Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera keuze ivm toepassing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera keuze ivm toepassing

    Ik sta voor mij zelf voor een moeilijke keuze en mogelijk dat jullie mij daarbij kan helpen.

    Momenteel heb ik een Minolta 7D (minolta 18-35 / Sigma 28-300), echter vind ik de autofocus niet echt snel en vind ik het foto maken op auto functie niet echt goed. Tevens heb ik wat moeite met in donkere situaties fotograferen.

    Wat doe ik het meest met een digiale SLR:
    Foto's maken van de kinderen en een klein beetje sport fotografie (kitesurfen).

    Nu twijfel ik tussen de Nikon D90 en de Canon 50D.
    Op zich vind ik de filmmogelijkheid van de D90 wel grappig, maar het is zeker geen must (heb al een video camera).
    De belangrijkste punten voor mij zijn:
    -Snel een foto kunnen maken (kinderen zijn snel )
    -Snelle autofocus
    -Eenvoudig foto's kunnen maken, maar ook zeker handmatig kunnen instellen.
    -In donkere situaties ook goed foto's kunnen maken.

    Daarnaast ben ik nog aan het kijken voor een lens erbij.
    Zit momenteel te denken om de standaard lens erbij te nemen 18-200 (in eerste instantie een lekkere alround lens), maar adviseren jullie misschien een andere lens (mogelijk duurder of goedkoper) om bij een van deze body's te nemen

    Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt voor het advies.

  • #2
    Re: Camera keuze ivm toepassing

    IMHO voldoen beide keuzemogelijkheden aan jouw 4 voorwaarden, sinds de 7D is er wel wat veranderd.
    Maar misschien kan best je je lenskeuze nog even in vraag stellen, zo'n 18-200 standaardlens is vaak niet de snelste scherpsteller, voor de kinderen zal het wel meevallen, maar kitesurfen?

    Comment


    • #3
      Re: Camera keuze ivm toepassing

      Ik ben vorig jaar overgestapt van een KM7D op een Sony A-700.
      De techniek heeft inderdaad niet stilgezeten: veel sneller (in alle opzichten), betere display, betere prestaties bij weinig licht. Daarbij kan ik alle Minoltalenzen en flitsers gewoon blijven gebruiken (ik weet niet of dat voor jou belangrijk is).
      Ik fotografeer o.a. windsurfers, en daarvoor is dit toestel (maar ook de modellen die jij opnoemt) veel geschikter dan de 7D. Maar, voor goede resultaten is een goede/snelle lens een must. Een lens die zowel voor kinderen als sporters heel bruikbaar is, is een snelle telezoom (in de stijl van 75-200/f2.8). 18-200 lenzen zijn doorgaans een stuk trager.

      Paul
      BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

      Comment


      • #4
        Re: Camera keuze ivm toepassing

        Daar je ervaring hebt met de DSLR wereld zijn geen van de vooropgestelde toestellen een slechte keus.
        Je weet dat je met 2 lenzen over het berijk van 18-200 verder komt dan een superzoom in het algemeen.
        Je vermelde kinderen zijn snel, en dat klop ze zijn soms ook spontaan
        Anders zouden het geen kinderen zijn he als ze niet speels waren.

        Heb je ook een budget in gedachte waar je je aan wil houden want er zijn zoveel goede lenzen waaruit je kan kiezen.
        Mijn inziens is een verdeling van 2 lenzen nog steeds hetgeen U het beste resultaat geeft.
        Ook een tip voor Canon kies de kitlenzen met IS en voor Nikon de lenzen met VR in.
        Zo hebben beide merken een goed gamma aan lenzen zoals de 18-55 en de 55-250/200 met IS of VR.
        De prijs van deze 2 lenzen zijn bijna hetzelfde als een superzoom van 18-200
        Natuurlijk zijn er die er tegenop zien van lenzen te wisselen maar dan kan je nog een superzoom kiezen maar kies er eentje met IS of VR in
        Of zoek eens in objectieven naar de lens die je intresseerd, staat vast en zeker alles in wat de lens ook moge zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Camera keuze ivm toepassing

          Oorspronkelijk geplaatst door Paul V Bekijk bericht
          Ik ben vorig jaar overgestapt van een KM7D op een Sony A-700.
          De techniek heeft inderdaad niet stilgezeten: veel sneller (in alle opzichten), betere display, betere prestaties bij weinig licht. Daarbij kan ik alle Minoltalenzen en flitsers gewoon blijven gebruiken (ik weet niet of dat voor jou belangrijk is).
          Ik fotografeer o.a. windsurfers, en daarvoor is dit toestel (maar ook de modellen die jij opnoemt) veel geschikter dan de 7D. Maar, voor goede resultaten is een goede/snelle lens een must. Een lens die zowel voor kinderen als sporters heel bruikbaar is, is een snelle telezoom (in de stijl van 75-200/f2.8). 18-200 lenzen zijn doorgaans een stuk trager.

          Paul
          Ik ga hier helemaal akkoord mee. Wel even verduidelijken dat Sony de KM-cameralijn heeft overgenomen en dat de sony alpha toestellen de minolta lenzen kunnen gebruiken. Als de TS dat niet wist is deze post misschien onduidelijk.

          Comment


          • #6
            Re: Camera keuze ivm toepassing

            Ik zelf fotografeer ook kitesurfers. Ik heb nu een canon 1000D en werk voornamelijk met de ef 70-200 L F4 zonder is en ben hier tot nu toe zeer tevreden over aangezien ik canon gebruiker ben zou ik in de toekomst wel overstappen op een 50D. zonet heb ik wat fotos gepost van het bk dit weekend. (zoekfunctie: bk kitesurfen 2009) zo krijg je een idee wat voor fotos je ongeveer zal schieten met deze combo.

            succes

            Comment

            Working...
            X