Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A300 - Flitser problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A300 - Flitser problemen

    Ik heb sinds december deze camera, en een paar maand later kocht ik er een Sigma 530 flitser bij (2dehands).

    Deze heeft steeds goed gewerkt tot recent. Ondanks goed geladen batterijen wil de camera de flitser niet meer herkennen.
    Op PSAM werkt de flitser gewoon niet, en op de auto stand springt de ingebouwde flitser naar boven.

    Iemand een goede tip om dit op te lossen? Wat zou er fout zijn?

  • #2
    Re: Sony A300 - Flitser problemen

    Misschien eerst eens met een andere flits proberen van vrienden (kennisen of in de winkel?). Dan weet ge toch al of je de camera of de flits moet aanpakken.
    Grt,
    Don Leon

    Comment


    • #3
      Re: Sony A300 - Flitser problemen

      Piept die als je hem aanzet?
      Zo ja, gaat het flits gereedledje aan?
      Zo ja, wat gebeurd er als je op de testknop drukt?

      Goed geladen accus's, maar er kan gewoon een slechte tussen zitten, dus als de flits echt dood is, nog even met een nieuw setje batterijen testen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sony A300 - Flitser problemen

        Mijn Sony flits werkt ook vaak niet. De oplossing is meestal hem iets meer naar achter te verplaatsen (er zit wat speling op het flitsschoentje).
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Sony A300 - Flitser problemen

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Piept die als je hem aanzet?
          Zo ja, gaat het flits gereedledje aan?
          Zo ja, wat gebeurd er als je op de testknop drukt?

          Goed geladen accus's, maar er kan gewoon een slechte tussen zitten, dus als de flits echt dood is, nog even met een nieuw setje batterijen testen.
          Lampje is aan, testflits werkt perfect.
          Ik zal de tip over het voetje eens proberen. Slecht contact is iets wat veel voorkomt met electronica...

          Comment


          • #6
            Re: Sony A300 - Flitser problemen

            ik vermoed ook de flitsschoen... die is nogal plastic (erfenisje van minolta).. na verloop van tijd kan er wel es wat speling op komen, waardoor contact niet meer zo goed gemaakt wordt..


            beetje heen en weer bewegen, en dan zou het mss weer kunnen werken..

            ik hoop nog steeds op een wat meer 'standaard'-flitsschoen van sony, die wat meer in de pas loopt met de rest....

            al zal het wel wat te maken hebben met het feit, dat veel km-gebruikers, die overgestapt zijn op sony,(waaronder ik) nog steeds de minolta-flitsers gebruiken..

            (heb zelf ook nog 2 minolta hsd-flitsers..dus dat kwam voor mij wel goed uit eigenlijk..)

            groetjes, Alex!

            Comment

            Working...
            X