Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D of 50D

Dag allemaal,

Ik gebruik nu al een tijdje mijn eos400D en wil hem van de hand, ik heb een 40D in de hand gehad van een kennis, maar ik twijfel of ik niet beter ineens de 50D neem.

Wat ik het meest nodig heb is frame/sec, maar beide hebben evenveel. Ja, de 7D is uit maar budget is niet zo hoog dus blijft het bij 40 of 50 D

veel verschil zit er niet tussen, het lcd scherm heeft 920k dots op de 50D, lijkt me wel goed om beter te kunnen oordelen op voorhand, iets meer megapixels, maar dat maakt de foto wel niet beter denk ik. En een Digic4 ipv III op de 50D.

Is het die weinige verschillen waard om 170euro meer te betalen, waar ik vooral aan twijfel is verschil tussen de digic4 en digic3 sensor.
    Hopelijk kunnen jullie mij daar wat raad in geven.

Alvast bedankt mensen.
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Re: 40D of 50D

Verschil tussen beiden.

- 15 MP versus 10 MP
    - Extra SRAW mogelijkheid op 50D
    - AF Adjustments voor uw lenzen mogelijk op 50D
    - 9K scherm versus 2.5K
    - verbeterde liveview

Maar sommigen melden dat de beeldkwaliteit van de 50D net iets slechter is dan de oudere 40D. De 50D zou iets meer ruis vertonen en het dynamische bereik zou lager zijn.
    Volgens sommige reviewers heeft Canon met 15MP de grens bereikt van wat mogelijk is met een APS-C sensor. En nu brengen ze dan een 18MP 7D uit.

Nu is 170 Euro ook niet meer zoveel verschil in prijs. Maar spendeer dat geld dan aan iets anders.
    Last edited by FotoDirk; 21 september 2009, 18:14.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Al de vernoemde extra's van de 50D mis ik niet op mijn 40D.
      Dat de 50D slechter presteert dan de 40D dat zou ik eens willen zien.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Alleen al de micro adjustment AF voor de lenzen is de moeite, verder het scherm.

Comment

Voor het scherm en de micro adjustment zou je het eigenlijk moeten doen.... Dat is zeker €170 waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk bericht
            Voor het scherm en de micro adjustment zou je het eigenlijk moeten doen.... Dat is zeker €170 waard.
            Voor het kleine prijsverschil loont het zeker de moeite, koop anders gewoon een tweedehands 40D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
              veel verschil zit er niet tussen...

Ik denk niet dat ik mijn voorgangers moet herhalen.
              Als je van een 400D komt, zul je, als je naar een 40D gaat een reuzesprong maken. Zou je naar een 50D gaan, is die sprong toch net iets groter.
              Het klopt dat er tussen de 40D en de 50D niet zoveel verschil is als tussen een xxxD en een xxD, maar neem van me aan dat je zult verschieten!
              Ik ben van een 350D naar een 50D gesprongen, en ik kan je verzekeren dat het een wereld van verschil is.
              Er zijn genoeg "zij-aan-zij" overzichten, dus ik hoef dat hier niet te herhalen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ok dank je wel mensen, het zal een 50D worden, eerst mijn 400D kwijtraken

thx a lot.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                  Is het die weinige verschillen waard om 170euro meer te betalen, waar ik vooral aan twijfel is verschil tussen de digic4 en digic3 sensor.

Alvast bedankt mensen.
                  Een digic 3 of digic 4 sensor zijn indentiek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Graag een woordje uitleg over deze boude uitspraak. Ik zou aannemen dat er toch enkele jaartjes extra research achter zitten, maar wie ben ik?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb me eens laten wijsmaken dat de 50D minder ruis heeft op hoge iso dan de 40D.

Comment

Hoi,

Ik had ook een 400d, prima camera overigens, nu ben ik in het bezit van een 50d.
                        Ik zat ook te twijfelen, heb dan toch voor de 50d gekozen, enkel voor het scherm.

Echt totaal geen spijt, wat een verschil tov de 400d gewoonweg een super camera.
                        De 40d is dat natuurlijk ook uiteraard

Succes met u keuze, laat je het ons weten?

Groet,

Tobias.

Comment

ik ben onlangs een 50D gaan halen ter versterking van mijn 40D. Het scherm van de 40d is eigelijk TE wazig. Heb altijd met een 2e camera gewerkt gewoon uit schrik dat de foto's wazig zouden zijn in het echt, maar dat viel dan wel mee. Daarentegen is het scherm van de 50d even groot maar wel veeeeel helderder en scherper. En ja, dat geeft me soms het gevoel dat ze dan weer TE goed getoond worden dan ze eigelijk zijn.

Moest ik geld te veel hebben dan zou ik een 5D II kopen. Mijn 5D 1 is nu mijn favoriet voor langzame foto's, maar idd.. vooral snelle actie kan hij niet volgen.
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Een DIGIC N is geen sensor maar een "processing engine" aka de CPU van uw fototoestel .. en die zijn bij mijn weten, allesbehalve "identiek" ..

edit

zie "technical" #4
                            Last edited by Guest41; 22 september 2009, 12:08.

Comment

Juist nog zitten lezen op dpreview en daar in één thread las ik net van 2 gebruikers die waren overgestapt van 40D naar 50D en zij vonden juist dat de beeldkwaliteit erop vooruit is gegaan.

Er was daar een vermoeden dat de eerste tests die aantoonde dat de 50D wat slechter in noise en DR was. Eerder lag aan de eerste generatie van RAW convertor die werd gebruikt.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                              X