klopt. Maar een zo groot mogelijk zoombereik is niet altijd de belangrijkste vereiste. Vaak zijn dit soort lenzen iets beter in staat om foto's te maken zonder flits, als het wat donkerder wordt. De kwaliteit van de lenzen is wat beter.

Comment

hoeveel wil/kan je er aan besteden? Goede lenzen kosten dikwijls meer dan een camera....
                Om te beginnen max 450 a 500
                Dit kan later omhoog gaan door lenzen uit te breiden

@ al murphy

Bedankt voor je reactie, mooie opties laat je zien. Alleen ben ik bang dat ze niet zo snel achterelkaar foto's kunnen maken wat bij een Spiegel wel kan?

Comment

Met dat bedrag kom je al tekort voor de lens die je zal nodig hebben ...denk ik.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

ik heb nog een volledige set met tas en statief te koop als je interesse hebt ...

prijs is 500euro

Comment

@ al murphy

Bedankt voor je reactie, mooie opties laat je zien. Alleen ben ik bang dat ze niet zo snel achterelkaar foto's kunnen maken wat bij een Spiegel wel kan?
                      Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
                      Ik werk zelf nooit met dingen als die powershot, maar volgens de specificaties: 0,7 foto's per seconde als je er snel achtereen wil maken. Voor de 1000D 1,5 foto's per seconde en dat 5 foto's na elkaar. Een SLR zal altijd wel sneller zijn wat dat betreft, maar verwacht binnen jouw budget sowieso geen wonderen.

Behalve dat je camera aan een bepaalde snelheid meerdere foto's achter elkaar kan maken, moet je ook rekening houden met je lens. Die moet die auto natuurlijk ook in focus kunnen houden. In het algemeen: hoe duurder je lens, hoe sneller die kan focussen. Die 18-200 lenzen zijn traag. En hoe minder zoombereik (in het algemeen, he) hoe sneller de autofocus.

Comment

Een 1000D heb je in Nederland voor 338 zonder objectief. Ik zie bijvoorbeeld lenzen van 18-200mm hoever kunnen die reiken eigenlijk?
                        Die reiken 200mm.

Comment

Die zijn bedoelD voor overzicht- en dichtbijfoto's.....

Hebben 37mm zoom of 3x

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                            Een SLR zal altijd wel sneller zijn wat dat betreft, maar verwacht binnen jouw budget sowieso geen wonderen.
                            Je bent de Casiootjes vegeten die met 60fps werken denk ik......

18-200mm hoever kunnen die reiken eigenlijk?
                            elke lens reikt even ver: tot aan de horizon of het object dat het zicht blokkeert, de vraag is alleen hoe groot komt iets in beeld, en dat kun je hier zien.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben een stuk wijzer geworden mensen. hartelijk dank voor de snelle reacties. Drukbezocht forum zo te zien

Ik ga wat winkels bezoeken om informatie in te winnen. Om nog even op mijn begin post in te gaan. De FZ28 lijkt mij ook een goede optie aangezien die alles in 1 heeft, veel zoom en kan 2,5fps maken.

Alvast bedankt mensen!

Comment

Working...
                              X