Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50d tov 1d ii + 17-40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50d tov 1d ii + 17-40

    Jo

    Ik heb effe een vraagje, heeft het nu om mijn 50D te vervangen door een 1dII van enkele jaren oud?

    Ik weet dat de 1d veel sneller is enz, maar voor de rest tast ik in het duister..!?



    Fotografie,vooral landschap, macro, abstract en architectuur. In de toekomst ook modellen denk ik.
    Last edited by AndriesDeLeener; 15 september 2009, 12:37.
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: 1d ii

    ik ben zelf van een 400D naar een 1D2 gegaan dus voor mij was de stap een pak groter dan in jouw geval maar ik heb er geen seconde spijt van :
    - heerlijke 100% zoeker
    - supersnelle en betrouwbare AF
    - retesnel @ 8fps
    - 8mp is ruim voldoende
    - gebouwd als een tank!!
    - gebruiksgemak

    nadelen kan je beschouwen als het gewicht (altijd batterygrip ingebouwd he), leeftijd (alhoewel).

    Houd er ook rekening mee dat eventuele EF-s lenzen NIET passen op een 1D2.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 1d ii

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      ik ben zelf van een 400D naar een 1D2 gegaan dus voor mij was de stap een pak groter dan in jouw geval maar ik heb er geen seconde spijt van :
      - heerlijke 100% zoeker
      - supersnelle en betrouwbare AF
      - retesnel @ 8fps
      - 8mp is ruim voldoende
      - gebouwd als een tank!!
      - gebruiksgemak

      nadelen kan je beschouwen als het gewicht (altijd batterygrip ingebouwd he), leeftijd (alhoewel).

      Houd er ook rekening mee dat eventuele EF-s lenzen NIET passen op een 1D2.
      Heb enkel EF lenzen, daar had ik aan gedacht bij aankoop, dus dat is geen probleem. De grip, zit er nu ook altijd op, dus dat ben ik 'gewoon'.

      Jij zou het dus doen?
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: 1d ii

        dit zal je zelf uit moeten maken, de 50D is een erg goede camera, dus je zal het verschil meer moeten zoeken in de bouw (je kunt er een spijker mee in de muur slaan), snelheid AF (dit moet je zelf ervaren, niet te vergelijken met de 50D), gebruikersgemak en instellingsmogelijkheden (haast onbegrenst).
        Nadeel wat de meeste mensen ervaren kan het gewicht zijn, ook met grip is de 50 nog niet zo masief als de 1D, voordeel is wel dat deze met wat zwaardere lensen heerlijk in balans ligt in je hand.
        De 8 milj. pixels zijn ruim voldoende, daar hoef je jezelf geen zorgen over te maken, foto's zijn erg gedetaileerd en je kun zonder probleem deze opblazen naar 50 x 70.
        Wel een waarschuwing vooraf, er is geen weg meer terug, zodra je aan de 1 serie begint !!
        Dus al met al blijft het een persoonlijke keuze die je moet maken, wil je snelheid en gewoon meer trefzekerheid, dan heb je aan de 1D een erg goede camera, ook bij wat hogere ISO's.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: 1d ii

          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          Heb enkel EF lenzen, daar had ik aan gedacht bij aankoop, dus dat is geen probleem. De grip, zit er nu ook altijd op, dus dat ben ik 'gewoon'.

          Jij zou het dus doen?
          Once an 1D, always an 1D

          ik vind alles aan die camera zo vanzelfsprekend, goed doordacht... Het is gewoon een plezier om mee te werken.

          de 50D presteert misschien wat beter op hogere ISOs maar tot ISO800 zijn de beelden van de 1D perfect bruikbaar hoor.
          Zelfs als je belichting goed is, zit ISO1600 nog goed.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: 1d ii

            Ik zou het wel willen doen hoor, maar dan vrees ik voor reactie's van 'zo jong en zo'n toestel..' Ookal is het een 2e hands.

            Het lijkt mij een zalige aankoop waar ik toch nog enkele jaren van gebruik kan maken?
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: 1d ii

              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Ik zou het wel willen doen hoor, maar dan vrees ik voor reactie's van 'zo jong en zo'n toestel..' Ookal is het een 2e hands.

              Het lijkt mij een zalige aankoop waar ik toch nog enkele jaren van gebruik kan maken?
              niks van aantrekken van die reacties... op camera's staat geen leeftijd hoor

              en je gaat daar zeker nog even plezeier van hebben van die camera!
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: 1d ii

                En wat hier nog niet is vermeld? Full frame..Ook niet onbelangrijk voor landschapjes en andere opnames..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: 1d ii

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  En wat hier nog niet is vermeld? Full frame..Ook niet onbelangrijk voor landschapjes en andere opnames..
                  Sinds wanneer is een 1D2 FF ? , 1.25 crop zal er beter op trekken
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1d ii

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Sinds wanneer is een 1D2 FF ? , 1.25 crop zal er beter op trekken
                    Oops ik bedoelde eigenlijk de 5D...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1d ii

                      Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                      Ik zou het wel willen doen hoor, maar dan vrees ik voor reactie's van 'zo jong en zo'n toestel..' Ookal is het een 2e hands.

                      Het lijkt mij een zalige aankoop waar ik toch nog enkele jaren van gebruik kan maken?
                      Absoluut, die dingen zijn gebouwd om erg lang mee te gaan. Sinds december vorig jaar heb ik een 7 jaar oude 1Ds (Mk1), en die camera werkt nog altijd probleemloos.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1d ii

                        Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                        Ik zou het wel willen doen hoor, maar dan vrees ik voor reactie's van 'zo jong en zo'n toestel..' Ookal is het een 2e hands.

                        Het lijkt mij een zalige aankoop waar ik toch nog enkele jaren van gebruik kan maken?
                        Hangt een beetje af van wie hem gebruikt heeft ... De 1D Mark II is niet zelden gebruikt door professionele jongens. Ik zou goed kijken naar de staat waarin hij zich bevindt; het aantal clicks kan achterhaald worden met Cancount, ook een aardige indicatie.

                        Verder vraag ik mij af of de 1D Mark II voor jouw toepassingen (landschap, macro, abstract en architectuur) nu zoveel voordelen biedt. Ik gebruik zelf een 40D en 1D Mark III. Met name bij hoge ISO's en actiefotografie is de 1D Mark III stukken beter dan de 40 D. Qua ISO-prestaties zal een 1D Mark II echter niet (duidelijk) beter zijn dan een 50D en de superieure AF-capaciteiten kunnen bij jouw toepassingen niet snel het verschil gaan maken. Wat de body betreft: de 40D/50D voelt en oogt minder "pro", is stukken minder weerbestendig maar is een pondje lichter. De 50D zal verder wat meer toeters en bellen hebben die de 1D Mark II mist. Mogelijk niet altijd even belangrijk, al vind ik de mogelijkheid voor AF-adjustment toch wel erg fijn.

                        Mocht de 1D Mark II gunstig geprijsd zijn, zou je kunnen overwegen om het toestel een tijdje te gebruiken naast je 50D. Als het toestel je niet bevalt, kan je het daarna altijd met weinig verlies doorverkopen.

                        Succes met je keuze ,

                        Humphrey

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1d ii

                          De 50D zou nog effe blijven, dus indien de 1d niet lukt gaat ie gewoon weg.

                          Heb al enkele tips gekregen om te checken bij aankoop:

                          - Highspeed opname nemen en controleren op err99

                          - sensor op stof controleren

                          - matglas controleren op krassen

                          Zijn er zo nog dingen?

                          Grtz
                          ::: Flickr :::

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1d ii

                            tenzij je de verkoper goed kent en vertrouwt, via cancount bv het aantal clicks opvragen.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1d ii

                              Helaas, die via vrienden is al weg...
                              ::: Flickr :::

                              Comment

                              Working...
                              X